Olej do przekładni biegów
-
Wydaje mi się że
ten olej jest za rzadki ponieważ biegi ciężko wchodzą , gdy olej nie jest rozgrzany
i jest gęsty biegi wchodzą gładko, jakiego oleju wy używacie w skrzyni??Coś pokręciłeś.
Biegi ciężko wchodzą, szczególnie zimą, jeśli olej jest gęsty. Po uruchomieniu silnika i kilkunastokilometrowej jeździe olej rozgrzewa się i biegi powinny łatwiej wchodzić.
Do skrzyni Tico, dość delikatnej, poleca się oleje syntetyczne. Ja jeździłem na Castrolu SMX (dość drogi), po 100 kkm zmieniłem na BP Energear EP 80W, który dorwałem tanio w jakiejś hurtowni (obecnie, w detalu, też do najtańszych nie należy). Przy tych olejach nigdy problemu ze skrzynią i wrzucaniem biegów nie było (przebieg obecnie to 174 kkm).
Raz przez 20 kkm miałem w skrzyni olej mineralny, wymieniony przypadkowo podczas przeglądu gwarancyjnego. Wtedy było ciężko w zimie, silnik trudniej odpalał bez sprzęgła i trzeba było wysiłku, aby na mrozie wajchować drążkiem.
Ogólnie każdy będzie dobry, pod warunkiem, że syntetyk i trzyma parametry producenta: według API klasy GL-4, SAE 75W-85... lub wyższe. -
Nie że ciężko, źle to sformułowałem, chodzi mi o to, Gdy silnik jest ciepły i olej w skrzyni rozgrzany to biegi przy wrzucaniu, aż zgrzytają, i lewarek chodzi jak szatan na wszystkie strony, a gdy silnik jest zimny i olej w skrzyni nie rozgrzany to biegi wchodzą gładko, bez użycia siły i lewarek stoi dęba i nie szaleje mi po aucie ;D
-
Czy na odwrocie
butelki jest etykieta informacyjna?W wolnej chwili ogarnę co z tyłu pisze
-
Nie że ciężko, źle
to sformułowałem, chodzi mi o to, Gdy silnik jest ciepły i olej w skrzyni rozgrzany
to biegi przy wrzucaniu, aż zgrzytają, i lewarek chodzi jak szatan na wszystkie
strony, a gdy silnik jest zimny i olej w skrzyni nie rozgrzany to biegi wchodzą
gładko, bez użycia siły i lewarek stoi dęba i nie szaleje mi po aucie ;DAha. Wygląda na to, że ten olej jest jednak zbyt rzadki po rozgrzaniu.
Na Twoim miejscu poszukałbym jakiegoś syntetyku o parametrach, jakie Ci podałem. Nie musi być najdroższy, z najwyższej półki, jeśli nie masz nadwyżki gotówki. Zmień oleum i po sprawie.
Aha... i nie ma sensu wymieniać go co 20 kkm, jak piszą w instrukcji. Jazda na właściwym oleju i wymiana po 60 kkm zupełnie załatwia sprawę. -
Co myślicie o tym
oleju?W ASO wlewali mi do skrzyni olej marki Daewoo, chyba właśnie taki, ale nie jestem pewien co do lepkości. Był ok.
-
Miał ktoś styczność z takim olejem jak "Castrol 75w90 Syntrans Transaxle"? Czym on się różni od Castrola "Syntrans Multivehicle"? Zależy mi na tym pierwszym, bo można go tanio wyrwać na allegro (niecałe 31zł za litr).
-
To co sam wiem to przestało się opłacać kupować olej na allegro. Kup sobie elfa półsyntetyka po 15zł za pół litra i będzie tak samo jak na droższych syntetykach. Ja mam go wlanego i nawet przy -14 wchodziły biegi idealnie. Do skrzyni wchodzi ok 2,1L.
-
okey dzięki za odpowiedzi
-
Zamiennik oleju do skrzyni: Parus GL-4 80W90 -sprawdzony i tani
CASTROL SMX-S -zalecany
TAF-X-dobry
SYNTRANS-dopuszczaalny -
Nie że ciężko, źle
to sformułowałem, chodzi mi o to, Gdy silnik jest ciepły i olej w skrzyni rozgrzany
to biegi przy wrzucaniu, aż zgrzytają, i lewarek chodzi jak szatan na wszystkie
strony, a gdy silnik jest zimny i olej w skrzyni nie rozgrzany to biegi wchodzą
gładko, bez użycia siły i lewarek stoi dęba i nie szaleje mi po aucie ;DJak masz gdzieś niedaleko Norauto to kup 2 litrowe opakowanie syntetycznego oleju do skrzyni Norauto 75W90 GL-4. Kosztuje coś ok. 50 zł (za 2 litry). Polecam, bo cena dobra i olej też - 3 lub 4 lata już śmiga i skrzynia ładnie pracuje i w lato i w zimę Do Swifta podeszła to i do Tico podejdzie - jedno i drugie to wyrób Suzuki (Tico to Suzuki Alto w koreańskiej wersji) i mają takie same wymagania co do oleju. W tym roku będę wymieniał i kupię znowu to samo