brak swiatel drogowych
-
wszystko tam jest ok:)
-
Żarówki sprawdziłeś?
-
Oczywiście. I nadal jest to samo. Czy może się coś popsuć poza przełącznikiem zespolonym przy kierownicy? Dziwne jest to za jak włączę światła drogowe to gasną mijania i świeca tylko pozycje...
-
@janekldz powiedział w brak swiatel drogowych:
Dziwne jest to za jak włączę światła drogowe to gasną mijania i świeca tylko pozycje...
Jak sprawdzałeś żarówki? Zmieniałeś je? To wygląda na przepalone żarówki. Jak włączasz drogowe, to mijania gasną, a zaświeca się mocniejszy żarnik. Tu z jakiegoś względu się nie zaświeca. Możesz jeszcze odłączyć żarówki od kostek, włączyć światła drogowe i sprawdzić miernikiem, czy pojawia się w kostce napięcie. Sprawdzaj pomiędzy stykiem 1 i 3:
-
W Tico są H4? Pozycja świeci się tak czy siak non stop (czy przy mijania czy przy drogowych)...
-
@bpx33 Tak, H4.
-
@Szarik no to na bank przepalone żarówki!
-
@bpx33 Też mi się tak właśnie wydaje :)
-
Żarówki sprawdzałem z mercedesa 124 są takie same:) i są sprawne. Więc wszystko wskazuje na przełącznik... Sprawdzę jeszcze kostkę miernikiem bo tego nie robiłem. Auto ma nalatane 25000 i wątpię żeby się przełącznik wyrobił... Ale w koreańskiej technologii to wszystko jest możliwe ;)
-
Na stronie http://battico.wixsite.com/tico-katalog/schematy-elektryczne masz schematy. Zobacz czy za przełącznikiem zespolonym pojawia się masa na czerwonym kablu (pin 10, złącze X20).
-
Może z powodu starości gdzieś jest bardzo słaby styk na złączach.
Przy sprawdzaniu napięć weź pod uwagę, że w reflektorach plus jest na stałe, a sterowanie (włączanie) odbywa się "masą".
Nie montowałeś może ostatnio radia? -
@janekldz powiedział w brak swiatel drogowych:
Auto ma nalatane 25000 i wątpię żeby się przełącznik wyrobił... Ale w koreańskiej technologii to wszystko jest możliwe ;)
Skoro ma taki przebieg, to podejrzewam, że więcej stało niż jeździło. Mogą być zaśniedziałe styki w przęłączniku zespolonym. Zdjąć, wyczyścić w środku, złożyć.
-
Zacny przebieg, o ile prawdziwy :) Ciekawe, skąd wziąć taki egzemplarz. Robienie blacharki w 20-latku z dużym przebiegiem to męka, w jednym miejscu zrobisz, w drugim wyłazi.
Przy takim egzemplarzu warto przejrzeć elektrykę, hamulce, powymieniać płyny.
-
Po stanie technicznym, wyglądzie i wydruku z przeglądów by się zgadzało. Auto jest od pierwszego właściciela i jak odbierał auto to zamówił w aso Daewoo 😁 dodatkowa konserwację podwozia. Mam to nawet zapisane w książce gwarancyjnej 😁 i do tego jeszcze sam zabezpieczyli jakimś siuwaxem spod drzwi maskę i inne miejsca narażone na korozję 😂 Jak wymieniłem filtr paliwa to był jeszcze ori. Dzięki za sugestie co do świateł jak pogoda się poprawi to będę dalej sprawdzał.
-
A gdybyś uznał że jednak trzeba przyjrzeć się przełącznikowi zespolonemu to tu masz kilka fot Przełącznik zespolony Tico
-
Mam taki zamiar bo innej przyczyny raczej nie widze... Dzięki Kolego za fotki na pewno sie przydadzą.
-
Przełącznik naprawiłem. Żaden styk się nieprzepalil. Są jak nowe. Po prostu izolacja od jednego styku nasunela się między styk odpowiedzialny za światła długie. Wystarczylo ja przyciąć i gotowe.
-
No to elegancko że usterka usunięta i napisałeś co i jak :)
-
@janekldz powiedział w brak swiatel drogowych:
Po prostu izolacja od jednego styku nasunela się między styk odpowiedzialny za światła długie. Wystarczylo ja przyciąć i gotowe.
Czyli styk się grzeje skoro izolacja się przesuwa ?
-
Tego nie wiem. Styki nie były wypalone. Myślę że się po prostu przesunela.