Co dziś dłubałem w tico? (2016 i 2017)
-
Coś chyba z tym zamkiem się stało innego niż przymarznięcie.
Bo teraz jest cieplej, a kluczyk ani drgnie
Może coś się tam zablokowało. Muszę rozebrać klape i zobaczyć.Dodatkowo, wygłuszyłem ostatnio wszystkie drzwi, i wmontowałem głośniki Philipsa (przecena w markecie ze 100 na 50zł była zbyt kusząca) A te seryjne głośniczki w desce rozdzielczej były już wymieniane na coś lepszego.
Na wiosnę prawdopodobnie będę oklejać drzwi czymś i odnowię porysowane podłokietniki od el. szyb. Chodzi mi o to, aby zmienić nieco styl tapicerki. Albo obszyję jakimś materiałem, albo jakaś okleina specjalna.
-
Coś chyba z tym
zamkiem się stało innego niż przymarznięcie.
Bo teraz jest
cieplej, a kluczyk ani drgnie
Może coś się tam
zablokowało. Muszę rozebrać klape i zobaczyć.Pewnie dostał się brud do wkładki - też to miałem. Trzeba zdjąć tapicerkę z klapy i wyjąć wkładkę (trzeba wyjąć taką metalową podkładkę i wkładka wyjdzie). Później wszystko myjesz w rozpuszczalniku (może być nafta - dodatkowo natłuści). Na koniec możesz przesmarować ją smarem silikonowym, bądź wdmuchnąć trochę grafitu i zakładasz wszystko do auta. Powinno chodzić .
Dodatkowo,
wygłuszyłem ostatnio wszystkie drzwi, i wmontowałem głośniki Philipsa (przecena w
markecie ze 100 na 50zł była zbyt kusząca) A te seryjne głośniczki w desce
rozdzielczej były już wymieniane na coś lepszego.I jak gra? Do deski znalazłeś głośniki w oryginalnym rozmiarze?
-
Do deski tak, głośniki były dopasowane do tych 2 śrub (bodajże średnica 10cm głośnika).
A do drzwi musiałem wykonać dystanse które wsunąłem pod tą szarą warstwę tapicerki. Może nie wygląda to rewelacyjnie, ale lepsze to niż wystający głośnik z dystansem
Gra super. Trochę ze mnie audiofil, no ale zdaję sobie sprawę, że w naszym aucie zbyt dużo się nie osiągnie. Jednak efekt jest zadowalający Jedynie zwrotnice musiałem dopasować.
-
Po wymianie tłumika tylnego okazało się, że nie pasuje zbyt dobrze do wieszaków... Trochę musiałem podoginać pręty, odgiąć też rurę wylotową... Mimo wszystko przegub lewarka zmiany biegów dotyka do puszki tłumika środkowego, gdy wrzuci się jedynkę i hałasuje (drgania). Przesmarowałem wszystkie przegubiki od lewarka do samej skrzyni. Przy okazji zerwałem gwint na jednym sworzniu (strasznie miękki metal). Nagwintowałem na M6 i wkręciłem dwie mniejsze nakrętki.
Chyba się rozejrzę za tymi sworzniami, tulejkami i nowym gniazdem lewarka... -
Co prawda nie tico ale Peugeotem pojechałem dziś w celu corocznego przeglądu technicznego,
Pan diagnosta popatrzył i stwierdził że auto nie wygląda na tak stare jak jest czyli 22 lata,
zajrzał więc pod maskę i nie przypasował mu wygląd numerów nadwozia - kazał jechać na inna stację
Na kolejnej stacji bez uwag, byłem u znajomego mechanika, też bez uwag.. ale gość stracha mi napędził
Wczoraj kobieta zapłaciła swoja pierwszą składkę w życiu czyli ponad tysiaka - pogoniła by mnie gdyby naprawdę było coś nie tak z autemps. drugi diagnosta nie sprawdził wysokości świateł, a pierwszy stwierdził że trzeba podregulować - do d.. z takimi diagnostami.
Przy takiej obsłudze stwierdzam że stawka jaką biorą za przegląd powinna być 3x niższa! -
nie sprawdził wysokości świateł, a pierwszy stwierdził że trzeba podregulować - do
d.. z takimi diagnostami.
Przy takiej
obsłudze stwierdzam że stawka jaką biorą za przegląd powinna być 3x niższa!Światła to jeszcze nic. Zeszłego roku zimą byłem z moją na przeglądzie Renault Clio i jakie było moje zdziwienie jak komputer pokazywał różnice w sile hamowania ponad 30% (świeciło się już na czerwono) a Pan diagnosta stwierdził, że wszystko jest ok i bez przeszkód podbił dowód. Nawet nie raczył poinformować że układ hamulcowy wymaga przeglądu...Mimo wszystko potem sam zabrałem się za naprawę hamulców.
-
Wymieniłem ostatnio
filtr powietrza, a że filtr jakiś egzotyczny (produkcja na Łotwie)
to Tico zgubiło
wolne obroty na lpg musiałem sporo odkręcić śrubę na parownikuZakupiłem drugi taki filtr na zapas Udało mi się na nim ładnie podregulować lpg, spalanie pół litra mniejsze (sprawdzone przy 3 tankowaniach).
Filtr firmy SCT Germany, porównując z Filtronem materiał z jakiego jest wykonany jest o połowę cieńszy więc dostarcza więcej powietrza,
czy nie dostarczy gaźnikowi więcej brudu to pewnie z czasem się przekonam -
Filtr firmy SCT
Germany, porównując z Filtronem materiał z jakiego jest wykonany jest o połowę
cieńszy więc dostarcza więcej powietrza,Użytkowałem kiedyś dwa filtry do oleju, tak właśnie oznaczone (SCT). Były niebieskie.
czy nie dostarczy
gaźnikowi więcej brudu to pewnie z czasem się przekonamEeetam, nie masz możliwości się przekonać. Jak to zrobisz?
-
Wymiana łożyska w tylnym kole. Stare (oryginalne) wytrzymało 101.000km
-
Coroczny przegląd diagnostyczny, który - po gruntownym "przetrzepaniu" autka - tico przeszło "śpiewająco".
Usłyszałem od diagnosty wielu pochwał na temat swojego wozu, zapłaciłem i... na rok spokój.
Potem ubezpieczenie OC; drożej niż w zeszłym roku... 179 zł (PZU). -
Coroczny przegląd
diagnostyczny,A jeśli przegląd mamy 29 lutego to robimy go co 4 lata
-
A jeśli przegląd
mamy 29 lutego to robimy go co 4 latao kurde...faktycznie! Jak pojadę zrobić dziś pomimo, że mam do czerwca to diagnosta wklepie 29-02-2020?
-
A jeśli przegląd
mamy 29 lutego to robimy go co 4 lataPrzegląd jak przegląd, a co z urodzinami?
-
Przegląd jak przegląd, a co z urodzinami?
No w tym przypadku słabo trochę... Życzenia i prezenty raz na 4 lata tylko Z drugiej strony - człowiek się 4x wolniej starzeje
-
Zdemontowałem pozostałości po starym alarmie, a w to miejsce założyłem nowy, posiadający sterowanie centralnym zamkiem alarm firmy Freeway.
Poza tym, na czas dłuższego postoju zrobiłem podtrzymanie napięcia oparte na ładowarce Bosch C3.
No i najważniejsze, wczorajszego dnia po raz pierwszy w tym roku wyjechałem Tico z garażu
-
Poza tym, na czas
dłuższego postoju zrobiłem podtrzymanie napięcia oparte na ładowarce Bosch C3.Napisz coś więcej o tym, proszę...
No i najważniejsze,
wczorajszego dnia po raz pierwszy w tym roku wyjechałem Tico z garażuPo to jest, by jeździć.
-
Napisz coś więcej o
tym, proszę...Podtrzymanie napięcie to nic innego jak Ładowarka Bosch C3 oraz włącznik czasowy firmy ORNO.
Oryginalny przewód z ładowarki C3 przedłużyłem tak, by przewód dodatni zakończony konektorem oczkowym sięgał do plusowej klemy, natomiast przewód ujemny do najbliższego punktu masowego w samochodzie. Hermetyczną kostkę przypiąłem plastikowymi opaskami pod ramkę tablicy rejestracyjnej. Włącznik czasowy będzie uruchamiał ładowarkę 3 razy w tygodniu (Poniedziałek, Środa, Piątek) na 8 godzin (12:00-20:00). Ładowarka jest tak zaprojektowana, że automatycznie ładuje akumulator do napięcia 14,4V, po czym przechodzi w tryb podtrzymujący pełne naładowanie akumulatora. W praktyce wygląda to tak, że po osiągnięciu napięcia na akumulatorze 14,4V ładowanie jest odłączane, a jeżeli napięcie spadnie bodajże do 13.8V to ładowarka znów zaczyna ładować ale mniejszym prądem (chyba poniżej 1A) i tak w kółko.
Jeżeli będę planował dłuższy postój (co w moim przypadku zdarza się bardzo często), wyjście z ładowarki podpinam pod zderzak, a samą ładowarkę do wyłącznika czasowego, dzięki czemu powinienem mieć zawsze naładowany akumulator do pełna.
Bez tego urządzenia już po miesiącu czasu akumulator miałem wyczerpany praktycznie do zeraPoniżej kilka zdjęć: