Interfejs OBDII - jaki wybrać?
-
Panowie. Potrzebuję szybkiej rady :) Chcę zamówić interfejs OBDII do Santa fe, w celu diagnostyki błędów silnika. Na forum hyundai nie ma aktualnie żadnej podpowiedzi, a są już nowe wersje tych interfejsów.
Wymagania, jakie określa auto, to: Komunikacja po szynie CAN, procesor musi być ELM327. Problem w tym, że większość tanich interfejsów to symulatory ELM327, a sprzedawcy często udzielają wymijających odpowiedzi na pytanie o procesor. Ma ktoś sprawdzony kabel? Może być USB, bluetooth - obojętnie. Muszę go dziś albo jutro zamówić, bo mam problemy.
-
oglądałem to dawno i wydawało mi się że padały tam propozycje https://www.youtube.com/watch?v=uRjbgyn5erM
dorzucam jeszcze drugi odcinek dla głodnych wiedzy https://www.youtube.com/watch?v=gBK7iexBJsw -
@miechomiecho mam kabel OBDII i ELM 327 na BT. Tyle że ja mam POLO i programem Delta Scan wyszukam błędy i je skasuje przez kabel. Kabel kupiłem używany na Allegro. Działa bez problemów. Na wtyku pisze ,,NOWY,,.
ELM 327 mam na BT. Instaluję do tego posłodzoną wersję Torque_Pro v1.8.16 ( była na płytce z ELM 327) na telefonie z androidem. Błędy znajduje ale nie kasuje.Najlepiej zaopatrz się w kabel.
-
Posiadam Vgate z programem SDPROG. Działa z Renault Clio III i kasuje błędy silnika.
-
Jeśli możesz poczekać do weekendu to mogę na spota przywieźć moją przejściówkę OBDII BT. Tania chińska, ale u mnie działa.
-
Niestety mogę nim nie dojechać na spota, potrzebuję jej wcześniej, żeby poznać przyczynę awarii. Auto gaśnie po kilku kilometrach jazdy.
-
@miechomiecho a nie możesz podjechać na jakiś warsztat ? A później kupisz sobie kablel.
-
Mogę, ale docelowo planuję i tak kupić kabel, żeby nie płacić za byle wpięcie.
-
Znajomy ma taki i też mu działa : http://allegro.pl/kabel-vag-com-kkl-409-1-obd2-audi-vw-skoda-seat-i5690219347.html
-
@miechomiecho To na spota przyjedź Tico, a interfejs Ci pożyczę.
-
Ja też mam "Vgate icar2" na BT do OBDII. Działa z silnikiem Renault. kupiłem za ok. 40 zł jakieś 2 lata temu, z jakimiś bezpłatnymi, prostymi programikami - ale błąd dał się skasować.
-
OK, dzięki za podpowiedzi. Udało mi się pożyczyć interfejs od kolegi. Pokazał się błąd P0340 - czujnik położenia wałka rozrządu. Sprawdziłem i poprawiłem połączenia na kostkach, umyłem izopropanolem. Skasowałem błąd i wykonałem jazdę testową. Póki co, wszystko w porządku.
Jutro sprawdzę jeszcze ten czujnik po wymontowaniu - prosty sposób na sprawdzenie: