Co tak może wydawać dźwięki?



  • Obejrzyjcie film i posłuchajcie. Nie jest to bicie koła,opony bo na poprzednich kołach 12 calowych było to samo.

    Słychać w całym filmiku ale najbardziej gdy ujmę gazu. 17 , 23 , 30 sekunda filmu i dalej w tle słychać taki jakby łomot. Czyżby przegub lub oba przeguby kończyły żywot?

    https://www.youtube.com/watch?v=S82m_n4anQQ&feature=youtu.be


  • Moderator

    może to być puszka rezonansowa - ta czarna od rurki powietrza dodatkowego, trzeba poprawic uszczelkę



  • może to być puszka
    rezonansowa - ta czarna od rurki powietrza dodatkowego, trzeba poprawic uszczelkę

    Nie , to nie to . Tak się dzieje tylko podczas jazdy.


  • Moderator

    hmm, przeguby raczej też odpadają no chyba że są już bardzo zużyte(trzaskają przy skręcaniu)



  • hmm, przeguby
    raczej też odpadają no chyba że są już bardzo zużyte(trzaskają przy skręcaniu)

    No właśnie nie trzaskają. To sprawdziłem dokładnie na parkingu przy kościele. Kręciłem kółka w lewo i prawo i nic. Cisza.

    Z początku myślałem o klockach hamulcowych. I chyba spróbuję założyć stare i sprawdzić.


  • Moderator

    może tarcze już cienkie jak papier, w seicento koleżanki takie były..
    klocki miały wiec luz ale wydobywany dźwięk bardziej uszkodzone łożysko przypominał



  • Nie , nie są ,,cienkie,, Dziś nie ale jutro zobaczę do klocków.



  • Ja bym stawiał na łożyska, powiedz jeszcze czy ostatnio coś wymieniałeś? bo piszesz że "stare" klocki chcesz założyć czyli były niedawno wymieniane?



  • A może to blaszki przy klockach?


  • Admin

    Cytat:

    może to być puszka
    rezonansowa - ta czarna od rurki powietrza dodatkowego, trzeba poprawic uszczelkę

    Nie , to nie to . Tak się dzieje tylko podczas jazdy.

    Obejrzałem film i posłuchałem, ale nie potrafię wyłowić tego, o czym piszesz.
    Jednak Pacior może mieć rację. Kolega miał kiedyś tak, że buczało coś w pewnym zakresie obrotów - i słychać to było właśnie podczas jazdy, na obciążonym silniku, a nie podczas postoju. Kombinowaliśmy z puszką rezonansową i jej uszczelnieniem - pomogło.



  • Ja bym stawiał na
    łożyska, powiedz jeszcze czy ostatnio coś wymieniałeś? bo piszesz że "stare" klocki
    chcesz założyć czyli były niedawno wymieniane?

    Tylko klocki z przodu w tamtym roku.



  • A może to blaszki
    przy klockach?

    Nie sądzę.



  • Obejrzałem film i
    posłuchałem, ale nie potrafię wyłowić tego, o czym piszesz.
    Jednak Pacior może
    mieć rację. Kolega miał kiedyś tak, że buczało coś w pewnym zakresie obrotów - i
    słychać to było właśnie podczas jazdy, na obciążonym silniku, a nie podczas postoju.
    Kombinowaliśmy z puszką rezonansową i jej uszczelnieniem - pomogło.

    To na postoju w pewnym zakresie obrotów też by to było. A to słychać tylko podczas jazdy. Nawet gdy zwalniam do krzyżówek słychać i częstotliwość się zmniejsza. Zatem musi to mieć związek z układem jezdnym.

    Guzy na oponie odpadają gdyż jak pisałem zanim zmieniłem koła z 12 na 13 też było to samo.


  • Użytkownik archiwalny

    Sprawdź opaskę osłony przegubu czy czasem nie zawadza o zwrotnicę



  • Sprawdź opaskę
    osłony przegubu czy czasem nie zawadza o zwrotnicę

    Osłonę wymieniałem tylko z lewej strony i tu nic nie obciera zarówno jak i z prawej.



  • U mnie niedawno też coś wydawało bardzo podobny dźwięk. Problemem były łożyska tylne . Wydawało mi się, że dźwięk dochodzi z przodu, ale jak się wychyliłem do tyłu, to dźwięk był głośniejszy. Ja bym stawiał na łożyska .


  • Użytkownik archiwalny

    Obejrzyjcie film i
    posłuchajcie. Nie jest to bicie koła,opony bo na poprzednich kołach 12 calowych było
    to samo.
    Słychać w całym
    filmiku ale najbardziej gdy ujmę gazu. 17 , 23 , 30 sekunda filmu i dalej w tle
    słychać taki jakby łomot. Czyżby przegub lub oba przeguby kończyły żywot?
    https://www.youtube.com/watch?v=S82m_n4anQQ&feature=youtu.be

    Uszkodzony przegub namierzysz na małej prędkości przy mocno skręconych kołach.
    To bardziej jakby łożyska były, ale tu też sprawa prosta - bardziej dociążone
    (przy skręcie zewnętrzne) będzie bardziej hałasować a mniej jako odciążone.
    Krzywe tarcze będą biły po hamulcach i też da się je wyczuć.



  • Uszkodzony przegub
    namierzysz na małej prędkości przy mocno skręconych kołach.
    To bardziej jakby
    łożyska były, ale tu też sprawa prosta - bardziej dociążone
    (przy skręcie
    zewnętrzne) będzie bardziej hałasować a mniej jako odciążone.
    Krzywe tarcze będą
    biły po hamulcach i też da się je wyczuć.

    Prawie jak u mnie ten dźwięk http://www.youtube.com/watch?v=wDtAbrOecn8

    Chyba czeka mnie wymiana łożysk.

    Jakie najlepiej kupić ?



  • Jeżeli są mocno zużyte, to prawdopodobnie po ściągnięciu koła będziesz czuł jakiś luz, ruszając bębnem. Łożyska to nie jest jakiś duży koszt, wymiana we 2. kołach to jakieś 30min roboty, więc najlepiej zrobić to szybko, niż żeby się miały rozlecieć .


  • Użytkownik archiwalny

    Jakie najlepiej
    kupić ?

    Przednie oryginalne GMB Łożyska
    Radzę wymienić szybko jesli to łozyska,bo piasta pójdzie w śmieci jak u mnie.


Log in to reply