Woda w podłużnicach Daewoo Tico


  • Moderator

    Zawsze zastanawiało mnie skąd wylewa się woda, szczególnie zauważalne to było po deszczu gdy wyjeżdżałem z posesji pokonując wysoki próg.
    Zagadkę dziś rozwiązałem nawiercając dwa małe otwory w podłużnichach, wody sporo około 200ml z każdej strony a deszcz był w ub. tygodniu.
    Nie wiem czy są tam jakieś otwory technologiczne które się zatkały, ja ich nie widzę..
    0_1534181342245_IMG_20180813_151513.jpg
    0_1534181380692_IMG_20180813_151217.jpg



  • @pacior
    Dzięki za zwrócenie uwagi na zalewanie podłużnic wodą, które jest przyczyną ich rdzewienia od środka. Specjalnych fabrycznych otworów odpływowych nie ma (poza nieuszczelnionymi szparami). Woda spływa z podszybia na mocowanie kolumny amortyzatora a dalej po ścianie nadkola (a dokładniej pionowym narożu nadkola i ściany grodziowej komory silnika) do podłużnicy. O ile część pozioma nadkola do której mocowana jest kolumna jest fabrycznie uszczelniona masą uszczelniającą to połączenie podłużnicy z pionową ścianą nadkola już nie. Ja to połączenie we własnym zakresie uszczelniłem masą poliuretanową firmy Novol.


  • Moderator

    Pacior fajne spostrzeżenia, szkoda, że nie wiedziałem o nich wcześniej - może udało by się uratować podłużnicę, która skorodowała.



  • Jak szukałem różnych gratów do Tico na złomowiskach, często widziałem egzemplarze które tam trafiły właśnie przez urwaną belkę pasa przedniego, Odpada razem z kawałkiem podłużnicy, w miejscu gdzie jest gwint do przykręcenia belki. Nie jestem pewny ale w moim chyba są fabryczne otwory odpływowe, coś na wzór tych, które można spotkać w progach ( taka jakby fala), albo to po prostu odkształcenia po kolizyjne, gdzie podłużnice są tak proste jak słupki, drzwi i dach :D , jutro się upewnię i zrobię zdjęcie

    Otwory są, ale trochę wyżej
    0_1534263358629_Screenshot_20180814-181350.png


  • Moderator

    I właśnie przez to, że są wyżej, a nie ma żadnego otworu na zakończeniu podłużnicy powoduje jej korozję w miejscu łączenia z belką.



  • Nie są to otwory do odprowadzenia wody a jedynie przetłocznia w nadkolu w celu jego usztywnienia. Jak producent zadbał o podłużnice najlepiej widać na tym zdjęciu.

    0_1534284136042_DSCN5608.JPG

    Woda z przedniej szyby, która nie trafi do komory podszybia spływa do podłużnic przez nieuszczelnione otwory na połączeniu podłużnicy ze ścianą grodziową.



  • @piotrek9214 napisał w Woda w podłużnicach Daewoo Tico:

    Jak szukałem różnych gratów do Tico na złomowiskach, często widziałem egzemplarze które tam trafiły właśnie przez urwaną belkę pasa przedniego, Odpada razem z kawałkiem podłużnicy, w miejscu gdzie jest gwint do przykręcenia belki.

    A tak to wygląda w realu gdy na czas nie uszczelni się podłużnicy od zewnątrz i nie zakonserwuje preparatem od środka :

    0_1534323878556_DSCN6242.JPG

    0_1534323957208_DSCN6471.JPG



  • Wywierciłem otwory, mimo wczorajszej nawałnicy która zalała Radom i po części mój samochód nie wyleciało ani trochę wody, blacha w tym miejscu trzyma swoją grubość co było widać podczas wiercenia. Ale profilaktycznie uszczelnię i zakonserwuję podłużnice 0_1534341914196_Screenshot_20180815-160150.png 0_1534341946666_Screenshot_20180815-160137.png



  • @piotrek9214
    Widzę, że w dobrym stanie masz podłużnice i belkę chłodnicy oraz w dobrym miejscu wykonałeś otwór odpływowy. Nawet gdy odrobina wody dostanie się od spodu przez wykonany otwór do środka podłużnicy to i szybko wypłynie bo zrobiłeś go w najniższym punkcie podłużnicy. Zastanawia mnie dlaczego nie miałeś wody w podłużnicy po ulewie. Może masz zatkane zewnętrzną konserwacją otwory i szczeliny w miejscu podłużnicy, które pokazałem zieloną strzałką na zdjęciu, ewentualnie woda odpływa przez szpary jeszcze nie zatkane przez rdzę. Jeżeli chodzi o zabezpieczenie podłużnic od środka to zrób je bo jest po pierwsze co jeszcze zabezpieczać a ponadto nawet gdy woda nie dostaje się z zewnątrz do podłużnic to i tak będzie się wykraplać w niewielkich ilościach z wilgotnego powietrza, choć korozja tym spowodowana jest nieporównywanie mniejsza niż gdy profil jest zalany na długo wodą. Ja zabezpieczyłem podłużnice tak jak zostało opisane w tym temacie:
    https://zlosniki.pl/topic/37439/konserwacja-przednich-podłużnic



  • Jak na przebieg prawie 180 tyś to blacharsko trzyma się fajnie, wody nie miałem dlatego, że podłużnice nie są do końca szczelne, po przygodach które miał ten samochód, różne elementy w tym podłużnice, rozszczelniły się w miejscach łączeń przez co woda wycieka



  • W tico na części do którego mam dostęp podłużnice wyglądają tak... zastanawiam się czy ich nie zostawić.![text 0_1534746658864_IMG_20180816_184411 — kopia.jpg
    0_1534746663501_IMG_20180816_184435 — kopia.jpg



  • Dzisiaj ja także wykonałem profilaktycznie małe otwory jak koledzy Piotrek9214 i Pacior.
    Na szczęście, żadna woda nie wypłynęła ale od razu zaaplikowałem przez te otwory RustCheck.



  • @tom83ek
    Ja do natrysku wykonałem otwór A w czole podłużnicy dzięki czemu mogłem swobodnie wprowadzić sondę głęboko i zakonserwować podłużnicę na całej długości. Dla lepszego dotarcia i zakonserwowania tylnej rozwidlonej części podłużnicy wykonałem ponadto dodatkowy otwór B na górnej ściance (widoczny na piątym zdjęciu, zaślepiony gumową zaślepką).

    Podłużnica przednia prawa (widok od strony komory silnika)
    0_1535362055163_podłużnica_2.jpg

    Obawiam się, że przez wykonany otwór odpływowy w dolnej ściance podłużnicy nie byłeś w stanie zakonserwować całej podłużnicy.
    Ale i tak w gruncie rzeczy zabezpieczyłeś najbardziej narażony na korozję
    dolny jej odcinek



  • @ryszard napisał w Woda w podłużnicach Daewoo Tico:

    Ja do natrysku wykonałem otwór w czole podłużnicy dzięki czemu mogłem swobodnie wprowadzić sondę głęboko i zakonserwować podłużnicę na całej długości. Dla lepszego dotarcia i zakonserwowania tylnej rozwidlonej części podłużnicy wykonałem ponadto dodatkowy otwór na górnej ściance (widoczny na piątym zdjęciu, zaślepiony gumową zaślepką).

    Jak będę wyciągał podzespoły w okolicach podłużnic, to przyjrzę się podłużnicą od góry i ewentualnie wykonam podobny manewr do Twojego.

    Obawiam się, że przez wykonany otwór odpływowy w dolnej ściance podłużnicy nie byłeś w stanie zakonserwować całej podłużnicy.
    Ale i tak w gruncie rzeczy zabezpieczyłeś najbardziej narażony na korozję dolny jej odcinek.

    Jakiś czas pryskałem pistoletem zasilanym z kompresora w manewrując sondą tyle ile się da aż zaczął wypływać RustCheck górnymi odpływami. Pewnie faktycznie cała podłużnica się nie zakonserwowała ale przynajmniej zabezpieczyłem te newralgiczne miejsce :)



  • @tom83ek
    Na pewno nie zostało zakonserwowane z twojego otworu rozwidlenie podłużnicy do którego jest trudny dostęp nawet z otworu A wykonanego w czole podłużnicy.



  • @piotrek9214 napisał w Woda w podłużnicach Daewoo Tico:

    Jak na przebieg prawie 180 tyś to blacharsko trzyma się fajnie, wody nie miałem dlatego, że podłużnice nie są do końca szczelne, po przygodach które miał ten samochód, różne elementy w tym podłużnice, rozszczelniły się w miejscach łączeń przez co woda wycieka

    albo jak w moim przypadku przez przekorodowaną pionową ścianę nadkola

    0_1535627571544_dziurawe nadkole.jpg