Woda w podłużnicach Daewoo Tico
-
Pacior fajne spostrzeżenia, szkoda, że nie wiedziałem o nich wcześniej - może udało by się uratować podłużnicę, która skorodowała.
-
Jak szukałem różnych gratów do Tico na złomowiskach, często widziałem egzemplarze które tam trafiły właśnie przez urwaną belkę pasa przedniego, Odpada razem z kawałkiem podłużnicy, w miejscu gdzie jest gwint do przykręcenia belki. Nie jestem pewny ale w moim chyba są fabryczne otwory odpływowe, coś na wzór tych, które można spotkać w progach ( taka jakby fala), albo to po prostu odkształcenia po kolizyjne, gdzie podłużnice są tak proste jak słupki, drzwi i dach :D , jutro się upewnię i zrobię zdjęcie
Otwory są, ale trochę wyżej
-
I właśnie przez to, że są wyżej, a nie ma żadnego otworu na zakończeniu podłużnicy powoduje jej korozję w miejscu łączenia z belką.
-
Nie są to otwory do odprowadzenia wody a jedynie przetłocznia w nadkolu w celu jego usztywnienia. Jak producent zadbał o podłużnice najlepiej widać na tym zdjęciu.
Woda z przedniej szyby, która nie trafi do komory podszybia spływa do podłużnic przez nieuszczelnione otwory na połączeniu podłużnicy ze ścianą grodziową.
-
@piotrek9214 napisał w Woda w podłużnicach Daewoo Tico:
Jak szukałem różnych gratów do Tico na złomowiskach, często widziałem egzemplarze które tam trafiły właśnie przez urwaną belkę pasa przedniego, Odpada razem z kawałkiem podłużnicy, w miejscu gdzie jest gwint do przykręcenia belki.
A tak to wygląda w realu gdy na czas nie uszczelni się podłużnicy od zewnątrz i nie zakonserwuje preparatem od środka :
-
Wywierciłem otwory, mimo wczorajszej nawałnicy która zalała Radom i po części mój samochód nie wyleciało ani trochę wody, blacha w tym miejscu trzyma swoją grubość co było widać podczas wiercenia. Ale profilaktycznie uszczelnię i zakonserwuję podłużnice
-
@piotrek9214
Widzę, że w dobrym stanie masz podłużnice i belkę chłodnicy oraz w dobrym miejscu wykonałeś otwór odpływowy. Nawet gdy odrobina wody dostanie się od spodu przez wykonany otwór do środka podłużnicy to i szybko wypłynie bo zrobiłeś go w najniższym punkcie podłużnicy. Zastanawia mnie dlaczego nie miałeś wody w podłużnicy po ulewie. Może masz zatkane zewnętrzną konserwacją otwory i szczeliny w miejscu podłużnicy, które pokazałem zieloną strzałką na zdjęciu, ewentualnie woda odpływa przez szpary jeszcze nie zatkane przez rdzę. Jeżeli chodzi o zabezpieczenie podłużnic od środka to zrób je bo jest po pierwsze co jeszcze zabezpieczać a ponadto nawet gdy woda nie dostaje się z zewnątrz do podłużnic to i tak będzie się wykraplać w niewielkich ilościach z wilgotnego powietrza, choć korozja tym spowodowana jest nieporównywanie mniejsza niż gdy profil jest zalany na długo wodą. Ja zabezpieczyłem podłużnice tak jak zostało opisane w tym temacie:
https://zlosniki.pl/topic/37439/konserwacja-przednich-podłużnic -
Jak na przebieg prawie 180 tyś to blacharsko trzyma się fajnie, wody nie miałem dlatego, że podłużnice nie są do końca szczelne, po przygodach które miał ten samochód, różne elementy w tym podłużnice, rozszczelniły się w miejscach łączeń przez co woda wycieka
-
W tico na części do którego mam dostęp podłużnice wyglądają tak... zastanawiam się czy ich nie zostawić.![text
-
Dzisiaj ja także wykonałem profilaktycznie małe otwory jak koledzy Piotrek9214 i Pacior.
Na szczęście, żadna woda nie wypłynęła ale od razu zaaplikowałem przez te otwory RustCheck. -
@tom83ek
Ja do natrysku wykonałem otwór A w czole podłużnicy dzięki czemu mogłem swobodnie wprowadzić sondę głęboko i zakonserwować podłużnicę na całej długości. Dla lepszego dotarcia i zakonserwowania tylnej rozwidlonej części podłużnicy wykonałem ponadto dodatkowy otwór B na górnej ściance (widoczny na piątym zdjęciu, zaślepiony gumową zaślepką).Podłużnica przednia prawa (widok od strony komory silnika)
Obawiam się, że przez wykonany otwór odpływowy w dolnej ściance podłużnicy nie byłeś w stanie zakonserwować całej podłużnicy.
Ale i tak w gruncie rzeczy zabezpieczyłeś najbardziej narażony na korozję
dolny jej odcinek -
@ryszard napisał w Woda w podłużnicach Daewoo Tico:
Ja do natrysku wykonałem otwór w czole podłużnicy dzięki czemu mogłem swobodnie wprowadzić sondę głęboko i zakonserwować podłużnicę na całej długości. Dla lepszego dotarcia i zakonserwowania tylnej rozwidlonej części podłużnicy wykonałem ponadto dodatkowy otwór na górnej ściance (widoczny na piątym zdjęciu, zaślepiony gumową zaślepką).
Jak będę wyciągał podzespoły w okolicach podłużnic, to przyjrzę się podłużnicą od góry i ewentualnie wykonam podobny manewr do Twojego.
Obawiam się, że przez wykonany otwór odpływowy w dolnej ściance podłużnicy nie byłeś w stanie zakonserwować całej podłużnicy.
Ale i tak w gruncie rzeczy zabezpieczyłeś najbardziej narażony na korozję dolny jej odcinek.Jakiś czas pryskałem pistoletem zasilanym z kompresora w manewrując sondą tyle ile się da aż zaczął wypływać RustCheck górnymi odpływami. Pewnie faktycznie cała podłużnica się nie zakonserwowała ale przynajmniej zabezpieczyłem te newralgiczne miejsce :)
-
@tom83ek
Na pewno nie zostało zakonserwowane z twojego otworu rozwidlenie podłużnicy do którego jest trudny dostęp nawet z otworu A wykonanego w czole podłużnicy. -
@piotrek9214 napisał w Woda w podłużnicach Daewoo Tico:
Jak na przebieg prawie 180 tyś to blacharsko trzyma się fajnie, wody nie miałem dlatego, że podłużnice nie są do końca szczelne, po przygodach które miał ten samochód, różne elementy w tym podłużnice, rozszczelniły się w miejscach łączeń przez co woda wycieka
albo jak w moim przypadku przez przekorodowaną pionową ścianę nadkola