Różnice między bębnami do Tico i Matiza
-
-
@Bryza
Dzięki za dodanie zdjęcia i informacji na temat tarcz kotwicznych.
Ze swej strony dla uzupełnienia dodam, że zgodnie z katalogiem części Daewoo -FSO:- od 08 sierpnia 1998 r zaczęto stosować tarcze nowego typu z dwoma rantami:
- prawa o nr katalogowym: 53101-78B20-000
- lewa o nr katalogowym: 53102-78B20-000
- przedtem montowano tarcze starego typu z jednym rantem:
- prawa o nr katalogowym: 53101-78B00-000
- lewa o nr katalogowym: 53102-78B00-000
Tyle odnośnie samych tarcz. A czy w podanych tu przykładach wymiany tarcz i w ogóle spotkałeś się z bębnami hamulcowymi z pojedynczym rantem (od strony tarczy kotwicznej) ?
-
@ryszard Stare bębny ( w prawdzie drugie " od nowości " ) wyglądały podobnie jak nowe ( fotki potem wrzucę bo powinienem mieć ).Rozmiawiałem z poprzednim właścicielem, pierwsze oryginalne, były takie same.
Ogólnie to nie kojarzę by były bębny z podwójnym rantem, na stary typ tarczy bęben nachodzi na ten nowy wchodzi pomiędzy ranty. -
@Bryza
Wrzuć te fotki bębnów (z widokiem od strony tarczy kotwicznej aby było widać ranty) bo ja z kolei w przeciwieństwie do ciebie nie spotkałem bębnów z pojedynczym rantem. Dla jasności pisząc o bębnach z podwójnym rantem mam na myśli bębny do Tico, których zdjęcia zamiesiłem na początku wątku. Widać wyraźnie dwa ranty w widoku od strony tarczy kotwicznej bębna. -
-
Porównanie wymiarów bębnów.
- Rysunek bębna do Tico
(zamiennik nieznanej firmy - rysunek własny z pomiarów bębna)
Szpilki w Tico i Matizie pomimo różnej wielkości (M10 - Tico, M12 - Matiz) rozstawienie są na tej samej średnicy fi 114,3 mm (4,5 "). W książce K. Trzeciaka w danych technicznych na str. 17 jest błąd (podano nieprawidłową średnicę 98 mm, typową dla Fiata)
- Rysunek bębna do Tico
-
Super, bardzo cenny materiał :)
Postaram się przy okazji porównać te dane z bębnami z mojego Suzuki Swifta. -
Sorry za opóźnienie, ale dawno tu nie zaglądałem.
W Matizie praktycznie rzecz biorąc raz, prawidłowo zamontowane łożyska są na zawsze. Nawet łożyska mniej znanych firm - po prostu trzeba odpowiednio je nabić, dobrze ustawić luz i nic się nie dzieje. -
@volcan powiedział w Różnice między bębnami do Tico i Matiza:
W Matizie praktycznie rzecz biorąc raz, prawidłowo zamontowane łożyska są na zawsze. Nawet łożyska mniej znanych firm - po prostu trzeba odpowiednio je nabić, dobrze ustawić luz i nic się nie dzieje.
Zaryzykowałbym stwierdzenie, że w Tico jest podobnie - jeśli łożyska nie mają ukrytej wady lub nie zostaną wytłuczone hardcorowym stylem jazdy, też mogą być "dożywotnie". Piszę to na podstawie mojego egzemplarza, który przejeździł prawie 200 kkm na fabrycznych łożyskach, jedynie w prawym tylnym kole raz zaszła potrzeba wymiany po 80 kkm (zmienione jeździ do dzisiaj).