Jaki silnik pasuje? 1.0
-
allall Użytkownik archiwalnynapisał 19 kwi 2015, 16:41 ostatnio edytowany przez allall 11 sie 2016, 22:21
Witam, na pewno jest już tu taki temat, lecz ciężko się przebić. Mam swojego TICACZA już dobre kilka lat, lecz teraz mam przedmuchy w silniku i nie planuję go naprawiać, chcę po prostu wsadzić tam inny silnik, jaki będzie tam pasował? Podobno pasuje od SWIFTA 1.0, tylko jak to jest ze skrzynią biegów? Może zostać stara, czy da rade wyciągnąć całość ze skrzynią i po prostu wsadzić całość bez przeróbki? Gdzieś jeszcze ktoś mi powiedział, że pasuje jeszcze 1.3 z podwójnym turbo 115KM, tylko chyba wydaje mi się, że nie wpasuje się. (tylko teoria mnie do tego 1.3 interesuje) Chciałbym więcej informacji o tym 1.0 55KM, bo chcę go przekładać już niedługo ^^
-
Szariknapisał 19 kwi 2015, 18:49 ostatnio edytowany przez Szarik 11 sie 2016, 22:21
Po pierwsze, witamy się W TYM WĄTKU .
Po drugie, tematów o swapie silnika było już trochę, ale nie wiem czy ktokolwiek ten plan zrealizował. Możesz być pierwszy . Skrzynia raczej nie podejdzie, ale nie jestem pewien.
Po trzecie, jaki to silnik 1.3 z podwójnym turbo? I tak się raczej nie zmieści, ale ciekawi mnie, co to za silnik Ci wymyślili -
allall Użytkownik archiwalnynapisał 19 kwi 2015, 19:38 ostatnio edytowany przez allall 11 sie 2016, 22:21
Może jakiś lineczek do jakiegoś swapa, poczytam z chęcią, Jeśli uda mi się ta transfuzja napewno się pochwalę zdjęciami ^^
-
Nie słyszałem ani nie czytałem nigdzie, żeby silnik od świstaka pasował.
Da radę włożyć silnik Matiza, tylko jest trochę rzeźbienia - przede wszystkim trzeba nadstawkę jakąś na masce robić, bo dolot się nie mieści. W sumie 10 koni więcej, ale spalanie wyższe i kultura pracy gorsza (dużo wyżej moment jest). Skrzynia chyba może zostać ta sama.
Taką przeróbkę zrobił ktoś dawno temu w Krakowie. Trochę pojeździł, dopóki nie rozwalił autka na drzewie. -
allall Użytkownik archiwalnynapisał 19 kwi 2015, 19:48 ostatnio edytowany przez allall 11 sie 2016, 22:21
To też nie wchodzi w grę Te silniki są bardzo podobne, ale wiadomo że od matiza jest wyższy. Jest szansa, że od alto3 będzie pasował... Na YTB jest filmik, że niby silnik swifta, lecz silnika nie pokazują... https://www.youtube.com/watch?v=aMD5tEak75o
-
Szariknapisał 19 kwi 2015, 20:13 ostatnio edytowany przez Szarik 11 sie 2016, 22:21
Może jakiś lineczek
do jakiegoś swapa, poczytam z chęcią, Jeśli uda mi się ta transfuzja napewno się
pochwalę zdjęciami ^^Np. TUTAJ .
Ogólnie, to musiałbyś sprawdzić punkty mocowania silnika w Swifcie i porównać to z Tico. Ze zmieszczeniem nie powinno być problemów.
Na pewno byłoby trochę rzeźby, ale są szanse na powodzenie. Tylko przydałoby się wzmocnić hamulce, rozpórka na przód i może jakieś wzmocnienie (silnik 1.0 jest raczej troszkę cięższy).
No i raczej trzeba mieć cały silnik ze skrzynią (wątpię, żeby skrzynia z Tico pasowała).Nie wiem dokładnie jaki był silnik w Alto 3 montowany, ale jeżeli same punkty mocowania nie były bardzo różne, to taki przeszczep może być łatwiejszy niż ze Swifta. Ale tak jak piszę, musisz sobie to porównać .
-
allall Użytkownik archiwalnynapisał 19 kwi 2015, 20:28 ostatnio edytowany przez allall 11 sie 2016, 22:21
Dzięki za link bardzo pożyteczny No to tak, chcę za silnik i skrzynie wydać tak coś ok 500pln, widziałem ceny na allegro i olx , myślę się zmieścić, mam znajomego mechanika który się tego podejmie hamulce mam zrobione niedawno, naprawdę działają ^^ kupiłem progi niedługo wymiana, bo konstrukcja musi być mocniejsza, mam dziurę z tyłu w 1 i trzeba wymienić 2 bo 2 się wgniata pod lewarkiem chcę się ze wszystkim zmieścić w 1k.
teraz co do swapu, bardzo chciałbym jakieś zdjęcia z widokiem na mocowania silnika w swiwcie, jeśli orientacyjnie będą podobne, ryzykuję i kupuję silnik. prosiłbym więc o jakieś fotki ^^ -
Szariknapisał 19 kwi 2015, 20:48 ostatnio edytowany przez Szarik 11 sie 2016, 22:21
Jeśli chodzi o fotki mocowań, to napisz w kąciku technicznym swifta. Z pewnością coś znajdą . Ale na oko raczej wiele Ci to nie da. Pamiętaj, że mocowania da się przerobić, ale to kolejna rzeźba, więc im będą bardziej podobne, tym będzie łatwiej.
Sprawdź jeszcze jak wygląda u Ciebie belka pod silnikiem. Też lubi rdzewieć a musi być w 100% sprawna.
Nie wiem jeszcze, czy oryginalne półosie będą pasować. W końcu wymiary silnika i skrzyni są raczej inne i może się okazać, że półosie będą za długie/krótkie. -
allall Użytkownik archiwalnynapisał 19 kwi 2015, 21:08 ostatnio edytowany przez allall 11 sie 2016, 22:21
-
Szariknapisał 19 kwi 2015, 21:11 ostatnio edytowany przez Szarik 11 sie 2016, 22:21
Mocowanie z 3. zdjęcia może dałoby się jakoś dorobić (chyba najlepiej wycinając i wspawując ze Swifta).
Mocowanie do belki powinno pasować, a jak nawet będzie inne, to nie powinno być większego problemu z przeróbką. Ale i tak wszystko wyjdzie w trakcie prac. -
allall Użytkownik archiwalnynapisał 19 kwi 2015, 21:15 ostatnio edytowany przez allall 11 sie 2016, 22:21
Pocieszasz mnie, więc raczej zaryzykuję jeszcze omówię w wolnym czasie wszystko z moim mechanikiem tylko zmuszony jestem poczekać jeszcze na zastrzyk gotówki na który czekam, powinien być na dniach więc od razu dam znać co z tego wyjdzie
-
Szariknapisał 19 kwi 2015, 21:20 ostatnio edytowany przez Szarik 11 sie 2016, 22:21
Najlepiej, jak byś sobie na żywo obejrzał Swifta 1.0 i zobaczył, co trzeba zmodyfikować w Tico.
Kiedyś na daewooforum próbowano wsadzić większy silnik i prawie się udało, wisiał już na jakimś mocowaniu, ale w rezultacie montujący to się poddali.
Myślę, że mając dużo chęci i czasu, silnik 1.0 wejdzie -
adamo81napisał 19 kwi 2015, 21:46 ostatnio edytowany przez adamo81 11 sie 2016, 22:21
A ja bym proponował zmienić Tico na Swifta 1.0.
Rdzewieją podobnie, rzeźbić nie trzeba, trochę więcej miejsca.
No chyba, że to MUSI być Tico
-
allall Użytkownik archiwalnynapisał 20 kwi 2015, 06:32 ostatnio edytowany przez allall 11 sie 2016, 22:21
No chciałbym aby zostało to tico Może to mocowanie do poduszki w tych silnikach jest w tym samym miejscu Wystarczy odkręcić i przykręcić drugie Poszukam gdzieś tego swifta i zobaczę z bliska, no chyba że ktoś ma zdjęcie tego silnika z przodu
-
przemo90lodz Użytkownik archiwalnynapisał 20 kwi 2015, 06:44 ostatnio edytowany przez przemo90lodz 11 sie 2016, 22:21
No chciałbym aby
zostało to tico Może to mocowanie do poduszki w tych silnikach jest w tym samym
miejscu Wystarczy odkręcić i przykręcić drugie Poszukam gdzieś tego swifta i
zobaczę z bliska, no chyba że ktoś ma zdjęcie tego silnika z przoduWejdź na kącik Swiftowy tam zdjęć litrówek pod dostatkiem, ew. zawsze możesz poprosić żeby ktoś cyknął fotę, która Cie interesuje
-
Szariknapisał 20 kwi 2015, 06:46 ostatnio edytowany przez Szarik 11 sie 2016, 22:21
Tak "Plug&Play" to nie będzie. Ale nie powinno być bardzo dużo przeróbek . Chociaż i tak czeka Cie trochę roboty. Tam jest wtrysk więc potrzebujesz silnik z osprzętem.
-
volcannapisał 20 kwi 2015, 13:55 ostatnio edytowany przez volcan 11 sie 2016, 22:21
1. Mocowanie - trzeba przerobić / zrobić łapy silnika.
2. Skrzynia biegów - wraz z linkami, dźwignią itp. itd.
3. Komputer + wiązka elektryczna.
4. Hamulce - seria z Tico raczej będzie marniutka do mocniejszego silnika.
5. Kwestie prawne - przegląd, wpis do DR itp. itd.W tysiącu chcesz się zmieścić z blacharką, czy z całością remontu, w tym ze swapem?
-
smisnykolonapisał 20 kwi 2015, 14:54 ostatnio edytowany przez smisnykolo 11 sie 2016, 22:21
jeśli chodzi o swap w tico, tylko na inny silnik z tico.
-
miechomiechonapisał 20 kwi 2015, 14:57 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 22:21
To nie jest swap, tylko zwykła wymiana Swap polega na wymianie na lepszy (z reguły mocniejszy)
-
Ja bym szukał po prostu zdrowej serii..
lub...
na allegro był swego czasu silnik od Cappuccino (Alto Works)
i to byłoby najlepsze rozwiązanieps. jest
http://allegro.pl/suzuki-cappuccino-motor-silnik-kompletny-0-6-turbo-i5049418819.html
14/37