Uszkodzona osłona przegubu zewnętrznego
-
Sprawdź archiwum, bo wymiana przegubu zewnętrznego była już opisana i nie raz dokładnie omówiona
-
Witam. Również zauwazyłem że lekko uchodzi mi smar spod osłony przegubu. Najbardziej denerwuje mnie to że jakieś 8 tyś kkm temu zmieniałem cały przegub razem z tą osłoną. Przegub był firmy statim. Póki co przegub działa dobrze nic nie stuka, ale osłonę juz szlak trafił. I teraz pytanie jakiej firmy osłonę założyć bo nie chce znowu kupić badziewia. Szukałem oryginał GM trudno dostać lub nie natrafiłem. Poradźcie co kupić lub ewentualnie gdzie można oryginał jeszcze dostać.
-
Ja bym polecał osłony AD. Tylko, ze oni pakują jakie leci i może teraz nie sa takie same. Ale u mnie spokojnie wytrzymały ponad 6lat i choć są popękane nadal się trzymają.
-
Wymień osłonę na oryginalną jak nie chcesz robić tego co roku. Przegub wymyj dokładnie beną i zostaw oryginalny jeśli nie widać uszkodzeń. Cena gumki GM z prawdziwym smarem molibdenowym na Allegro 60pln. Jak pojechałem do nich do sklepu to dostałem jeszcze nakrętki piast do kompletu gratis . 4 godziny klęczenia przed zacnym pojazdem i obie gumki nowe. Momenty dokręcenia śrub w Trzeciaku. Potrzebne szczypce rozchylające do ringów które ostrzysz na końcu na płasko (jakby dwa płaskie śrubokręty) do rozchylenia sprężyny blokującej przegub. Potrzebny ściągacz do końcówek drążków kierowniczych z Makro za 8zł. Wahacza od zwrotnicy nie trzeba odpinać. Mechanik w Łomiankach bierze za to 200.
Pozdrawiam. -
No ja właśnie chce oryginała kupić tylko za cholere nie moge znaleźć jak możesz to zapodaj jakiegoś linka bede wdzięczny. A co do wymiany to nie ma problemu dam rade:)
-
Tutaj wystawiają osłony GM ze smarem.
-
Witam.
Mój orginalny przegub padł po 115000km więc przed twoim jeszcze długie życie. Na twoim miejscu wymieniłbym tylko osłone przegubu. Orginalne części to super sprawa ale za osłonę przegubu 60zł + 30zł przesyłka to moim zdaniem za dużo.
Ja byłem zmuszony wymienić uszkodzoną osłonę w styczniu i zakupiłem osłonę Lobro za 35zł. Tego samego dnia kupiłem dwa przeguby GLO za 45zł na allegro a ponieważ jeden z przegubów mi stukał tylko nie byłem pewny który wymieniłem od razu przegub za 45zł a osłonę zwrocilem. Jestem zadowolony bo okazało się że to właśnie ten z pękniętą osłoną był przyczyną hałasu. Drugi nie sprawiał kłopotu więc mam teraz jeden przegub w rezerwie. Co ciekawe tego który wymieniłem nie podejrzewałem że jest uszkodzony bo był wymieniany w czerwcu. Wymieniłem go tylko dlatego że różnica między osłąną za 35zł a całym przegubem byłą 10zł. Nie warto było ryzykować. Ten wymieniony w czerwcu był firmy Statim - nie polecamCo do osłon firmy AD mam taką zamontowaną. Są to osłony tak elastyczne że można je wymieniać specjalnym urządzeniem bez zdejmowania przegubu z półosi. Jeśli Ci bardzo zależy to mogę sprawdzić w jakim jest obecnie stanie. Jeśli okaże się że jest zrobiona z gumy która się nie starzeje to o elastyczność nie trzeba się martwić i wytrzyma długo. Moja była założona w kwietniu 2011.
Z tego co mogę Ci doradzić nie kupuj części od sprzdawcy JBM
Jego przeguby niebieskie niby wzmocnione już dawno wymienione na nowe (drugi padł w czewcu) linka ręczneg dawno na śmietniku a pompa wody cieknie. Pal sześć części ale ile mnie kosztowała dodatkowa robocizna.
Sprzedawca podaje że te części są orginalne. Potwierdzam orginalnie mi PADŁY.Przy wymianie przegubu zwróć uwagę aby mechanik nie dokręcał nakrętki (czopa piasty) kluczem pneumatycznym. Bardzo często tak robią (chyba nawet nie są świadomi albo bo szybciej) ja już nawet się nie odzywam tylko po wymianie profilaktycznie odkręcam i ponownie dokręcam kluczem dynamometrycznym 150-200Nm
Jeśli twoje Tico ma 69000km to jeszcze dużo jazdy przed Tobą. Nie popełnij tego błędu co ja. Każda z części to orginał proś aby mechanik oddał ci każą część którą wymienia. Będziesz mógł wtedy porównać wymiary z orginałem i nie będziesz miał dylematów spasuje czy nie ale jeśli coś nie wymaga wymiany to nie wymieniaj orginały są najlepsze. Ja tak wymieniłem łożyska na wszelki wypadek żeby się już nie bawić i to był błąd. Być może na orginalnych jeździłbym do tej pory. Przeguby podobnie padł jeden więc wymieniłem dwa żeby się nie bawić to też był błąd.
Moje zaczęło domagać się inwestycji tak od 106000km więc przed Tobą jeszcze dużo szczęśliwych kilometrów czego Ci oczywiście życzę. -
Bo w tico jest taka generalna zasada której się trzymam, że nie wymienia się fabrycznych części na siłę. Bowiem fabryczna nawet po przebiegu sporym może być lepsza od taniego zamiennika jakich teraz pełno. A na allegro sporo sprzedawców wciska kit ludziom o częściach fabrycznych a one tylko pochodzą z Korei.A przecież tak jak było u nas z częściami do fiata, że były fabryczne, państwowe i najgorsze od prywaciarzy.
U mnie przeguby wytrzymują już ponad 150tys, osłony były raz wymienione na te AD. Łozyska przednie tak samo fabryczne śmigają.
Nie nalezy też dziadować i kupować najtańszych zamienników typu firmy JC itp. Przykładem głupiej oszczędności może być pompa paliwa za 45zł jakiś zamiennik koreanski czy polski gdy za 78zł można kupić oryginał GM lub nawet daewoo a ona spokojnie wytrzyma 100tys przebiegu. I nie ma problemów, że pompa padła zatraz czy cieknie. -
Podaj namiary gdzie kupiłeś orginał w tej cenie bo moja już pluje olejem.
-
Akurat u mnie w sklepie była coś ponad 85zł GM ale w pierwszym sklepie w Radomsku gościu chciał sprzedać oryginał za 78zł. Warto sie popytać po sklepach.
-
Myślałem że w jakimś sklepie internetowym. 85 za orginał też bym dał.
-
Jak chce Ci się jechać do Tarnowa to BDG TARNÓW
Kupowałem u nich oryginalny błotnik i drzwi do Tico.
Coś na wzór naszego Foxa w Rze
Mo0żesz tyrknąć też do Foxa,ale ja ostatnio u nich byłem po pompę paliwa,ale nie mieli oryginału(jedynie zamienniki ) -
Jak chce Ci się
jechać do Tarnowa to BDG TARNÓW
Kupowałem u nich
oryginalny błotnik i drzwi do Tico.
Coś na wzór naszego
Foxa w Rze
Mo0żesz tyrknąć też
do Foxa,ale ja ostatnio u nich byłem po pompę paliwa,ale nie mieli oryginału(jedynie
zamienniki )Mi ostatnio próbowali w Foxie sprzedać pompę daewha jako oryginalną
-
Dzięki na pewno skorzystam. Boję się, że jeszcze bak mnie czeka.Do Foxa tylko raz dzwoniłem, ale nie mieli więc nie mam doświadczenia.
-
Mi ostatnio
próbowali w Foxie sprzedać pompę daewha jako oryginalnąTaką ostatnio założyłem, bo już nie miałem czasu na szukanie
-
Taką ostatnio
założyłem, bo już nie miałem czasu na szukanieNo ciekawe, ile wytrzymie Ja szukam rozrządu, bo czas wymiany przyszedł
W jednym ze sklepów w Lublinie proponowali mi dzisiaj pompę GMB za 206zł. Ewentualnie zestaw rozrządu: pompa i napinacz SKF + pasek Gates za 266zł. Poszukam jeszcze jutro gdzieś. W IC zapytam, w foxie też.
To kiedy przyjedziesz wymieniać?
-
Bardzo interesujące te ceny. Ponieważ źle trafiłem (moja pompa cieknie)też muszę kupić nową. Słyszałem że w takim przypadku jak mój trzeba wymienć cały rozrząd a nie tylko samą pompę. Trochę mnie to dziwi że po demontażu roczny pasek i napinacz nie nadają się do użycia.
Tak do końca to nawet nie jestem pewny czy to z pompy czy z jakiegoś innego miejsca ale kapie jakieś 30cm od prawego koła prosto na ziemię bo nie widać nigdzie zacieków. Autko teraz trochę stoi w garażu i widać dwie nieduże plamy. Może ten uczeń co wymieniał mi rozrząd tylko źle dokręcił pompę i to uszczelka puszcza. Fakt faktem płynu ubywa i niestety jest zmulony jakby olej się dostawał(nie aż tak bardzo ale trochę)
Gdzieś czytałem że to jest bolączka tikaczy że pompy się "rozszczelniają" i puszczają olej. Na orginalnej pompie nic takiego nie zauważyłem. Druga pod koniec swoejgo żywota już puszczała (też nie była orginalna)a ta trzecia cieknie od samego początku. Hurtownia JBM się kłania. Orginalna koreańska.Jak to nie pompa to już chyba tylko uszczelka pod głowicą, ale sprężanie w cylindrach mam OK.
miechomiecho sam wymieniasz czy jeździsz do mechanika? -
Po demontażu paska, możesz założyć z powrotem stary. Ważne natomiast aby przy ponownym montażu paska zachować jego dotychczasowy kierunek ruchu.
-
Bardzo interesujące
te ceny. Ponieważ źle trafiłem (moja pompa cieknie)też muszę kupić nową. Słyszałem
że w takim przypadku jak mój trzeba wymienć cały rozrząd a nie tylko samą pompę.
Trochę mnie to dziwi że po demontażu roczny pasek i napinacz nie nadają się do
użycia.Nie nadają się z tego powodu, że części te układają się i dopasowują razem. Przy demontażu rozrządu z jakiegoś powodu, należy wymienić sam pasek na nowy, reszta części może zostać (o ile nie ma żadnych luzów i wycieków).
Tak do końca to
nawet nie jestem pewny czy to z pompy czy z jakiegoś innego miejsca ale kapie jakieś
30cm od prawego koła prosto na ziemię bo nie widać nigdzie zacieków. Autko teraz
trochę stoi w garażu i widać dwie nieduże plamy. Może ten uczeń co wymieniał mi
rozrząd tylko źle dokręcił pompę i to uszczelka puszcza. Fakt faktem płynu ubywa i
niestety jest zmulony jakby olej się dostawał(nie aż tak bardzo ale trochę)
Gdzieś czytałem że
to jest bolączka tikaczy że pompy się "rozszczelniają" i puszczają olej. Na
orginalnej pompie nic takiego nie zauważyłem.Być może źle dokręcona pompa albo tani zamiennik. To, że pompy puszczają, nie jest niczym nowym, 90% tego, co mamy na rynku to chińskie lub koreańskie zamienniki. Sam zauważyłeś, że oryginał pracuje bez zarzutu. U mnie do tej pory jest oryginał (z tego, co pamiętam już raz wymieniany na oryginał) i nie ma żadnych problemów. Pompę muszę wymienić wg. zasady, że co druga wymiana rozrządu jest z wymianą pompy.
Druga pod koniec swoejgo żywota już
puszczała (też nie była orginalna)a ta trzecia cieknie od samego początku. Hurtownia
JBM się kłania. Orginalna koreańska.JBM omijamy szerokim łukiem
Jak to nie pompa to
już chyba tylko uszczelka pod głowicą, ale sprężanie w cylindrach mam OK.
miechomiecho sam
wymieniasz czy jeździsz do mechanika?Sam nigdy nie wymieniałem, choć byłem przy tym. Przeważnie wymieniał zaufany mechanik, brał 100-120zł. Teraz jak nikogo innego nie znajdę, będę musiał znowu do niego jechać, a jest to problem, bo na rozgrzanym silniku mi tego nie zrobi i muszę zostawiać samochód.
-
Ja znalazłem takie
SKF 132zł
Valeo 65zł
Aisin 121,50złTen Aisin drogi. Ciekawe czy to sprzedawaca poszalał z ceną czy rzeczywiście jakaś dobra w Polsce nieznana marka.
Wymieniłby sam ale boję się bo tico ma rozrząd kolizyjny. Może być duże BUM!.Uzupełnienie
W BDG TARNÓW nie mają orginałów a "orginalny" zamiennik kosztuje 120zł
w Potaku Valeo (dowiedziałem się że to koreańska firma) kosztuje 70zł + 17zł kurier . Orginały GM mieli po 120zł ale zeszły następna dostawa w połwie kwietnia- dokładnie to pan w sklepie użył określenia kontener. Myślę jednak że na to trzeba brać poprawkę. To że będzie "kontener" nie znaczy że będą w nim te pompy.