Sprężyny tylne



  • Możecie polecić jakieś twardsze sprężyny tylne? Dopuszczam montaż z innego auta (ale nowe). Nie interesują mnie przeróbki typu cięcie, podgrzewanie itp. Tył dość często mi "przyciera" po wymianie felg na alu - 2 pasażerów z tyłu powoduje, że tył siada, a na nierównościach/zakrętach opony trą o plastikowe nadkola, które w tym momencie kwalifikują się już do wymiany.

    Dziś przymierzyłem nowo zakupione sprężyny progresywne - jednak przy moich felgach nie jest to dobry pomysł - obciera. Sprężyny te są krótsze i chyba nieco sztywniejsze. Długość fabrycznych (nie zużytych zbytnio chyba) sprężyn to 27cm. Te czerwone są krótsze. Na zdjęciach tikacz na przednich fabrycznych sprężynach oraz na tylnych progresywnych obniżających.


  • Moderator

    No to może fabryczne od matiza Ewentualnie szukać oryginałów dedykowanych do vana

    Albo pasażerom zalecić dietę



  • No to może
    fabryczne od matiza Ewentualnie szukać oryginałów dedykowanych do vana

    Rozejrzę się, ale z tym vanem będzie ciężko chyba. Matizowskie na 100% pasują?

    Albo pasażerom
    zalecić dietę

    Dieta nie pomoże, nawet dwójka suchych dzieci w wieku 7-8 lat jest problemem dla moich sprężyn


  • Moderator

    Rozejrzę się, ale z
    tym vanem będzie ciężko chyba. Matizowskie na 100% pasują?

    Powinny, różnią się tylko długością, niestety nie znam dokładnych wymiarów jeśli chodzi o tył.

    Dieta nie pomoże,
    nawet dwójka suchych dzieci w wieku 7-8 lat jest problemem dla moich sprężyn

    To trochę dziwne, u mnie przy 155/70/13 nigdy nie było problemu,
    może Twoje felgi mają inne ET, opona nie chowa się w nadkolu tylko trze gdzieś o rant



  • To trochę dziwne, u
    mnie przy 155/70/13 nigdy nie było problemu,
    może Twoje felgi
    mają inne ET, opona nie chowa się w nadkolu tylko trze gdzieś o rant

    Nie pamiętam, jakie mają ET, ale opona nie chowa się w nadkolu - auto stoi szerzej. Planowałem i tak usztywnić nieco zawieszenie, ale teraz jestem zmuszony - tikacz nie może tak mocno siadać z lekkim obciążeniem i przechylać się na zakrętach.



  • Są takie gumy wkładane w sprężynę aby ją "upośledzić", nie zastanawiałeś się nad nimi ?
    Pamiętam że ktoś je stosował do swifta sedana i zdawały egzamin.



  • Są takie gumy
    wkładane w sprężynę aby ją "upośledzić", nie zastanawiałeś się nad nimi ?
    Pamiętam że ktoś je
    stosował do swifta sedana i zdawały egzamin.

    Kumpel miał kiedyś w uno. Niby OK, ale sprężyna z tymi gumami potrafi pęknąć w najmniej oczekiwanym momencie



  • Kiedyś do malucha się wkładało gumy i było OK



  • Kolega w civicu ma i nigdy mu nic nie pękło, nigdy nie słyszałem aby sprężyna pękła podczas użytkowania z gumami, zdziwiony jestem



  • Kolega w civicu ma
    i nigdy mu nic nie pękło, nigdy nie słyszałem aby sprężyna pękła podczas użytkowania
    z gumami, zdziwiony jestem

    OK, w takim razie zaryzykuję i kupię gumy O efektach poinformuję



  • również mam u siebie gumy w tylnych sprężynach, jak jechałem do holandii 4 osoby plus trumna na dachu nie było żadnych problemów z nadmiernym przysiadaniem.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja zawsze od czasów byłem jakość przeciwnikiem tych gum. Kupiłem jakiś czas temu podobne gumy ale co podkłada się pod sprężyny by podnieść tył. Sprawdza się to dobrze i nie ingeruje w sprężyny.


  • Użytkownik archiwalny

    Kiedyś kupiłem zamiast zwykłych, sprężyny do vana, albo z Matiza (sam nie wiem). Na początku bez odciążenia była tragedia - amortyzatory otwierały się do końca na dziurach, mocno stukało. Ale po 4 latach jest już dobrze, sprężyny trochę zmiękły i się skróciły - za to nigdy nie miałem problemów z ocieraniem. Obojętnie jakie obciążenie, koła 13 - nic nigdy nie obcierało. Do tego stopnia że mogło być 5 osób w aucie, dorosłych, średniej wagi, pełen bagażnik, a ja mogłem bez problemu przez progi przejeżdżać.

    Nie wiem sam co to były za sprężyny, ale na pewno na początku były zbyt długie i twarde.



  • Mi by odpowiadały. Mam felgi z ET 45, zbiornik lpg, czasem 2 pasażerów z tyłu.

    Kupiłem gumy, ale nie miałem czasu ich zamontować.


  • Użytkownik archiwalny

    Przy moim Tico również zauważyłem obcieranie tylnych kół o nadkola przy dwóch osobach siedzących z tyłu i wjechaniu autem w jakiś dołek z prędkością ~60km/h. Fabryczne koła chowały się za błotnik przy komplecie osób na pokładzie, obecne alufelgi wystają nieco szerzej i przez to są problemy z przycieraniem o plastikowe nadkole.
    miechomiecho, daj znać jak już założysz te gumy w sprężyny i napisz, czy coś się zmieniło, być może też bym zastosował taki patent przy swoim Tico



  • Zamontowałem te gumy do tylnych sprężyn i jest poprawa z obciążonym tyłem. Nie obciera, no może w ekstremalnych przypadkach. Ogólnie jestem zadowolony. Mam jednak wrażenie, jakby podniesionego tyłu, minimalnie.


Log in to reply