Kupno używanego samochodu
-
Pamiętaj, że
rozmawiamy o potocznym znaczeniu zwrotu "samochód bezwypadkowy", a nie literalnym
jego znaczeniu.
Nie musimy się
oszukiwać, że każdy dokładnie wie, co kryje się pod zwrotem "samochód bezwypadkowy",
tylko najczęściej sprzedający (handlarze) podają Twoją definicję.No i dlatego należy ludzi na to uczulać - nie należy patrzeć na zwrot "bezwypadkowy" (bo z 80% szrotów pod to podchodzi) a dopytywać się o kolizje, etc.
Kolega z pracy
umawiał się na obejrzenie 3-latka. Sam przy mnie dzwonił i nauczony doświadczeniem
dopytywał się, czy samochód miał kolizję (nie wypadek) i otrzymał odpowiedź, że jak
najbardziej - stan jest idealny, bez przeszłości kolizyjnej.
Po przyjeździe na
miejsce od razu zobaczył, że samochód był naprawiany blacharsko.
Wytknął to mówiąc,
że przecież auto nie miało być po kolizji.
Podobnie, jak Ty
tłumaczysz, co to jest samochód "bezwypadkowy" otrzymał odpowiedź, że o kolizji
można mówić dopiero wtedy, gdy wystrzeliły poduszki powietrzne, a tu była zaledwie
stłuczkaa to nowość - pierwszy raz słyszę taką głupotę Na miejscu twojego kolegi, słysząc taką bzdurę, chyba bym zrobił wypadek temu gościowi
btw. czytając o takich przypadkach, coraz częściej dochodzę do wniosku, że pierw należy poprosić gościa o pisemne (choćby w postaci maila) oświadczenie, że auto nigdy nie było robione, a potem ew. jechać.Tak więc każdy
dobrze wie, o co chodzi, tylko w razie wykrycia przekrętu podaje pokrętne definicje.Ale właśnie te definicje są wyraźnie opisane
Choć w razie czego zawsze może się wyprzeć, że on go kupował w takim stanie i o niczym nie wiePS.
Z allegro
prowadziłem korespondencję w sprawie oferty sprzedaży samochodu. Wszystko było
pięknie i ładnie, bo samochód był bezwypadkowy itp. Korespondencja urwała się, gdy
zadałem pytanie - Czy samochód miał jakiekolwiek naprawy
blacharsko-lakiernicze, a jeżeli tak, to jakie i w jakim zakresie .
Jak widać,
sprzedający chyba nie znalazł definicji na "naprawy blacharsko-lakiernicze" -
Niestety 90% aut sprowadzonych do Polski na handel to auta powypadkowe/pokolizyjne. Innych po prostu nie opłaca się sprowadzać - zobaczcie ceny np. na mobile.de i porównajcie z cenami w Polsce. Kwestią dyskusyjną jest jedynie czy to był wypadek czy stłuczka, jak bardzo rozbite było auto i jaką partaninę odstawiono przy "naprawie" a raczej maskowaniu uszkodzeń.
Szukając samochodu widziałem kilka ciekawych przypadków i wiem że im bardziej auto się świeci tym większa szansa że ktoś próbował coś zatuszować. Błyszczący lakier - świeżo malowane po dzwonie lub spawaniu z dwóch połówek. Czyściutki silnik - wyszorowany żeby ukryć wycieki. Świeża konserwacja - trzeba było zakryć przerdzewiałe dziury w podłodze na wylot, albo ślady po spawaniu przedniej grodzi przy przekładce z anglika. Pachnąca tapicerka - usuwano zacieki popowodziowe. -
Ojej, Amerykę odkryłeś
Bezwypadkowy, stan idealny... Zapewniano mnie również, że nic nie było malowane. Niestety za długo posiedziałem przy lakiernikach by dać się nabrać. I o to mi chodziło... To, że stłuczka nie jest wypadkiem to doskonale wiem. Chodzi mi o mydlenie oczu ludziom. Mnie to nie przeszkadza, że auto jest puknięte. Jeżeli jest dobrze zrobione co to ma mi to przeszkadzać? Za to można z ceny zbić
Różnie też mozna interpretować "stan idealny" w 11 letnim samochodzie. Wiedziałem po co jadę i zawsze podchodzę do takich zapewnień z wielkim dystansem. Igły są w salonie i to nie zawsze
Deklaracje na piśmie? Fajnie by było... Ale choćby nawet dostaniesz taką deklaracje, przyjedziesz na miejsce będzie inaczej niz w deklaracji i co zrobisz? Machniesz ręką i pojedziesz dalej... Sam mam wielki dystans do handlarzy. Pierwszy i raczej ostatni raz zakupiłem od takiego samochód. Po prostu się napaliłem na ten konkretny model, a to była jedyna ciekawa oferta w kraju... Może nie będę żałował
Ludzie lubią być oszukiwani. Ja miałem poważne problemy jak sprzedawałem tico. Opisałem aukcje na dobre 5 min czytania. Wstawiłem link do zdjęć z usuwania korozji, z napraw itd. No i auto sprzedało się po miesiącu...
Teraz z MX-3 będzie podobnie. Mam zamiar pokazać profil auta z klubu MS gdzie opisane jest wszystko. Może społeczeństwo lekko zmądrzało i doceni szczerość.
-
Ludzie lubią być
oszukiwani.A lubią, lubią wręcz się tego domagają!
Mam zamiar pokazać profil auta z klubu MS gdzie opisane jest wszystko.
Może społeczeństwo lekko zmądrzało i doceni szczerość.Znajomy syna chciał sprzedać Forda Mondeo TD. W opisie podał rzeczywisty stan licznika (był pierwszym właścicielem) cos koło 380kkm. Kupujący chodzili, kręcili nosami, że duzy przebieg. On zadał jedno pytanie: ile ma na liczniku roczny samochód? Czy po to ludzie kupują TD żeby jeździć po bułki do sklepu i raz na tydzień do kościoła? Akurat ten znajomy syna codziennie dojeżdżał do pracy z Tczewa do Gdańska. W jedną stronę około 35km.
Sprzedał auto jak cofnął licznik do 180kkm -
Twoja historia jest jak wiele innych. Sąsiad chciał kupić auto do 8 tyś. Kupno zajęło nam (pomagałem aktywnie) trzy miesiące - Astra G 98r z pogniecioną klapą i próbie włamania do auta (drzwi kierowcy przy dachu odchylone łomem). Po obejrzeniu wielu aut stwierdziliśmy że lepsza ta Astra niż każda inna - bezwypadek itp. jakich na portalach ogłoszeniowych masa.
Zauważyłem też pewną prawidłowość - auta popularne są częściej picowane jak auta cieszące się mniejszym popytem. Można sobie tu porównać np Fiestę i Siriona.
Przymierzam się teraz do kupna Fiata Idea, z moich obserwacji wynika że większość aut nawet nie jest naprawiana po sprowadzeniu by kupujący widział co bierze i ewentualnie naprawił sobie sam, wówczas widziały gały co brały i albo to akceptujesz albo nie.
Może w ramach sportu zobaczysz coś innego , ja i mój brat chwalimy sobie do tego user Julek5150 również zadowolony. -
Ja również mogę dodać swoje "3 grosze" jeśli chodzi o zakup samochodu używanego.
Od października 2010 poszukiwałem nowego rodzinnego wozidła. Wybór padł na coś z grupy VAG.
Głównie Octavia I lub Toledo (ze wskazaniem na Octavię ze względu na nadwozie hatch/kombi).
Do tego był warunek - auto musi być od pierwszego właściciela, z polskiego salonu (aby
sprzedający nie kręcił, że "tak już było jak kupował samochód"). Przebieg wiadomo - im
mniejszy tym lepszy.Szukałem samochodu przede wszystkim z silnikiem 1.6 SR 100KM, bez gazu. Tak więc był
zawężony obszar poszukiwań. Cena - do 25tyś zł.Interesował mnie tylko samochód z Warszawy i okolic aby nie stracić fortuny na jeżdżenie po Polsce.
Oglądałem najpierw jeden samochód - pełna komunikacja ze sprzedającym, sprawdziłem numer
telefonu gościa w google, okazało się, że nie jest handlarzem tylko ma własną jednoosobową działalność. Rok produkcji - 2001. Przebieg deklarowany - 86 tyś km. Pełen dobrych nadziei pojechałem obejżeć. Na miejscu okazało się, że ten samochód miał przejechane 86 tyś, ale pewnie już ze 3 razy... KIerownica wytarta o granic przyzwoitości, silnik zachlapany olejem a najlepsze było to, że miał wytarty fotel kierowcy na wylot do gąbki. Na pytanie czemu tak to wygląda gościu odpowiedział, że często wsiada i wysiada... Kolor drzwi kierowcy również był inny niż pozostałych elementów. Nawet nie miałem po co jechać z samochodem na przegląd.Cena za ten "cud motoryzacji" - 21tyś zł.
Kolejnym autem był Seat Toledo, rok prod. 2001, przebieg deklarowany - 180tyś, oczywiście
bezwypadkowy. Po dotarciu na miejsce okazało się, że jednak coś musiało być robione z tylną klapą, bo nie do końca była spasowana, kolor też jakby inny. Do tego auto przy
przyspieszaniu ściągało w lewo a przy hamowaniu w prawo. Gwoździem do trumny tego pojazdu
było to, że na dachu przy jednym z drzwi było sporej wielkości wklęśnięcie i zdarty aż do
blachy lakier. Tłumaczeniem sprzedającego było to, że na dach mu się szlaban zamknął...Podziękowałem. Cena to 18tyś zł.
Kolejnym samochodem, który oglądałem była Octavia. Rok produkcji 2000. Przebieg deklarowany - 120tyś km. Na miejscu okazało się, że sprzedającym był handlarz a nie pierwszy właściciel(od pierwszego właściciela to on to auto kupił). Największy szok przeżyłem jak zobaczyłem pod maską silnik zamiast 100KM - 75KM starszej generacji. Wiem, że samochody z tym silnikiem występowały, ale handlarz twierdził, że to na 100% jest ta mocniejsza odmiana z SR na pokrywie silnika. Cena to 20tyś zł.
Następnie postanowiłem poszukać auta z innym silnikiem.
Raz pojechałem obejżeć Octavię z 1.4 16v 75KM. Pomyślałem, że może ten silnik będzie
oszczędniejszy. Przebieg tego samochodu to 96tyś. Oczywiście w opisie wszystko wyglądało
idealnie. Po dojechaniu na miejsce wyszło, że samochód jest w rękach drugiego a nie
pierwszego właściciela i coś w opisie się mu pokręciło... Do tego podczas jazdy próbnej
przestał działać prędkościomierz, a raczej załączał się i wyłączał samoistnie. Właściciel
stwierdził, że tak było od chwili zakupu, jemu to nie przeszkadzało i nie uważa tego za
usterkę... Jedne z drzwi też miały inny odcień od pozostałych.Cena - 22tyś zł.
Przygód w komisach aż szkoda opisywać, o samochodach mam średnie pojęcie, ale to co piszą
sprzedawcy mija się w 99% z prawdą zarówno pod względem stanu technicznego jak i blacharki auta.Aż pewnego pięknego dnia nieco zrezygnowany przeglądałem Allegro i znalazłem swojego
"rodzynka".
Auto było zgodnie z moimi wymaganiami, z tym, że silnik to 1.9TDI 90KM. Rok produkcji 2004, przebieg deklarowany - 123tyś km. Cena -25tyś.Opis był bardzo lakoniczny, ale coś mnie przyciągało do tego samochodu, szczególnie, że w
odróżnieniu od reszty było to kombi.
W rozmowie telefonicznej facet powiadał wszystko to, co przyszło mu do głowy co jest obecnie lub było z tym samochodem robione. Nawet to, że lampka podświetlenia tablicy rejestracyjnejz jednej strony się nie świeci. Wspomniał również, że auto miało 3 lata wstecz stłuczkę, ktoś wjechał w tył i następnie auto potoczyło się w kolejne z przodu. Po dojechaniu na miejsce wszystko pokrywało się w 100% z opowieściami właściciela. Każda naprawa, łącznie z tą stłuczką od chwili zakupu robiona była w ASO Skoda. Na wszystko faktury i kwity. Podjechałem z autem do znajomego warsztatu gdzie dokładnie obejżano samochód. Tam mechanik stwierdził, że właściciel nie ma nic na sumieniu, nie ukrył niczego przede mną. Po wszystkim sprzedający bez proszenia sam zapłacił za wykonany przegląd.Miesiąc później hamownia potwierdziła to, że silnik w tym aucie jest bardzo zdrowy i zadbany a pierwszy właściciel umiał jeździć dieslem.
Od tamtej pory cieszę się niemal bezawaryjnie (padło mi raz łożysko przedniego koła)
samochodem, który już zdążył przejechać w moich rękach Polskę od Zakopanego do Helu.Najlepsze było to, że na umowie k/s samochodu facet wypisał wszystkie aktualne usterki pojazdu...
-
Zauważyłem też pewną prawidłowość - auta popularne są częściej picowane jak auta cieszące się mniejszym popytem. Można sobie tu porównać np Fiestę i Siriona.
Nie da się ukryć. Auta niszowe - a do tego z "niesprzedawalnym" wyposażeniem (chyba króluje tutaj automatyczna skrzynia biegów) są nawet w komisach traktowane po macoszemu - stoją gdzieś z boku, pod płotem, praktycznie nieruszane, nikt ich nawet nie poleruje, nie woskuje, sprzątane są na zasadzie "żeby się klient nie przykleił do fotela" - możliwe, że to wszystko dlatego, że sprzedający stwierdza, że auto i tak się dobrze nie sprzeda, więc szkoda w nie dodatkowo inwestować. Automatycznie - zainteresowanie jest jeszcze mniejsze, bo auto wygląda bardzo nieatrakcyjnie - a to już prosta droga do zakupu takiego auta za dobrą cenę
-
Ja również mogę
dodać swoje "3 grosze" jeśli chodzi o zakup samochodu używanego.
...
Od tamtej pory
cieszę się niemal bezawaryjnie (padło mi raz łożysko przedniego koła)
samochodem, który
już zdążył przejechać w moich rękach Polskę od Zakopanego do Helu.
Najlepsze było to,
że na umowie k/s samochodu facet wypisał wszystkie aktualne usterki pojazdu...I ja jestem nauczony podobnej sprzedaży auta przez mojego tatę. Zawsze jak sprzedawał( nie jest handlarzem ani nic takiego - po prostu sprzedawał auto, które dobrze nam służyło i przymierzał się do innego) ani go nie picował (owszem odkurzył i umył, bo nikt nie chce brudasa kupować, ale nie było "plakowane" ani nic z tych klimatów) ani nic nie ukrywał czy coś. Podczas jazd próbnych sam proponował wyłączenie radia i posłuchanie zawieszenia itp. I praktycznie zawsze było tak, że już 1 kupujący sie decydował. Owszem, tata sobie liczył trochę więcej niż średnia rynkowa, ale moim zdaniem to jest cena zadbanego auta. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach. Ja, sprzedając póżniej tico również tak zrobiłem. Na wszystkie naprawy mam faktury, które zawsze pokazuję, mówię szczerze co i jak - za tico dostałem więcej niż kwota za jaką go wystawiłem... Facet później jeszcze przez miesiąc dzwonił zadowolony i opowiadał jak mu się fajnie jeździ i jaki jest zadowolony z zakupu
-
Niestety taka jest rzeczywistość rynku samochodów używanych. Jeden chce dobrze sprzedać truchło - drugi kupić góra 4 letnią "igłę". Stąd bierze się "picowanie" aut.
Z moich obserwacji auto kilkuletnie, które od nowości nie sprawia kłopotów i jest wystarczajace dla właściciela, rzadko idzie do sprzedaży a już zupełnie wyjątkowo do komisu.
Kupując używane auto trzeba się liczyć, że to niestety potrwa, znać historę modelu, silniki, słabe punkty itp. Mi na to zabrakło chęci i cierpliwości.
-
Wydaje mi się że trzeba śledzić fora jeśli mamy już coś upatrzonego.
Sprawa wygląda tak że rzadko które auto jest traktowane delikatnie i każde nawet zadbane może się zepsuć.
Trzeba zdać się na ekspertyzę jeśli auto jest warte dużą kasę, ale mówię tu o samochodzie powyżej 10 tyś zł, akurat w moim przypadku jest to już duża kasa. -
Sprzedał auto jak cofnął licznik do 180kkm
Ale chyba przyznasz, że jako kupujący mogę dać warunek np. określony przebieg auta
Skoro dane auto tego warunku nie spełnia, to nie znaczy, że należy mnie oszukiwać i na pewno nie jest to powód do cofania licznika -
Twoja historia jest jak wiele innych. Sąsiad chciał kupić auto do 8 tyś. Kupno zajęło nam (pomagałem aktywnie) trzy miesiące - Astra G 98r z pogniecioną klapą i próbie włamania do auta (drzwi kierowcy przy dachu odchylone łomem). Po obejrzeniu wielu aut stwierdziliśmy że lepsza ta Astra niż każda inna - bezwypadek itp. jakich na portalach ogłoszeniowych masa.
Najgorsze w tym jest to, że samochody w dobrym stanie i bezwypadkowe są również sprzedawane. Niestety w gąszczu picowanych samochodów ciężko to wyłowić i cały czas sami doświadczamy lub od znajomych słyszymy, jak to tak naprawdę wyglądają auta w stanie igła, bezwypadkowe, garażowane od pierwszego właściciela z maleńkim przebiegiem
Podam ciekawostkę, dosłownie wczorajszej nocy miałem propozycję kupna Citroena C3, 2,5-letniego, diesel 1.4 z przebiegiem 20kkm absolutnie w idealnym stanie i bezwypadkowy za 20kzł.
Niestety odmówiłem, bo poszukuję auta rodzinnego, a ta oferta była od znajomych, którzy kupowali Berlingo i w salonie w ramach rozliczenia proponowano właśnie taką kwotę.Szkoda, że mam zbyt mało znajomych chcących sprzedać takie fajne okazje
PS.
Co do propozycji Fiata Stilo, to miałem okazję kilka razy nim jeździć i jakoś nie przekonałem się do tego auta -
Rok produkcji - 2001. Przebieg deklarowany - 86 tyś km. Pełen dobrych nadziei pojechałem obejżeć. Na miejscu okazało się, że ten samochód miał przejechane 86 tyś, ale pewnie już ze 3 razy... KIerownica wytarta o granic przyzwoitości, silnik zachlapany olejem a najlepsze było to, że miał wytarty fotel kierowcy na wylot do gąbki......
I to mnie wnerwia niesamowicie
Rozmawiam telefonicznie ze sprzedającym, wielokrotnie upewniam się, że auto jest w określonym stanie, po czym na miejscu okazuje się, że facet kłamał jak najęty, a na pytanie, że przecież w rozmowie ze mną mówił co innego oświadcza, że jak chcę dobry stan to niech kupię sobie nówkę z salonu, a to co widać to, cyt. "normalne ślady użytkowania"Dlatego też widząc na fotkach super samochód w miejscowości odległej powyżej 100km nawet nie mam zamiaru tam pojechać, aby przekonać się na własne oczy, że to wszystko wygląda fajnie, ale tylko na fotkach
-
No wiesz, warunek by spełniony. Licznik wskazywał 180kkm. Jeżeli nie ma fizycznej możliwości sprawdzenia stanu przejechanych kilometrów (nie stanu licznika) to nie ma sensu wymagać "stanu licznika".
-
Jeżeli nie ma fizycznej możliwości sprawdzenia stanu przejechanych kilometrów (nie stanu licznika) to nie ma sensu wymagać "stanu licznika".
Ale ja jako kupujący mogę mieć kaprys, że np. przebieg auta ma być mniejszy niż 50kkm i tylko dlatego nie oznacza to, że trzeba mnie oszukiwać. Wystarczy powiedzieć, że taki samochód jest niesamowicie ciężko "upolować", a właśnie oferowany egzemplarz tego warunku nie spełnia.
Mówiąc o konkretnym przebiegu nie mam oczywiście na myśli cyferek pokazywanych na tablicy wskaźników, ale jego rzeczywisty przejechany dystans.Nie zgodzę się też ze stwierdzeniem, że przebieg nie jest ważny, bo liczy się tylko stan danego samochodu.
Powstaje pytanie, a jak ja mam podczas zakupu stwierdzić dokładnie stan samochodu?
Można powiedzieć, że wystarczy pojechać na stację diagnostyczną. Niby tak, ale tam nie stwierdzą, że skrzynia biegów niedługo padnie, że w silniku są dolane jakieś specyfiki uszczelniające itp.
Z drugiej strony większe przebiegi oznaczają też, że np. sprzęgło trzeba będzie niedługo wymieniać, być może elementy zawieszenia itp.
Nie czarujmy się, że jeżeli coś w danym samochodzie jest sprawne, to właściciel będzie to wymieniał profilaktycznie.
Podam przykład mojej Astry, ma faktyczny przebieg 190kkm i nigdy nie wymieniałem sprzęgła, przegubów, amortyzatorów tylnych, nic nie dłubałem przy silniku itp.
Ewentualny kupujący wiedząc to i znając ogólną żywotność poszczególnych podzespołów już na etapie kupna wie, ile i kiedy (szacunkowo oczywiście) będzie musiał do tego samochodu dołożyć.
Niestety, samochód z przebiegiem 2 razy większym prawdopodobnie będzie wymagał większych nakładów finansowych, jeżeli niewiele elementów tam się wymieniło.Tak więc rzeczywisty przebieg ma ogromne znaczenie, nie wspominając oczywiście o stylu jazdy kierowcy.
-
Oczywiście masz rację. Tylko w większości przypadków nie ma "fizycznej" możliwości sprawdzenia ilości przejechanych kilometrów. Można by oczywiście, jadąc na stację serwisową rozebrać samochód i sprawdzić, czy elementy samochodu pochodzą z tzw. "pierwszego montażu". Ja kupując swoją Subarynę, na liczniku widziałem stan 64kkm. Po kilkuset kilometrach okazało się, że do wymiany jest sprzęgło. Sprzęgło było z "pierwszego montażu" czyli? ale ja nie kupowałem samochodu z założeniem iluś tam kilometrów. Widziały gały co brały, a widziały dość dobrze, bo reszta elementów samochodu jest równoletnia ze sprzęgłem, czyli około 170kkm. Aha! Sprzedawca (komisant) ani razu nie wspomniał o rzeczywistym stanie licznika.
-
PS.
Co do propozycji Fiata Stilo, to miałem okazję kilka razy nim jeździć i jakoś nie przekonałem się do tego autaJa jak i Jule5150 mamy MultiWagony - kombi. Wielki bagażnik to niewątpliwy atut. Ja kupiłem Stilo eliminując Focusy, Astry, Golfy. Bo to auto jest mało Fiatowskie. Jednak z każdym dniem go doceniam bardziej, pomimo że diesel nie jest dla mnie (tasy po 4km) ale to mój błąd zakupowy.
-
Kiedy ludzie się
nauczą, że auto bezwypadkowe a bezkolizyjne (stłuczkowe) to nie to samo
wypadek =A kiedy ludzie naucza sie ze jadac po "bezwypadkowe " auto 500 kilometrow nie mam zamiaru wstawiac go do blacharza ani odbierac laweta
-
A lubią, lubią
wręcz się tego domagają!
[/b]
Znajomy syna chciał
sprzedać Forda Mondeo TD. W opisie podał rzeczywisty stan licznika (był pierwszym
właścicielem) cos koło 380kkm. Kupujący chodzili, kręcili nosami, że duzy przebieg.
On zadał jedno pytanie: ile ma na liczniku roczny samochód? Czy po to ludzie kupują
TD żeby jeździć po bułki do sklepu i raz na tydzień do kościoła?Zony fiat 2008 ma przeechane 35 000 wiec cos moze jest na rzeczy z tymi bulkami
co do ludzi lubiacych byc oszukiwanymi to 100 % racja
kiedys prubowalem sprzedac traka z delikatnie skorodowanymi progami i dolem drzwi
pomyslalem ze taniej sprzedam , ktos sobie porzadnie naprawi i bedzie jezdzil , niestety klijenci nawet nie chcieli wysiadac z samochoduuczciwosc sie skonczyla
kolega podmalowal samochod do listew mowiac "tylko szybko sprzedajbo za miesiac dwa wszystko wyjdzie"
samochod sprzedany od reki pomimo ze kupujacy zauwazyl malunki , ja na to przeciez to 8 letni polonez widzial pan nie malowanego .....
-
Parę lat temu
kupowałem kilkuletnią Toyotę Corollę. Szukałem parę miesięcy, odrzuciłem kilka
"okazji". W okolicznych komisach co jakiś czas pojawiały się "nowe" oferty które
dziwnym trafem parę tygodni wcześniej widziałem w innym komisie Ostatecznie
trafiłem na samochód wart zakupu. Toyota od początku jeździła w kraju, przebieg
miała rozsądny jak na swój wiek i wpisy w książce serwisowej do momentu zakończenia
gwarancji, nie wyglądała na powypadkową. Sprawdzenie w ASO przeszła wzorowo,
historia serwisowa w ASO również nie pokazała niepokojących rzeczy, zgadzała się z
historią w książce. Cena była wysoka, ale w normie. Kupiłem. Pierwszych parę
miesięcy - miód, malina. Stopniowo pojawiło się coraz głośniejsze brzęczenie spod
maski. Diagnoza w ASO - rozszczelnienie układu wydechowego i zdziwienie mechaników -
kto i po co to porozkręcał? Po uszczelnieniu w ciągu paru dni "check engine" -
katalizator do wymiany. Auto ma dwie sondy lambda więc w grę wchodził tylko
katalizator oryginalny (lub magik który oszuka komputer - ale takiego nie
znalazłem). Wymieniłem katalizator (2,5 k PLN) . Przy wymianie poszła
jedna sonda lambda, druga niedługo później. Po jakimś czasie poszły
jeszcze dwie cewki zapłonowe (tam jest osobna cewka na każdy cylinder). O rzeczach
eksploatacyjnych (szczęki, tarcze, klocki, pasek osprzętu, amortyzatory, akumulator)
nie wspominam bo to jest oczywiste. Dalej zaczęło się pojawiać "check engine" -
diagnoza do wymiany łańcuch rozrządu, napinacz, koło pasowe, kosz zmiennych faz
rozrządu. Koszt większy niż zakup używanego silnika i przekładka, więc doradzono mi
jeździć tak jak jest póki nie padnie i kasować okresowo błędy. Kupiłem urządzonko i
kasuję, o dziwo z samochodem nie dzieje się nic złego, osiągi ma ok, tylko jak
pojawi się błąd to silnik przechodzi w tryb awaryjny. Po wykasowaniu błędu chodzi
nadal idealnie. W międzyczasie wyszło że silnik bierze około litr oleju na 1000 km -
wg forum Corolli w tym silniku to normalne, nie należy się tym przejmować tylko
dolewać. Pilnuję poziomu i dolewam, ale z jakim stanem oleju jeździł poprzedni
właściciel to nie wiem. Podsumowując - jestem wbrew pozorom zadowolony z Corolli bo
jeździ naprawdę fajnie, ale jakby podliczyć wszystko co w nią włożyłem to trochę
mnie kosztowało, a nadal mam stare auto z dużym przebiegiem, katalogowo o znikomej
wartości. Podkreślam - cieszę się, mogłem trafić dużo gorzej.
Gdy w tym roku Tico
zostało skasowane wiedziałem że nie stać mnie na zakup kolejnej używki. Dzieląc cenę
zakupu i dodatkowe pieniądze które trzeba włożyć przez liczbę lat eksploatacji to
nowe samochody wcale nie wychodzą tak źle. Gdy do tego policzyłem jakie jest ryzyko
wdepnięcia na minę, a także ile czasu i pieniędzy będzie mnie kosztować poszukiwanie
wartego zakupu samochodu, jazda po komisach i ogłoszeniach w celu obejrzenia,
"flaszki" dla znajomych mechaników za oglądnięcie i odradzenie zakupu, oraz to ile
przez te kilka miesięcy bez samochodu wydam na taksówki to wybór był już całkiem
prosty.Psst nie mow nikomu ale te nowe tez sie psuja i to zreguly po gwarancjii
poczytaj naprzyklad o sprzegle z kolem dwumasowymdodaj do tego utrate wartosci w pierwszych latach ,koszt obowiazkowego serwisowania , wcale tak slodko nie jest
spokojniej tak lepiej