Co dziś dłubałem w tico? (2020, 2021, 2022)
-
Wczoraj zajrzałem do przednich hamulców ponieważ brzegi (od wewnątrz i na zewnątrz) tarczy hamulcowej były pokryte grubszą warstwą rdzy. Klocki przy brzegach wykazywały również większe zużycie.
Przeszlifowałem trochę klocki na papierze ściernym by je wyrównać, a tarcze hamulcowe przy brzegach zebrałem delikatnie pilnikiem by zniwelować powstały rant.
Ponadto wyczyściłem śruby pływające dając do środka nowego smaru, a na wyczyszczone sprężynki klocków dałem pierwszy raz w życiu smar rekomendowany przez ATE na tego typu miejsca.
Rozruszałem jeszcze trochę tłoczki w zaciskach.
Po tych czynnościach zobaczę jak będą wyglądały tarcze na wiosnę (czy powierzchnia ścierania klocka się zwiększy)
Jeśli obecne zabiegi nie pomogą to wymienię tarcze, zaciski z nowymi tłokami i klocki. Aktualnie tarcze mają przejechane 100 000km i są grubości 8,8mm - minimalna grubość 8mm.
Klocki Fomar przejechały 40 000km i pomalutku będą się kończyły - mają jeszcze mniej więcej 3mm grubości. -
-
@leo napisał w Co dziś dłubałem w tico? (2020):
@tom83ek A jaki smar dałeś na prowadnice?
Do śrub pływających od dawna stosuję smar stosowany do przegubów:
"To wyjątkowy smar zawierający w swojej strukturze syntetyczny uszlachetniacz metalu oraz dwusiarczek molibdenu MoS2. Został opracowany w laboratoriach wojskowych zgodnie z normami technologii militarnej. Znajdujący się w smarze MOTOR-LIFE 6, wiąże się na poziomie molekularnym z metalem i uszlachetnia go. Tworzy super trwałą i odporną na działanie wysokich obciążeń mechanicznych warstwę smarną. Smar zmniejsza tarcie do minimum, zwiększa odporność na ścieranie, wydłuża żywotność i zabezpiecza elementy. Posiada wysoką odporność na wymywanie i znakomitą przyczepność." -
Wczoraj i dzisiaj....
Wczoraj wymieniłem bębny Rotinger na ATM MIKODA.
Jakiś czas temu pisałem o jednym bębnie który miał dosyć mocny luz podczas ruszania kołem. Ewidentnie objaw wskazywał na łożysko w bębnie. Jednak po wymianie łożysk, tulejki dystansowej wpadłem na pomysł o zamianie bębnów stronami. Jak się potem okazało, podejrzenie padło na bęben...
Po wymianie bębnów na ATM MIKODA luzów brak.Dzisiaj wymieniłem tarcze hamulcowe z przodu na ATM MIKODA, klocki STEINHOFF oraz dałem kompletnie zregenerowane zaciski z nowymi tłoczkami AUTOFREN i blaszkami trzymającymi klocki. Zaciski już wcześniej poddałem elektrolizie :) musiałem tylko zamontować w nich tłoczki i wszystko złożyć.
Przy okazji wymieniłem koła na letnie...
-
@tom83ek
Bębny i zaciski ładnie się prezentują po pomalowaniu.
Zastanawiam się dlaczego producenci bębnów przyjęli jako standard brak zabezpieczenia antykorozyjnego. Wystarczyłoby bębny przed obróbką mechaniczną ocynkować ogniowo i byłby spokój. Ja też zmaluję ale starcza to na 2 -3 lata. -
-
@ryszard napisał w Co dziś dłubałem w tico? (2020):
Zastanawiam się dlaczego producenci bębnów przyjęli jako standard brak zabezpieczenia antykorozyjnego. Wystarczyłoby bębny przed obróbką mechaniczną ocynkować ogniowo i byłby spokój.
Może z powodu częstego rozgrzewania się elementów hamulcowych? W razie zatarcia się tłoczka do bardzo wysokich temperatur... Nie wiem, czy ocynk by to wytrzymał.
-
@pacior napisał w Co dziś dłubałem w tico? (2020):
@tom83ek miałeś pecha z tym wadliwym bębnem..
Ale hamulce teraz świetnie się prezentują, aż się chce jeździć ☺️Tak, z bębnami mam ewidentnie pecha. Przed Rotingerami miałem jakieś Service Part, które były totalną porażką. Udało mi się je reklamować i zwrócili wtedy pieniądze. Wymieniłem wówczas na Rotinger. Teraz przyszedł czas na ATM MIKODA i mam nadzieję, że przez długie km będzie spokój....
Pomalowane zaciski ładnie się prezentują ale i tak zaraz będą czarne z brudu i pyłu. Zaciski maluję w zasadzie tylko dlatego by podczas wkładania tłoczku do środka nie naleciał syf :)
-
Mam prośbę do obecnych posiadaczy Tico by zmierzyli średnicę korka od chłodnicy, można zmierzyć zewnętrzna średnicę krućca chłodnicy. Muszę wymienić korek w Ignisie a mam tam trochę namieszane i wydaje mi się że korek jaki do tej pory miałem pochodził z Tico ale pewności nie mam 😔
-
@pacior wymiary korka ze Swifta Ci nie pomogą?
-
@pacior 35 mm mierzona na zewnątrz chłodnicy
-
@TADEUSZ-MALINKA napisał w Co dziś dłubałem w tico? (2020):
@pacior 35 mm mierzona na zewnątrz chłodnicy
Chyba nie o ten wymiar mi chodziło 🤔
Jutro zrobię zdjęcie o co mi chodzi tak dla pewności.
@BPX33 swiftowy też może być -
@pacior napisał w Co dziś dłubałem w tico? (2020):
@BPX33 swiftowy też może być
Jak chcesz mieć pewność i przymierzyć to możemy się jutro po mojej robocie spotkać na parkingu przy Arkadii. ;)
-
-
@pacior napisał w Co dziś dłubałem w tico? (2020):
Chyba nie o ten wymiar mi chodziło 🤔
Jutro zrobię zdjęcie o co mi chodzi tak dla pewności.Tak będzie najlepiej: zrób zdjęcie i zaznacz, czego dokładnie potrzebujesz.
-
wymiana przełącznika zespolona.
Uszkodzenie polegało na braku świateł mijania po ich załączeniu.
Na szczęście w garażu miałem zapasowy przełącznik, chyba mało używany, bo żadne z jego oznaczeń nie były wytarte. Po wymianie jednak okazało się, że jedno światło świeci półmrokiem (zwarte dwa włókna w żarówce). Myślałem, że z "nowym" przełącznikiem jest coś nie tak a ostatecznie okazało się, że bezpiecznik się spalił. -
-
Wymieniłem wczoraj światło STOPU w Tico.
Wcześniej miałem na szybie światło na tylnej szybie LED no-name w którym uszkodzeniu uległy dwie diody.
Teraz kupiłem homologowane światło LED firmy WAŚ.
Już na dzień dobry widać, że świeci zdecydowanie lepiej od taniej chińszczyzny. -
@tom83ek Witam , ja też myślałem o takim , ale kupiłem samą żarówkę czerwoną Led w sklepie SENSO i włożyłem ją do obudowy orginalnej lampy od( chyba Suzuki )stop na półkę . Napisz gdzie ją przymocowałeś
-
@tadeusz-malinka
Przymocowałem w tym samym miejscu co miałem stare oświetlenie czyli na szybie.
Montaż ograniczył się do przylutowania dwóch kabelków i przyklejeniu oświetlenia na taśmie dwustronnej.