Warto?
-
A ja proponuję zobaczyć coś takiego:
http://allegro.pl/daewoo-rezzo-2-0-16v-bezwypadkowy-stan-idealny-i5714927427.html
Od 3 lat mam Daewoo Rezzo z silnikiem 1,6.
Auto bardzo tanie w utrzymaniu (mam je w gazie), części są bardzo tanie.
Jest duży, bezpieczny i przede wszystkim wygodny.
Jest podwójna podłoga ze schowkami, szufladami, których pojemność jest taka jak bagażnika w ticoPrzejechałem nim już 60 tys. (aktualnie ma 200 tys.), nie ma problemów z awariami.
Co najważniejsze nie ma problemów z korozją.
-
Fajne ale mam mały zagracony garaż. Na chwilę obecną wjeżdżam Tico i z przodu stoją koła zimowe a z tyłu jeszcze muszę wstawić trzy rowery. Podjeżdżam jak najbliżej prawej strony ze złożonym lusterkiem bo po lewej mam parę szafek z narzędziami ale drzwi mogę całe otworzyć. Przy Twojej propozycji już tak nie będzie.
Ale autko fajne
-
Wieszak na ścianę na koła i rowery i się Rezzo lub coś podobnego zmieści
-
Wieszak na ścianę
na koła i rowery i się Rezzo lub coś podobnego zmieściZapomniałem napisać że na ścianie od strony kierowcy mam regał , szafki na graty i narzędzia. O powieszeniu rowerów mogę zapomnieć.
-
To prawda, nic oprócz tico do tego garażu nie wejdzie. Garaż jest niewielki, trochę gratów Jaco też tam trzyma... Chyba trzeba byłoby pozbyć się wszystkiego, żeby takie Rezzo czy Tacumę zacumować.
BTW kilka lat temu całkiem poważnie brałem pod uwagę Tacumę. Chodziło mi o duży samochód za niewielkie pieniądze, i to najlepiej nietuzinkowy, nieopatrzony na ulicach. A bardziej zapatrywałem się na Rezzo - bo młodszy i miał więcej udogodnień. Trochę słabo wypadały te auta pod względem zużycia paliwa (te z większymi silnikami, żeby "chciały jechać") - LPG warto byłoby zakładać.
Kiepskie było (i jest) to, że na naszym rynku mamy mały wybór; teraz spojrzałem na Alle - 13 Tacum i 14 Rezzo (w tym rozbitki)... No i chciałem pewne auto na dłuższy czas, więc patrząc na upływ czasu i postępujące zapewne przyszłościowe problemy z częściami, odpuściłem.
Gdyby się jednak nie nastawiać na długowieczne użytkowanie, jest to całkiem fajna propozycja. -
To prawda, nic
oprócz tico do tego garażu nie wejdzie. Garaż jest niewielki, trochę gratów Jaco też
tam trzyma... Chyba trzeba byłoby pozbyć się wszystkiego, żeby takie Rezzo czy
Tacumę zacumować.Chyba nie warto być zakładnikiem własnego garażu i kupować auto pod kątem garażu, kryteria trochę nie z tej strony
-
Też myślałem, że będzie problem z częściami, ale o dziwo nie ma.
Rezzo mam z silnikiem 1,6 16V i spala mi około 10,5 litrów LPG (w trasie 8,5).
CO przy obecnych kosztach LPG i PB, sprawia, że jazda Rezzo jest tańsza aniżeli Tico, które mam w Pb.Rezzo i Tacuma to samo,
w Korei od początku samochód ten był pod nazwą Rezzo,
natomiast na rynek europejski wprowadzili nazwę Tacuma.
Pod koniec istnienia Daewoo model przejął Chevrolet,
wracając do pierwotnej nazwy Rezzo, z tym,
że ostatnie egzemplarze Daewoo także nazywano Rezzo.Jak kupowałem ten samochód to na drodze i na allegro,
trudno było go znaleźć. W ostatnim czasie zauważyłem, ze ich liczba znacząco wzrosła,
co jest chyba przyczyną sprowadzania aut z Niemiec (mój też ma takie pochodzenie).Na allegro Rezzo (Tacuma) trzeba szukać w kategorii Chevrolet i Daewoo, ja widzę teraz Rezzo 36 sztuk a Tacum 23 sztuki
Zobaczcie, że tico na allegro jest wystawione w 28 sztukach
(chyba nie opłacalne jest wystawianie tak taniego auta na allegro). -
To prawda, nic
oprócz tico do tego garażu nie wejdzie. Garaż jest niewielki, trochę gratów Jaco też
tam trzyma... Chyba trzeba byłoby pozbyć się wszystkiego, żeby takie Rezzo czy
Tacumę zacumować.No właśnie . Byłeś , widziałeś więc wiesz najlepiej.
-
Chyba nie warto być
zakładnikiem własnego garażu i kupować auto pod kątem garażu, kryteria trochę nie z
tej stronyTo co , mam kupić duże auto i trzymać je pod ,,chmurką,, jak sąsiad ?
Wiedz że POLO wejdzie i będzie miejsce na rowery . Nawet Corsa u mnie stała i problemów nie było.
Mam garaż 5m długości i 3m szerokości. 2,2m z przodu i 2m z tyłu . Gdybym chciał większy musiał bym cofnąć się o 15 lat bo wówczas go kupiłem a na początku stał w nim Maluch. Sał też i Ford Kombi ale wówczas rowery stały z boku a teraz nie ma tam już miejsca.
A ogólnie to takie auta miałem.
Załączniki.
-
Też myślałem, że będzie problem z częściami, ale o dziwo nie ma.
Jeszcze przez kilka lat kłopotów nie będzie...
Rezzo mam z silnikiem 1,6 16V i spala mi około 10,5 litrów LPG (w trasie 8,5).
Aha... Mój duster z takim silnikiem podobnie. No, może ciut więcej, ale ja mam raczej ołowianą nogę (choć z tym walczę).
CO przy obecnych
kosztach LPG i PB, sprawia, że jazda Rezzo jest tańsza aniżeli Tico, które mam w Pb.No tak, przy obecnych cenach gazu... Jednak zagazowanego ticacza nie przebijesz.
Rezzo i Tacuma to samo, w Korei od początku samochód ten był pod nazwą Rezzo,
O, nie wiedziałem. Myślałem, że nazwa Rezzo pojawiła się wraz z marką Chevrolet.
W ostatnim czasie zauważyłem, ze ich liczba znacząco wzrosła,
co jest chyba przyczyną sprowadzania aut z Niemiec (mój też ma takie pochodzenie).Z pewnością. Na Zachodzie było ich więcej - w końcu wygodne auto za całkiem przyzwoitą cenę w salonie (na ich warunki).
Na allegro Rezzo
(Tacuma) trzeba szukać w kategorii Chevrolet i Daewoo, ja widzę teraz Rezzo 36 sztuk
a Tacum 23 sztukiRacja. Ja zerknąłem tylko na DU, nie kliknąłem na Chevy.
Zobaczcie, że tico na allegro jest wystawione w 28 sztukach
(chyba nie opłacalne jest wystawianie tak taniego auta na allegro).Ja zauważyłem, że na Alle jest o wiele mniej ofert motocykli, niż na OLX. Być może dotyczy to również aut.
-
To co , mam kupić duże auto i trzymać je pod ,,chmurką,, jak sąsiad ?
Nic mu nie będzie, jak pod chmurką będzie stać
A Escort mieścił się do garażu? Garaż masz na prywatnej posesji? Nie da się dobudować jakiejś niewielkiej przybudówki na rowerogaraż?
-
Nic mu nie będzie,
jak pod chmurką będzie staćJakoś to do mnie nie przemawia.
A Escort mieścił
się do garażu?Tak, ale z przodu nie było tych półek i kół zimowych co teraz tam stoją.
Garaż masz na prywatnej posesji? Nie da się dobudować jakiejś
niewielkiej przybudówki na rowerogaraż?No niestety mieszkam w bloku i dobudowanie czegokolwiek obok jest nie możliwe. Biegnie tam rura z gazem.
Na razie tylko rozpatruję możliwość zmiany auta ale być może poczekam z tym aż do wiosny.
-
Jakoś to do mnie nie przemawia.
Ja mam awersję do garaży Ilekroć Matiz spędził noc w garażu (z różnych powodów i w różnych garażach) - tyle razy miałem nim jakąś nieprzyjemną przygodę
Tak, ale z przodu nie było tych półek i kół zimowych co teraz tam stoją.
No to faktycznie nie upchniesz dużego...
No niestety mieszkam w bloku i dobudowanie czegokolwiek obok jest nie możliwe. Biegnie tam rura z gazem.
Czyli klapa...
Na razie tylko rozpatruję możliwość zmiany auta ale być może poczekam z tym aż do wiosny.
Z krótkich i pojemnych nasuwa mi się jeszcze Citroen Berlingo / Peugeot Partner pierwszej i drugiej generacji. Tyle, że nie wiem co z szerokością i wysokością...
Np. Berlingo w wersji Multispace to super auto rodzinne z wieloma schowkami, stolikami dla pasażerów tylnej kanapy i wielkim bagażnikiem.
-
jeśli chodzi o berlingo byle nie 1.4 pb, 18.5 sekundy do setki i spalanie 13/100.
-
jeśli chodzi o berlingo byle nie 1.4 pb, 18.5 sekundy do setki i spalanie 13/100.
Ja to ogólnie benzyny nie trawię Matiz to jedyne auto w rodzinie (poza Lacetti, które siostra kupiła i 20 godzin później dostała strzał w bok od pana, który uznał, że jeżeli wbił się za sygnalizator, to może jechać kiedy chce... Auto prawdopodobnie pójdzie do kasacji, bo ma poharatany cały bok i na 85% belkę tylną...) z silnikiem benzynowym
-
Berlingo 1.4 multispace, spalanie na poziomie 7l, wiem bo mam
Skąd info że 13l na 100 ? -
Ja to ogólnie benzyny nie trawię
Oj tam, benzyna nie jest zła, szczególnie doprawiona LPG.
Kwestia upodobania i osobistych przyzwyczajeń. -
250km przejeżdża na 32-35L
-
Oj tam, benzyna nie jest zła, szczególnie doprawiona LPG.
Kwestia upodobania i osobistych przyzwyczajeń.Duże były tylko z silnikami wysokoprężnymi, Santek - cóż... czyste noPb to miód - V6, piękny dźwięk, fajne osiągi, ale bez LPG to tragedia, natomiast z LPG to koło 225/70R16 w bagażniku, czyli i tak źle (bo jednak V6 lubi pić...), i tak niedobrze... No i tak to wyszło, że noPb odpadło z tego powodu. Są też R4, ale z kolei osiągi mają takie, że pojawia się ochota zrobienia Freda Flinstone'a...
Myślałem nad noPb w Captivie, ale recenzje raczej miażdżące, wykresy mocy i momentu takie, że chyba jednak nie... Do tego oczywiście problem z LPG - a tam koło już 17 (albo 18) cali, więc jeszcze "lepiej" z bagażnikiem
-
Duże były tylko z
silnikami wysokoprężnymi, Santek - cóż... czyste noPb to miód - V6, piękny dźwięk,
fajne osiągi, ale bez LPG to tragedia, natomiast z LPG to koło 225/70R16 w
bagażniku, czyli i tak źle (bo jednak V6 lubi pić...), i tak niedobrze... No i tak
to wyszło, że noPb odpadło z tego powodu.
(ciach)
Do tego oczywiście problem z LPG - a tam koło już 17 (albo 18) cali,
więc jeszcze "lepiej" z bagażnikiemEjże, Volcan... Nie dajmy się zwariować. Nie można z powodu koła zapasowego rezygnować z silnika... Przecież nie jest to wcale pierwszorzędna sprawa.
Ja też miałem zagwozdkę po zagazowaniu dustera. Kółko 215, 16 cali - i kufer poważnie zmniejszony, mniej ustawny. Szprejów nie uznaję. Więc kupiłem dojazdówkę (nota bene z jakiegoś Hyundaya, być może z Santa Fe), włożyłem w pokrowiec i przypasałem pionowo do oparcia tylnej kanapy. Problem natychmiast zniknął. Bagażnika prawie wcale nie ubyło, kółko nie przeszkadza - a jest, jakby co.