Ładowanie - lampka czasem się żarzy
-
Przy napięciu 13,1-13,5V powoli zabijasz akumulator, który traci swoją pojemność
U mnie słynna kostka też wyglądała na sprawną a mimo to napięcie było zbyt niskie. Dostęp do kabla plusowego przy altku faktycznie jest utrudniony bez kanału, ale chyba to jedyne rozwiązanie problemu (sprawdzić tam napięcie). -
Przy napięciu
13,1-13,5V powoli zabijasz akumulator, który traci swoją pojemność
U mnie słynna
kostka też wyglądała na sprawną a mimo to napięcie było zbyt niskie. Dostęp do kabla
plusowego przy altku faktycznie jest utrudniony bez kanału, ale chyba to jedyne
rozwiązanie problemu (sprawdzić tam napięcie).Jako że nie dawało mi to spokoju i pogoda sprzyja postanowiłem dołożyć przewód bezpośrednio z alternatora do akumulatora.
Dostęp zły ale po odchyleniu pochłaniacza na bok już można włożyć rękę z kluczem 10. Z góry wszystko widać.
Efekt mojej pracy chyba zadowalający.Ładowanie podskoczyło do 14.4 bez nic włączonego na wolnych obrotach (900). Gdy włączyłem światła i dmuchawę na 3 stopień wynik też zadowalający. 13,8 również na wolnych obrotach (900).
Naciągnąłem też pasek na wszelki wypadek. Teraz muszę jeszcze wieczorem sprawdzić kontrolkę ładowania.
-
Czyli udało się poprawić ładowanie.
Hmm... Tylko... czy to wina samego (oryginalnego) kabla? Raczej nie "schudł" on przez lata.
Zapewne przyczyna leży w stykach. Czyli gdyby mając dobry dostęp do altka (czyt. z kanału) rozkręcić i wyczyścić styki na fabrycznym przewodzie, powinno się poprawić.Jaco - proponuję: Twoją przeróbkę potraktuj może jako prowizorkę. I zainteresuj się, jak ten dodatkowy kabel jest umiejscowiony i czy nie zagraża zwarciem. Tworzy on obwód niezabezpieczony, na pewno dotyka masy... wiesz - żeby pożaru nie było po lekkim przetarciu i przebiciu.
-
Tak, udało się poprawić ładowanie.
Dziwię się tylko bo gdy odkręcałem śrubę na altku nie była ona jak i styki jakieś bardzo zanieczyszczone. Z resztą widać to na zdjęciu że się błyszczą. Osłona gumowa też w dobrym stanie gdyż ciężko było ją nawet przesunąć aby zluzować nakrętkę.
Prowizoryczne rozwiązanie jest. Jak tylko uzyskam możliwość skorzystania z kanału będę musiał i tam zajrzeć.
Kabel należało by się w jakiś peszel dać aby było bezpieczniej.
Aha. Sprawdzałem kontrolkę ładowania i nic się nie jarzy. Czyli jest OK.
Wjechałem do garażu i zamknąłem za sobą drzwi. Odpaliłem auto i sprawdziłem razem z włączaniem świateł,dmuchawy , ogrzewania tylnej szyby i światła przeciwmgielnego.
Zauważyłem jednak że gdy dodaję gazu światła troszkę się rozjaśniają.
Czyli nadal coś jest nie tak.
-
wolne obroty podnieś.
-
wolne obroty
podnieś.900 to za mało?
-
900 to za mało?
Instrukcja podaje 950 +/- 50, więc delikatnie można podnieść, nawet do tysiąca. Zresztą znasz to autko, słuch Ci podpowie, kiedy nie będzie za dużo.
Poza tym zwróć uwagę, że jeśli nie masz świateł do jazdy dziennej, ciągle korzystasz z reflektorów, więc delikatne podniesienie obrotów nie zaszkodzi.
-
900 to za mało?
ja mam ustawione ~1100, przy 1000 już zaczyna telepać budą
-
Jako że nie dawało mi to spokoju i pogoda sprzyja postanowiłem dołożyć przewód bezpośrednio z alternatora do akumulatora.
To dobry sposób na sprawdzenie pracy samego alternatora
Dostęp zły ale po odchyleniu pochłaniacza na bok już można włożyć rękę z kluczem 10. Z góry wszystko widać.
Efekt mojej pracy chyba zadowalający.Ładowanie podskoczyło do 14.4 bez nic włączonego na wolnych obrotach (900).Skoro masz potwierdzenie, że alternator jest sprawny, masa też, to teraz warto prześledzić drogę przewodu +12V.
Prawdopodobnie gdzieś ma słaby styk i to powoduje spadki napięcia przy większym obciążeniu.
Ja stawiam na słynną złączkę lub nawet samo zakończenie kabla przy klemie.
Jeżeli jednak zdecydujesz się zastosować to połączenie, to koniecznie umieść przewód w rurce peszlowej, a ją przymocuj za pomocą taśm zaciskowych.Coś podobnego zrobiłem w swojej Astrze i wszystko funkcjonowało super przez lata.
Ja dodatkowo od samego alternatora do akumulatora właśnie w rurce peszlowej (do kupienia w sklepach MOTO) poprowadziłem zarówno przewód +12V, jak również masowy -
ja mam ustawione
~1100, przy 1000 już zaczyna telepać budąJa bym musiał chyba z 800 ustawić aby zaczęło telepać. Przy 900 nic się nie telepie. Silnik równiutko pracuje.
-
Podniosę obroty po niedzieli. Ustawię na równy 1000. Tylko ustawić je na obciążonym silniku czyli z włączonymi światłami i dmuchawą?
-
ja mam ustawione
~1100, przy 1000 już zaczyna telepać budąJa również mam okolice 1100, przy 950 - 1000 też trzepie budą.
Może różnice są w obrotomierzach (jakby nie było każdy może troszkę oszukiwać). -
Może różnice są w
obrotomierzach (jakby nie było każdy może troszkę oszukiwać).To nie wykluczone.
-
Podniosę obroty po
niedzieli. Ustawię na równy 1000. Tylko ustawić je na obciążonym silniku czyli z
włączonymi światłami i dmuchawą?tak, powinieneś ustawiać pod obciążeniem, światła i 1 bieg nawiewu
-
tak, powinieneś
ustawiać pod obciążeniem, światła i 1 bieg nawiewuTak się zrobi jutro.
-
Ja również mam
okolice 1100, przy 950 - 1000 też trzepie budą.
Może różnice są w
obrotomierzach (jakby nie było każdy może troszkę oszukiwać).Może warto sprawdzić luzy zaworowe. W sumie też w grę wchodzi stan samego silnika, związany też z przebiegiem.
-
Może warto
sprawdzić luzy zaworowe. W sumie też w grę wchodzi stan samego silnika, związany też
z przebiegiem.Na pewno by nie zaszkodziło. Mam szczelinomierz tylko czasu brak.
Ale poszukam instrukcji.
-
Zadzwoniłem do pracy i poprosiłem dziś o wolne.
Dostałem je więc zabrałem się za regulację zaworów.
Pokrywę odkręciłem bez problemów.
Silnik zimny. Zdziwiłem się gdyż żaden z zaworów ssących nie miał luzu 0.15 tylko mniej. Natomiast wydechowe miały 0.15 zamiast 0.20.
Do obracania kołem pasowym użyłem klucza. Wykręciłem świece i po mału regulowałem każdy z cylindrów. Szczelinomierz dość ciasno wchodził już po regulacji.
Stan świec był jak na zdjęciu.
Złożyłem wszystko i odpaliłem auto. Zrobiłem kilkanaście kilometrów aby silnik zdobył temperatury. Dokonałem też już na rozgrzanym silniku regulacji obrotów biegu jałowego i ustawiłem je na 1100 przy obciążeniu. Napięcie pokazywało 14,2 z obciążeniem a 14,4-14,5 już bez.
Na rozgrzanym silniku wydawało mi się że teraz stukają zawory
Jak wystygnie rozkręcę jeszcze raz i sprawdzę luz.
-
Zadzwoniłem do
pracy i poprosiłem dziś o wolne.
Dostałem je więc
zabrałem się za regulację zaworów.W robocie pomyśleli, że zachlałeś w weekend, a prawda jest zupełnie inna
-
W robocie
pomyśleli, że zachlałeś w weekend, a prawda jest zupełnie innaTak się składa że ja pracuję też w weekendy również więc o piciu nie ma mowy.