Układ Chłodzenia (Długa Praca Wentylatora)
-
Witam Wszystkich mam taki problem w swoim Tico gdy właczy mi sie wentylator chłodnicy (włącza się normalnie gdy dojdzie temperatura do ponad polowy na wskazniku) podczas jazdy cały czas pracuje mimo iż wskaznik temperatury spadnie do zera a jade cały czas samochodem .Nawet jesli sie zatrzymam i wyłacze silnik potrafi pracowac od 10-15 minut Wymienilem :Chłodnice na Nowa Wyczyscilem Uklad Chłodzenia Nowy termostat ,przekaznik wentylatora czujnik temperatury w obudowie termostatu .
Mam Nastepujące Pytania??
-
jak u was pracuje wentylator gdy sie właczy chodzi mi o czas pracy mniej-więcej czasowo ile to trwa i jak często sie włącza podczas jazdy np. w korku badz po skonczonej jezdzie
-
Czy u mnie i w tym modelu to jest normalne że tak długo pracuje ten wentylator ??
3.Gdzie ewentualnie szukac przyczyny długiej pracy tego wentylatora??
Z góry dziekuje za Pomoc i poswięcony mi czas
-
-
- tak , tak -jak jest upał
- tak
- w lecie ściągam osłonkę -kratki powietrza , a jak po skończonej jeździe żeby mi aku nie rozładował wyłączam wyłącznikiem głównym całość . Te nasze tablice rejestracyjne są większe i przysłaniają .
-
@Kamilss Dosyć dziwna sprawa, u mnie potrafił się włączyć zaraz po zakończonej jeździe a w starszej wersji PM chyba gasł wraz z wyłączeniem zapłonu. Grzeje się w czasie jazdy czy w korkach?
Jak zachowuje się płyn w zbiorniczku wyrównawczym?
Regulowałeś zawory? Przy braku luzów zaworowych mogą być problemy z temperaturą.Może coś było przerabiane w instalacji?
Ps. Pamiętaj że wskaźnik temperatury jest podłączony do czujnika w gaźniku (są w nim nawet 2 czujniki) -
@pacior napisał w Układ Chodzenia (Długa Praca Wentylatora):
Ps. Pamiętaj że wskaźnik temperatury jest podłączony do czujnika w gaźniku (są w nim nawet 2 czujniki)
W gaźniku? A nie w kolektorze dolotowym pod gaźnikiem?
Zresztą nieważne - zawsze możesz przełożyć styk elektryczny pod ten drugi czujnik i sprawdzić różnicę.
-
U mnie tez po skonczonej jezdzie potrafi sie właczyc wentylator i pracuje ok12-15min i wtedy sie wyłacza dziwne to jest bo po takim czasie dotykam chłodnicy jest juz całkowicie zimna .Samochod mi sie nie grzeje( w korku podczas jazdy)wszystko jest oki płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie bulgocze jest oki tylko
Mam Problem w tym iz jak mi sie właczy ten wentylator w czasie jazdy gdy samochodem jade cały czas nie stoje on nadal pracuje ostatnio przejechałem ok 20 km cały czas jadac predkosci 50-60km/h wczesniej troche postałem na swiatłach sie włączył wychłodzil bo temeperatura na wskazniku spadła wyjechałęm z ruchu gdzie sa swiatła korki itd jechałem cały czas dojechałęm do celu a on nadal pracował ten wentylator dotknałem chłodnicy była zimna
poprostu nie wiem co jest przyczyna tak długiej jego pracy rozumiem korki miasto oki ale w czasie jazdy ciagłej zeby sie nie wyłaczał mimio iz go schodził Moze to nie w temacie miałem Fiata Seicento to tam wentylator nawet w korkach to pracowal max 2-3 min Poprostu nie wiem gdzie szukać przyczyny problemu dlatego sie pytam jak u was pracuje wentylator chodzi mi o czas pracy .
Samochod jest z 1998r w pełnym orginale nikt nigdy w nim nic nie przerabiał i interweniował w elektryce . Ja jedynie tylko szukałem kostki do podpiecia Zegarka ale niestety nie moge znalezc -
Ps. Pamiętaj że wskaźnik temperatury jest podłączony do czujnika w gaźniku (są w nim nawet 2 czujniki) w kolektorze saccym
Mam pytanie bo się domyslam ze jeden czujnik w kolektorze saccym jest od pokazywania temperatury na liczniku a drugi czujnik obok niego za co jest odpowiedzialny ???
-
@Kamilss Tak dokładnie to nie pamiętam, ale drugi czujnik był wykorzystywany chyba do wyposażenia dodatkowego (klimatyzator albo automatyczna skrzynia biegów).
U mnie wentylator, jeśli już się włączy podczas jazdy, też pracuje po wyłączeniu silnika, ale jakieś 2-3 minuty maksymalnie.
Nie wiem, co może być zepsute u Ciebie. Na pierwszym miejscu postawiłbym na czujnik w obudowie termostatu, potem na zapchaną chłodnicę, następnie na przekaźnik wentylatora (np. sklejające się styki). Ale jeśli wszystkie te elementy wymieniłeś - zakładam, że na nowe...? -
tak wszystkie elementy zostały wymienione na nowe nowy przekaznik nowy termostat nowa chłodnica nowy czujnik temperatury w obudowie termostatu .
Pytanko
W czasie pracy silnika bez jego wyłaczania jesli sie właczy wiatrak to schładza tez ok. 3 min?? po czym sie wyłaczy i za jakis czas właczy i tak cyklicznie bo u mnie jest tu problem ze jak sie właczy a silnik cały czas pracuje to i wiatrak cały czas pracuje w czasie jazdy tez dopiero jak stane wyłacze silnik minie te 10-15 min to sie dopiero wyłaczyDrugi Problem jest w tym ze na starym czujniku w obudowie termostatu na starym termostacie i przekazniku oraz starej chłodnicy była ta sama sytuacja . Wiatrak tez był sprawdzany luzów nie ma kreci sie w dobra strone Juz nie wiem co mam z tym zrobic od czego zaczac bo jest to po prostu wk... z tym wiatrakiem i jego długa praca
-
Dziekuje wszystkim za pomoc i jakby ktos mial jeszcze jakis pomysl czy rade to bede wdzieczny za napisanie .
Odnosnie tych luzów zaworowych czy to ma az taki wpływ na ta prace tego wentylatora ogolnie nie słychac zaworow samochod ma moc odpala dobrze. -
U mnie, w czasie jazdy, gdy włączy się wiatrak, to też nie pracuje długo. Minuta, dwie - i się wyłącza.
Tak, popieram Paciora - warto wyregulować zawory.
No i od razu sprawdź wyprzedzenie zapłonu. Opóźniony zapłon też przyczynia się do przegrzewania się silnika.A w Twoim przypadku przychodzi mi jeszcze na myśl zapchany układ chłodzenia. Może dlatego długo się chłodzi, bo jest słaby przepływ? Ale piszesz też, że płukałeś, czyli może jest dobrze...
Z pompą chyba raczej nic nie powinno się stać, żeby nie przetaczała płynu odpowiednio szybko... Teoretycznie mógłby się urwać wirnik z łopatkami, ale nie spotkałem się z takim przypadkiem. -
Zawory sprawdzę mimo tego uważam że zawory i układ zapłonowy mam oki . (Trochę przy zaworach i zapłonie walczyłem w polonezie 1.6 GLE) a tu uważam że jest oki w Tikusiu ale mimo tego zwrócę na to uwagę dziękuję za poradę mam jeszcze jeden pomysł kupię czujnik w obudowie termostatu przekaźnik i termostat bo to nie są jakieś duże koszta Zastanawiam się czy tez zrobić manewr bez termostatu co się będzie działo.
Zapomnialem dopisać że też robiłem taki myk że podczas pracy wentylatora polewalem zimną wodą obudowę termostatu tam gdzie jest czujnik to fakt wentylator się szybciej wylaczal -
@Kamilss napisał w Układ Chodzenia (Długa Praca Wentylatora):
Zapomnialem dopisać że też robiłem taki myk że podczas pracy wentylatora polewalem zimną wodą obudowę termostatu tam gdzie jest czujnik to fakt wentylator się szybciej wylaczal
Wadliwy termostat?
-
No właśnie na starym było to samo na tym nowym też jest to samo . W razie W jakiej firmy polecacie Termostat i pytanko Matiz a Tico mają taki sam Termostat??
-
@Kamilss
Najlepszy będzie oryginał (GM) do kupienia jeszcze na Allegrohttps://allegro.pl/oferta/termostat-matiz-tico-kalos-aveo-daewoo-oryginal-15048718229
-
-
@Kamilss napisał w Układ Chłodzenia (Długa Praca Wentylatora):
U mnie tez po skonczonej jezdzie potrafi sie właczyc wentylator i pracuje ok12-15min i wtedy sie wyłacza dziwne to jest bo po takim czasie dotykam chłodnicy jest juz całkowicie zimna .
W nie gorące dni (tak do ok 25 C) po skończonej normalnej jeździe wentylator nie powinien się załączać chyba, że zakończymy podróż bezpośrednio po jeździe w korku to co innego.
Samochod mi sie nie grzeje( w korku podczas jazdy)wszystko jest oki płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie bulgocze jest oki tylko
Dziwne to co piszesz. Jeżeli nie jest zimno to normalnie silnik podczas jazdy w korku się grzeje i załącza się wentylator.
Mam Problem w tym iz jak mi sie właczy ten wentylator w czasie jazdy gdy samochodem jade cały czas nie stoje on nadal pracuje ostatnio przejechałem ok 20 km cały czas jadac predkosci 50-60km/h wczesniej troche postałem na swiatłach sie włączył wychłodzil bo temeperatura na wskazniku spadła wyjechałęm z ruchu gdzie sa swiatła korki itd jechałem cały czas dojechałęm do celu a on nadal pracował ten wentylator dotknałem chłodnicy była zimna
poprostu nie wiem co jest przyczyna tak długiej jego pracy rozumiem korki miasto oki ale w czasie jazdy ciagłej zeby sie nie wyłaczał mimio iz go schodziłObjawy jakie opisujesz mogą być spowodowane uszkodzeniem czujnika temperatury (przy termostacie) odpowiedzialnego za załączanie wentylatora a w przypadku sprawnego czujnika oznaczają że temperatura płynu chłodniczego w miejscu osadzenia czujnika nie spada poniżej 93 C. To że temperatura płynu nie spada poniżej tej wartości lub spada w długim okresie czasu może oznaczać słaby przepływ płynu przez chłodnicę. W takim przypadku wentylator bardzo szybko schłodzi chłodnicę (to co pisałeś że jest zimna) a wentylator dalej pracuje bo nie wyłącza go sprawny czujnik temperatury płynu przy termostacie.
Słaby przepływ przez chłodnicę może być spowodowany między innymi:- częściowo zamkniętym termostatem
- zanieczyszczoną chłodnicą
- zapowietrzonym układem chłodzenia
-
Mając dwa egzemplarze Tico w swoim życiu kiedyś nigdy takich rzeczy nie miałem. Owszem w gorące dni to normalne aby wentylator się załączał ale nie na 15 minut . Gdy wjeżdżałem do garażu z trasy i o ile było bardzo ciepło , chodził a gdy zamykałem garaż to już się wyłączał. Pracował może z 2-3 minuty ale nie 15.
W obecnym aucie Maeiva bardzo ciężko ją zagrzać aby wentylator zaczął działać. Tak dobrze jest wydajny układ chłodzenia. -
U mnie w gorące dni wentylator włącza się często stojąc w korku, ale zbije temperaturę i się wyłączy po minucie-dwóch. Czasami jak zgaszę silnik a jest gorąco to też potrafi się włączyć ale z reguły nie trwa to dłużej niż 2-3 minuty.