Co dziś dłubałem w tico? (2018 i 2019)
-
Zdrowo to tico wygląda, aż zazdroszczę :)
-
Zdrowo ale niestety ma dość dużą przeszłość kolizyjną, karoseria nie trzyma wymiarów i prawie w ogóle sztywności. Nowe Tico jest dość miękkie, a co dopiero to, gdzie są złamane słupki i inne elementy konstrukcyjne. Może i nie warto ryzykować życia, ale sentyment bierze górę :)
-
Miałem dziś dzielić się z Wami dobrą nowiną jaką jest ukończenie operacji montażu klimy,
poza tym zamontowałem nowe amortyzatory, sprężyny i gumy z przodu, wymieniłem też przewody hamulcowe lewy przód oraz poprowadziłem nowe okablowanie do tylnych głośników..
Jednak pozostawiając na ponad tydzień tico z przednim lewym kołem na krawężniku doprowadziłem do pęknięcia przedniej szyby :(
Nowa atermiczna wraz z kompletem uszczelek już zamówiona - 400zł za taki zestaw. -
Jednak pozostawiając na ponad tydzień tico z przednim lewym kołem na krawężniku doprowadziłem do pęknięcia przedniej szyby :(
Nieraz zostawiam w toku naprawy na kilka dni auto podniesione na podnośniku fabrycznym z uniesionym przednim kołem. Teraz w świetle twojego przypadku będę uważał aby nie trwało to zbyt długo bo powstają odkształcenia w karoserii, które mogą skutkować pęknięciem szyby.
Nowa atermiczna wraz z kompletem uszczelek już zamówiona - 400zł za taki zestaw.
Ta atermiczna szyba dużo się różni od oryginalnej szyby. Pytam bo ja kupiłem 2 lata temu oryginalną szybę Daewoo Motor (producent Hang Glas) za 80 zł (sprzedawca z Płońska ma je nadal w sprzedaży ale dziś życzy sobie 110 zł).
-
@ryszard Gdzieś kiedyś słyszałem że nie powinno tak zostawiać się aut, mam nauczkę.
W Tico występowały 2 typy szyb czyli białe i zielone atermiczne, atermiczna powoduje że wnętrze mniej się nagrzewa. Moja kosztuje 180zł, chyba Pilkington.
Boczne w PM mam białe i od dawna myślę nad ich wymianą na zielone. -
@pacior
Ja nie słyszałem ale teraz będę uważał aby tak nie parkować i nie trzymać zbyt długo auta z uniesionym przednim kołem na podnośniku.Zatem szyba, którą kupiłem jest atermiczna - przyciemniana z zielonkawym pasem u góry. Te białe (nieatermiczne) były dużo tańsze bo nie było zbyt wielu chętnych na ich kupno.
. -
@pacior napisał w Co dziś dłubałem w tico? (2018):
@ryszard Gdzieś kiedyś słyszałem że nie powinno tak zostawiać się aut, mam nauczkę.
W Tico występowały 2 typy szyb czyli białe i zielone atermiczne, atermiczna powoduje że wnętrze mniej się nagrzewa. Moja kosztuje 180zł, chyba Pilkington.
Boczne w PM mam białe i od dawna myślę nad ich wymianą na zielone.Nie pamiętam, jakie oznaczenia mają szyby atermiczne, ale mam na zapleczu chyba komplet przednich i tylnych szyb z demontażu tico koleżanki :)
-
W moim szyba pękła po dość szybkim przejechaniu ostrego zakrętu. A jeśli chodzi o krawężniki to znam ten ból, wystarczy że zaparkuję na jakiejś krzywiźnie i drzwi się zatrzaskują, najgorzej jest z klapą bagażnika i drzwiami kierowcy.
-
@miechomiecho będziemy musieli pomyśleć o tych szybach przy okazji jakiegoś zlotu ;) jeżeli mają zdrowe mocowania to byłbym chętny.
-
Na moje doświadczenie z dwoma Tico tylko raz poszła mi szyba ale boczna od kierowcy. Ktoś ją mi z wiatrówki chyba załatwił bo auto stało przed garażem , ciepło było i nagle coś klapnęło. Podchodzę do auta ale nic nie widzę. Dopiero żona szła i mówi czego ta szyba taka biała a ona w kawałkach jeszcze nie wyleciała z auta. Nawet fotkę zdążyłem zrobić.
-
Zabrałem się za przygotowanie do modyfikacji przednich zwrotnic i układu hamulcowego. Wymienię łożyska w piastach i mam nadzieję że jutro wystarczy mi czasu aby całość zamontować.
-
@piotrek9214 cóż to za modyfikacja się szykuje??
-
Zwrotnice od chevrolet Spark /Matiz, czyli mamy piastę z otworem centrującym, szpilki m12, łożyska uszczelnione z obu stron, większa tarcza, większy zacisk
-
@piotrek9214 miałem :) wszystko było oki ale problemy sprawiały łożyska stożkowe i wróciłem do standartowego zestawu
-
Ja w moim Matizie jak na razie nie narzekam na łożyska, wszystko się trzyma tak jak powinno, Tico ma sporo mniejszą masę więc myślę że tym bardziej wytrzyma :)
-
@pacior
Na ile poprawiło się hamowanie po tej przeróbce? -
@piotrek9214
Jakie części muszą być zmienione w Tico do tej przeróbki przednich hamulców? -
Musi być zmieniona cała zwrotnica, zacisk z Matiza ma inny rozstaw mocowania.
-
Chodziło mi o pełną listę części do wymiany. Czyli zmienić należy:
- zwrotnicę
- piastę i łożyska piasty, nakrętki mocowania koła
- tarczę hamulcową
- zacisk hamulcowy
Coś jeszcze?
Przeguby zewnętrzne w Tico i Matizie są jednakowe więc rozumie, że nie podlegają wymianie. A co z kolumną przedniego amortyzatora - w Matizie jest trochę wyższa?
-
Trzeba zmienić również felgi. Oryginalna 12 nie mieści się na zacisk oraz na otwór centrujący którego w Tico nie ma. Pozostaje też kwestia mocowania końcówki drążka kierowniczego. W tico jest ona mocowana do zwrotnicy od góry, w tym rozwiązaniu od dołu. Teoretycznie nie powinno nic przeszkadzać jeśli włożę końcówkę od dołu, jednak nie wiem czy wystarczy potem regulacji do ustawienia zbieżności. Mam też całe drążki od Matiza więc może uda się coś dopasować. Jeśli to nie wyjdzie, pozostałe rozwiercić rozwiertakiem otwór w zwrotnicy, tak aby włożyć końcówkę od góry, jednak chcę żeby to była ostateczność. Mam również komplet samych zwrotnic, metodą prób i błędów spróbuję coś wykombinować. Jestem też w trakcie przeróbki tylnego układu hamulcowego na ten z Matiza, ale to na razie w fazie pomiarów. Mocowanie kolumny pasuje. W chevrolecie kolumna jest jeszcze trochę inna, lecz samo mocowanie identyczne