Co tak może wydawać dźwięki?
-
może to być puszka
rezonansowa - ta czarna od rurki powietrza dodatkowego, trzeba poprawic uszczelkęNie , to nie to . Tak się dzieje tylko podczas jazdy.
-
hmm, przeguby
raczej też odpadają no chyba że są już bardzo zużyte(trzaskają przy skręcaniu)No właśnie nie trzaskają. To sprawdziłem dokładnie na parkingu przy kościele. Kręciłem kółka w lewo i prawo i nic. Cisza.
Z początku myślałem o klockach hamulcowych. I chyba spróbuję założyć stare i sprawdzić.
-
Nie , nie są ,,cienkie,, Dziś nie ale jutro zobaczę do klocków.
-
Ja bym stawiał na łożyska, powiedz jeszcze czy ostatnio coś wymieniałeś? bo piszesz że "stare" klocki chcesz założyć czyli były niedawno wymieniane?
-
A może to blaszki przy klockach?
-
Cytat:
może to być puszka
rezonansowa - ta czarna od rurki powietrza dodatkowego, trzeba poprawic uszczelkęNie , to nie to . Tak się dzieje tylko podczas jazdy.
Obejrzałem film i posłuchałem, ale nie potrafię wyłowić tego, o czym piszesz.
Jednak Pacior może mieć rację. Kolega miał kiedyś tak, że buczało coś w pewnym zakresie obrotów - i słychać to było właśnie podczas jazdy, na obciążonym silniku, a nie podczas postoju. Kombinowaliśmy z puszką rezonansową i jej uszczelnieniem - pomogło. -
Ja bym stawiał na
łożyska, powiedz jeszcze czy ostatnio coś wymieniałeś? bo piszesz że "stare" klocki
chcesz założyć czyli były niedawno wymieniane?Tylko klocki z przodu w tamtym roku.
-
A może to blaszki
przy klockach?Nie sądzę.
-
Obejrzałem film i
posłuchałem, ale nie potrafię wyłowić tego, o czym piszesz.
Jednak Pacior może
mieć rację. Kolega miał kiedyś tak, że buczało coś w pewnym zakresie obrotów - i
słychać to było właśnie podczas jazdy, na obciążonym silniku, a nie podczas postoju.
Kombinowaliśmy z puszką rezonansową i jej uszczelnieniem - pomogło.To na postoju w pewnym zakresie obrotów też by to było. A to słychać tylko podczas jazdy. Nawet gdy zwalniam do krzyżówek słychać i częstotliwość się zmniejsza. Zatem musi to mieć związek z układem jezdnym.
Guzy na oponie odpadają gdyż jak pisałem zanim zmieniłem koła z 12 na 13 też było to samo.
-
Sprawdź opaskę osłony przegubu czy czasem nie zawadza o zwrotnicę
-
Sprawdź opaskę
osłony przegubu czy czasem nie zawadza o zwrotnicęOsłonę wymieniałem tylko z lewej strony i tu nic nie obciera zarówno jak i z prawej.
-
U mnie niedawno też coś wydawało bardzo podobny dźwięk. Problemem były łożyska tylne . Wydawało mi się, że dźwięk dochodzi z przodu, ale jak się wychyliłem do tyłu, to dźwięk był głośniejszy. Ja bym stawiał na łożyska .
-
Obejrzyjcie film i
posłuchajcie. Nie jest to bicie koła,opony bo na poprzednich kołach 12 calowych było
to samo.
Słychać w całym
filmiku ale najbardziej gdy ujmę gazu. 17 , 23 , 30 sekunda filmu i dalej w tle
słychać taki jakby łomot. Czyżby przegub lub oba przeguby kończyły żywot?
https://www.youtube.com/watch?v=S82m_n4anQQ&feature=youtu.beUszkodzony przegub namierzysz na małej prędkości przy mocno skręconych kołach.
To bardziej jakby łożyska były, ale tu też sprawa prosta - bardziej dociążone
(przy skręcie zewnętrzne) będzie bardziej hałasować a mniej jako odciążone.
Krzywe tarcze będą biły po hamulcach i też da się je wyczuć. -
Uszkodzony przegub
namierzysz na małej prędkości przy mocno skręconych kołach.
To bardziej jakby
łożyska były, ale tu też sprawa prosta - bardziej dociążone
(przy skręcie
zewnętrzne) będzie bardziej hałasować a mniej jako odciążone.
Krzywe tarcze będą
biły po hamulcach i też da się je wyczuć.Prawie jak u mnie ten dźwięk http://www.youtube.com/watch?v=wDtAbrOecn8
Chyba czeka mnie wymiana łożysk.
Jakie najlepiej kupić ?
-
Jeżeli są mocno zużyte, to prawdopodobnie po ściągnięciu koła będziesz czuł jakiś luz, ruszając bębnem. Łożyska to nie jest jakiś duży koszt, wymiana we 2. kołach to jakieś 30min roboty, więc najlepiej zrobić to szybko, niż żeby się miały rozlecieć .
-
Jakie najlepiej
kupić ?Przednie oryginalne GMB Łożyska
Radzę wymienić szybko jesli to łozyska,bo piasta pójdzie w śmieci jak u mnie. -
Panowie tylko pytanie przód czy tył.
Podnosiłem dziś auto i kręciłem każdym kołem. Żadne luzu poprzecznego nie ma ale zauważyłem że tylne lewe zbyt lekko się obraca w przeciwieństwie do drugiej strony i jest głośniej.
Szkoda by było wymieniać z przodu jeszcze dobrych łożysk więc chyba zacznę do tyłu bo łatwiej będzie.
-
U mnie też jedno koło się lekko obracało . Tak jak mówisz, z tyłu jest łatwiej, więc ja bym od tego zaczął.