( Manual + Foto ) Czyszczenie reflektorów


  • Użytkownik archiwalny

    Jako ze ostatnio naszła mnie chęć wyczyszczenia reflektorów w samochodach, które mam w domu . Z tej też okazji chciałbym się podzielić z wami małym manualem.

    Na początek będą potrzebne: Klucz 10 i śrubokręt do odkręcenia reflektorów i błotnika. Po zdjęciu błotników dla osób które mają elektryczne regulowane światła trzeba odkręcić jedną śrubę mocowania silniczka do karoserii i odgiąć go w bok w czasie wyjmowania reflektora.
    Po wyjęciu reflektorów zabieramy się do dalszej pracy. Tutaj będą potrzebne:

    • płyn do szyb,
    • kilka czystych szmat,
    • nóż lub inne płaskie narzędzie do podważania klosza,
    • Piekarnik
    • Pasta lekko ścierna Automax za ok. 4 zł
    • Wodna Pasta polerska FARECLA G-3 za ok. 30zł

    I tak. Po wyczyszczeniu z brudu całej lampy. Wkładamy ja do piekarnika rozgrzanego do 100 stopni na ok. 5-7 min, po tym czasie masa która skleja i zarazem uczelnia odbłyśnik z kloszem jest na tyle zmiękczona, że zaczynamy próbować podważać przezroczysty klosz aby rozdzielić lampę. Jeśli masa jest nadal za twardawa należy niezwłocznie włożyć ja do piekarnika na koleją 1-2 min i wtedy zacząć próbować.

    Po rozdzieleniu lampy. Zabieramy się za jej czyszczenie. Na początek czyścimy wszystko pastą Automax.

    Po dokładnym wyczyszczenie wszystkich stron, Spłukujemy całość wodą i nakładamy pastę G3. Pasta ta jest pastą wodną wiec najlepiej polerować klosz kawałkiem szmatki zamoczonym w wodzie lub cały czas spryskiwać klosz wodą.

    Następnie wszystko opłukujemy i wycieramy do sucha. Na końcu spryskujemy wszystko płynem do szyb i wycieramy.
    Postępujemy tak z każdym kloszem. Ja jako ze odbłyśniki miałem w dobrym stanie ich nie ruszałem.

    Oto efekty:




    Teraz zabieramy się za sklejanie lamp. Wkładamy je ponownie do piekarnika na kolejne 7 min. I składamy je z powrotem , warto też po złożeniu założyć od razu metalowe blaszki ścigające klosz z odbłyśnikiem.

    Po wystygnięciu montujemy je do samochodu.
    Ja przy okazji czyszczenia zakupiłem żarówki Tungsram Megalight Ultra+90%( cena ok.39zł) które świeca bardzo podobnie do założonych żarówek w drugim samochodzie Osram Night Breaker+90%.
    Jako że czyściłem lampy w Tico i Camry. Postępy na zdjęciach będą z różnych lamp.
    Pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    Gratuluję i ślę podziękowania za manual, naprawdę widać kolosalną różnicę w wyglądzie światełek :)

    Mam jedno pytanko:
    Ta masa, która pozostała na kloszu i reszcie lampy wystarczy do ponownego sklejenia klosza ?


  • Użytkownik archiwalny

    Po sklejeniu sam sprawdzałem wszystkie ranty. Wygląda na to że masy jest wystarczająca dużo. Lampy są już zamocowane od ponad półtora dnia i jak na razie żadnych objawów jako że miały by gdzieś przepuszczać nie zauważyłem.


  • Użytkownik archiwalny

    Po sklejeniu sam sprawdzałem wszystkie ranty. Wygląda na to że masy jest wystarczająca dużo. Lampy są już zamocowane od ponad półtora dnia i jak na razie żadnych objawów jako że miały by gdzieś przepuszczać nie zauważyłem.

    Zapytałem się bo niestety trzeba uważać, wystarczy milimetrowa nieszczelność i reflektory będą parować oraz ponownie zacznie zbierać się cały syf.


  • Użytkownik archiwalny

    Kleju jest wystarczająco do ponownego sklejenia lampy. W Daewoo chyba tego nie żałowali bo w nexi robiłem podobną czynność (tylko suszarką ) i wszystko gra


  • Admin

    Zapytałem się bo niestety trzeba uważać, wystarczy milimetrowa nieszczelność i reflektory będą parować oraz ponownie zacznie zbierać się cały syf.

    A może warto jeszcze dodatkowo uszczelnić to połączenie? Np. już po opisanym sklejeniu nałożyć jeszcze z zewnątrz jakieś paskudztwo? Tylko co? Zwykły silikon nie bardzo się będzie trzymał, gdy nie pozostanie ściśnięty...


  • Użytkownik archiwalny

    Wystarczy ponownie w te wgłębienie na szkło reflektora dać sylikon montażowy lub najlepiej klej do szyb. Potem założyć szkło i przycisnąć mocno. Nie ma siły by powstała nieszczelność. Sam tak montowałem zmieniając szkło reflektora. Wewnątrz było czyściutko więc dziwię się skąd wziął się taki syf u kolegi piszącego ten wątek.


  • Użytkownik archiwalny

    Zwykły silikon nie bardzo się będzie trzymał, gdy nie pozostanie ściśnięty...

    Będzie , w maluchu, gdzie niema żadnych blaszek ściskających, trzymało bez problemów.


  • Użytkownik archiwalny

    To ja dodam, że jeśli ktoś na kloszu nie ma oznaczenia 104-0193 KOREA (RH lub LH w zalezności od strony) to niech od razu zaopatrzy się w silikon. Jest duże prawdopodobieństwo iż jest tam klejone silikonem, który owszem, na ciepło pozwoli oddzielić klosz od reszty. ale odwrotnie już nie zadziała.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam po dość długiej nie obecności, manual świetnie zrobiony krok po kroku, ale jak takie coś zrobić jak ktoś ma tak jak ja Tico DX gdzie klosze lamp nie są szklane tylko plastikowe i nie są dzielone na reflektor i lampę postojową tylko są całe? Zastanawiam się czy po włożeniu do piekarnika tzw. szkło lampy się nie roztopi czy coś w tym stylu? a małe czyszczenie przydałoby się...
    POZDRAWIAM
    UQASH


  • Użytkownik archiwalny

    Klosze od toyoty camry, które też są na zdjęciach są całe plastikowe.


  • Użytkownik archiwalny

    Aha no to fajno czyli nie powinno być problemów że mi klosz się roztopi, wolną chwilką zrobię małe czyszczenie...


Log in to reply