Co dziś "dłubałem w Tico"
-
U mnie poszła dziś wymiana wszystkich filtrów i oleju silnikowego.
Niestety zaczął się problem ze ślizganiem się sprzęgła. Dokładnie objaw jest na wyższych biegach
i prędkościach. Np. na 5 przy 70-80 wciskam gaz do dechy i słysze ze silnik zwiększa obroty
a samochód nie przyspiesza. Tak samo na 4 biegu. Także kolejny wydatek się szykuje.
Rozejrzałem się i kompletne sprzegło valeo na allegro 135zł-150zł No i robocizna pewnie ze
200 minimum.Może olej ze szkrzyni bądz silnika poszedł na tarcze i przez to sie slizga <img src="/images/graemlins/hmm.gif" alt="" />
-
Jaki przebieg ma Twoje Tico?
No włanie 102kkm. Dziwi mnie to ale poprzednia właścicielka mogła sobie nie oszczędzać sprzęgła. Spodziewałem się tego ale nie tak szybko.... w sumie to przy kupnie widziałem że sprzęgło już wysoko bierze....
-
No włanie 102kkm. Dziwi mnie to ale poprzednia właścicielka mogła sobie nie oszczędzać sprzęgła.
Spodziewałem się tego ale nie tak szybko.... w sumie to przy kupnie widziałem że sprzęgło
już wysoko bierze....dziwne u mnie powyzej 130 000 i sprzeglo daje rade , moze rzeczywiscie warto zobaczyc co z poziomem oleju w skrzyni biegow
-
dziwne u mnie powyzej 130 000 i sprzeglo daje rade , moze rzeczywiscie warto zobaczyc co z
poziomem oleju w skrzyni biegow
To co na takie ślizganie miał by wpływ olej..? Tym bardziej że nie dzieje się to cały czaś tylko podczas większych prędkości i wyższych biegach. Na 1 i 2 i chyba 3 nie zauważam tego.
PS. Dzwoniłem do zaufanego mechaniora to pierwsze co zapytał czy grzebałem przy lince no i potwierdził że możliwy są wycieki na uszczelniaczach. A przy lince troche kombinowałem - przykręcałem ją żeby sprzęgło niżej brało ale zmian nie zauważyłem i było to jakiś miesiąc - dwa przed pojawieniem się objawów. -
Założyłem sobie lampkę w bagażniku. Jest to przerobiona lampka oświetlenia kabiny z poczciwego maluszka (jedna z części która została mi po moim cudzie). Lampka pracuje w dwóch ustawieniach: albo świeci po otwarciu klapy (wyłącznik przy klapie), albo w ogóle nie świeci (nie zależnie od włącznika na klapie).
-
a tak, gdy świeci
-
Witam!!!
Ostatno zamontowałem brzęczyk, który sygnalizuje pozostawione włączone światła mijania podczas wysiadania:):):)
pozdro
-
Witam!!!
Ostatno zamontowałem brzęczyk, który sygnalizuje pozostawione włączone światła mijania podczas
wysiadania:):):)
pozdroLepszy motyw jest moim zdaniem sygnalizacja przy wyłączeniu zapłonu, bo dla otwartych drzwi to wystarczy ze sobie uchylisz drzwi zeby zobaczyc np czy nie dobijesz do krawężniku podczas parkowania lub np chcesz kogoś zabrac i wsiadający z prawej jak otworzy drzwi to ci też brzęczek wyje, a po co??
niewiem, ale mnie by to delikatnie wkurzało:) ale to jest moje zdanie
-
Aha a ja w niedziele np zmontowałem podświetlanie klawiszy od wtylnej wycieraczki,sprayskiwacza i przeciwmgielnych. Oczywiście zrobiłem wszystkie ładnie na zielono i ostatecznie jest okey.
Miałem problem z klawiszem o przeciwmgielnych, bo on jest nieprzeźroczysty jak pewnie wiadomo z opisu na klubtiko.org, no i znam sposób na zrobienie go przeźroczystym, niesttey ja za poźno na to wpadłem i zniszczyłem go, musiałem ostatecznie zdrapać cały lakier z klawisza, zaprojektować (w paincie bo w pancie ale sie udało) znaczek, wydrukować, nakleić i dopiero go zazielenić i teraz jest okey. Do zazieleniania użyłem okładki z zielonego skoroszytu takiego miękkiego i zdaje examin super.
Jak tylko bede miał okazje to pstrykne efekt i dorzucce foty:)
Mam tez inny problem, po wymianie żarówki podświetlającej regulacje nawiewu, po 2 godzinach około spaliła sie topiąc jednoczesnie trochep plastiku rozpraszającego światło no i z zielonej nakładki zrobiła sie czasna. Włożyłem tam żarówke 1,2W taką jak do licznika, czy to za dużo?? czy są jakieś mniejsze?? Podswietlanie popielniczki sie nie zjarało i swieci okey, czy ktoś ma z tym problem może?? -
No to Wiedzmowóz dostał praktycznie nowy zestaw tylich hamulców - nowe bębny,szczęki ,sprężynki łożyska samo_regulatory - tarcza kotwiczna wyczyszczona zakonserwowana pomalowana - nowsze kapsle zabezpieczające łożyska ze smarem
- do zrobienia zostało podpięcie radia ,przednie hamulce ,przyciemnianie tylich i wymiana przedniej szyby
-
Wymiana termostatu.
Pozwolę sobie opisać jak wymieniać, aby nie zlewać całego płynu z chłodnicy.
Potrzeba:- strzykawka 100ml (można mniejszą więcej motania)
- wężyk (rurka) z akwarystycznego
- słoik ok 1 litr
- klucz 10
- termostat <img src="/images/graemlins/smile.gif" alt="" />
Odkręcamy korek chłodnicy i wysysamy strzykawką płyn do słoika tyle ile się da.
Ściskamy 2 rękami górny przewód od chłodnicy i wyciągamy strzykawką przelany płyn z chłodnicy.
Odkręcamy górny przewód, na strzykawkę zakładamy wężyk, wkładamy do przewodu tak aby dojść jak najbliżej termostatu i odsysamy do słoika resztę płynu.
Odkręcamy górny przewód od obudowy termostatu i wykręcamy termostat.
Tym sposobem tracimy tylko ok 250 ml płynu chłodzącego.
Skręcamy resztę i dolewamy płynu.
Prosto, szybko i z małymi stratami. <img src="/images/graemlins/waytogo.gif" alt="" />
-
Prosto, szybko i z małymi stratami.
Popieram takie rozwiązanie. Nie lubię ponownego napełniania i odpowietrzania układu chłodzenia - raz trwało to tak długo (nie wiem, czemu jakiś korek powietrzny nie chciał "odpuścić"), że wprost obawiałem się przegrzania silnika <img src="/images/graemlins/bzik.gif" alt="" />.
-
Nie lubię ponownego napełniania i odpowietrzania układu chłodzenia -
raz trwało to tak długo (nie wiem, czemu jakiś korek powietrzny nie chciał "odpuścić"), że
wprost obawiałem się przegrzania silnika.A może nie zwracało się uwagi na tę małą dziurkę z plastikowym korkiem w kołnieżu termostatu?
-
Wymiana termostatu.
Pozwolę sobie opisać jak wymieniać, aby nie zlewać całego płynu z chłodnicy.Dzięki za opis, zawsze warto znać sposoby wymiany termostatu.
-
Wymiana termostatu.
Pozwolę sobie opisać jak wymieniać, aby nie zlewać całego płynu z chłodnicy.
.........................................................Ja ostatnio wymieniałem ,jest lepiej ale nie ideał <img src="/images/graemlins/sick_.gif" alt="" />
-
Ja w ubiegłą sobotę wymieniłem ojel i wszystkie filtry, plus regulacja tylnich hamulców noi zmieniłem oponki na letnie. <img src="/images/graemlins/palacz.gif" alt="" />
-
Wczoraj zakończyłem wymianę tarcz kotwicznych (lepszy typ). Przy okazji wymienione bębny (jeden stary miał pęknięty rant),komplet łożysk, cylinderki (okazało się że lewy ma wycieki mocne), przewód poprzeczny sztywny i prawy sztywny od cylinderka (oczywiście tak zapieczone że nie było szans na odkręcenie od cylinderka - tylko piła w ruch), szczęki hamulcowe, wymiana płynu na DOT4 przy okazji no i odpowietrzenie całego układu.
Czyli oprócz sprężynek całe hamulce tył nowe. Koszt części 350zł.
Oczywiście wszystko kupiłem wcześniej. Bardzo przydały się porady z forum, szczególnie dot. przewodów sztywnych i cylinderków. Dzięki!
A tak przy okazji czy nakrętkę czopa piasty (ta z zawleczką) powinno się pokrywać smarem czy nie?
Acha i jak założyłem bęben no to kręcił się z delikatnym oporem (tarciem) - czyli OK. Ale jak dokręciłem nakrętkę czopa piasty to już znacznie ciężej? Czy tak powinno być czy może za mocno ją dobiłem. Jak ją odkręcałem to była nieźle dobita. Nie obeszło sie bez przedłużki do klucza <img src="/images/graemlins/smile.gif" alt="" /> -
A tak przy okazji czy nakrętkę czopa piasty (ta z
zawleczką) powinno się pokrywać smarem czy nie?A po co?
Acha i jak założyłem bęben no to kręcił się z delikatnym
oporem (tarciem) - czyli OK. Ale jak dokręciłem
nakrętkę czopa piasty to już znacznie ciężej? CzyNakrętka ta nie powinna być dokręcana na maksa, ponieważ to spowoduje zbyt duże obciążenie osiowe łożysk, a to wpłynie na szybsze ich zużycie. Nakrętka ta powinna być dokręcona momentem 80 do 120 Nm. Dla porównania z przodu zdaje się nakrętka czopa piasty z przodu powinna być dokręcona z siłą 150 do 200 Nm. Nakrętki kół natomiast z siłą 40-70 Nm.
-
Nakrętka ta nie powinna być dokręcana na maksa, ponieważ to spowoduje zbyt duże obciążenie
osiowe łożysk, a to wpłynie na szybsze ich zużycie. Nakrętka ta powinna być dokręcona
momentem 80 do 120 Nm. Dla porównania z przodu zdaje się nakrętka czopa piasty z przodu
powinna być dokręcona z siłą 150 do 200 Nm. Nakrętki kół natomiast z siłą 40-70 Nm.No właśnie tylko ja sie nie ma klucza dynamometrycznego to ciężko ustalić jakim momentem dokręciłem. Ale zapewne jeśli nawet większym to nie wiele. Dokręcałem ręką zwykłą grzechotką bez żadnego dociskania nogą itp. Chyba dla spokoju jak będę na przeglądzie akurat za miesiąc to poproszę o sprawdzenie kluczem dynamometrycznym.
-
No więc tak - wymieniłem filtr oleju, olej ( Shell helix 15w40 półsyntetyk), ustawili mi zbieżność na kołach.