Padająca pompa paliwa.
-
@miechomiecho Nie jest rozbieralna, wyglada jak oryginalna tyle że materiał z którego jest wykonana trochę się różni.
-
- To, że pompa pluje olejem, kwalifikuje ją do natychmiastowej wymiany. Był przypadek, że uszkodzona pompka wywaliła prawie cały olej z silnika po 300 km trasy.
- Przyczyną Twoich problemów może być też instalacja elektryczna... ale i tak musisz włożyć nową pompę, więc lepiej zapłonu nie ruszać na razie.
-
Elektrykę jeszcze dokładniej sobie przejrzę:)
Stara pompka poszła do reklamacji, za następną zaśpiewali.. 104zł!
Podziękowałem, w następnym sklepie płaciłem 46zł za tę samą!Specjalnie porównywałem!
Poźniej zamieszcze jeszcze fotki tej zepsutej i tej nowej, auto odpaliło od razu po wymianie ( podessałem paliwo do samej pompy wcześniej ). Zobaczymy czy coś się bedzie znów działo..
W czasie jazdy przy dodawaniu gazu trochę przydławiało. Przy przeglądzie instalacji wymienię jeszcze przewody zapłonowe, trochę już mają :) same świece wymieniałem niespełna miesiąc temu..
Pytałem również skąd sie zaopatrują ale nie chcieli powiedzieć, na odpowiedź czemu tak drogo za nową usłyszałem : bo inny producent i inny dustrybutor.. W drugim sklepie wyjaśnili mi że zaopatrzenie jest z hurtowni z Katowic, podobno wszystkie sklepy w mieście głównie z tamtąd biorą towary.. -
Kiedy ja wymieniałem w swoim Tico pompę paliwa nie musiałem nic zasysać paliwa. Pompa sama błyskawicznie zassała i auto odpaliło . U mnie powodem wymiany było pocenie się samej pompy paliwem.
Tu cały wątek mój https://zlosniki.pl/post/142521
-
Przedmuchałem wcześniej przewód do baku i tak o..zassałem:) dziś jeszcze wymienie same przewody zapłonowe bo chyba już czas, dużo wilgoci w powietrzu i pada więc może przez to tak dziwnie się przyduszał..
Po zdemontowaniu zepsutej pompki sprawdzałem jak działa, wypluwała wprawdzie jeszcze paliwo ale pluło również olejem no i wydawała jakiś dziwny dźwięk.. W tej nowej zauważyłem że ta krzywka ma większy luz i na boki i taki jakby mały skok zanim robił się opór.. Zobaczymy jak się będzie sprawować. -
@Bryza powiedział w Padająca pompa paliwa.:
Witam Wszystkich.
Witam
Dwa tygodnie temu po odpaleniu i na początku jazdy dziwnie przerywało, dopiero wieczorem odstawiając auto zauważyłem wyciek oleju z pompy paliwa, akumulator, skrzynia biegów.. wszystko ochlapane.
Nie miałem jeszcze takiej przypadłości w swoim aucie. Z jakiego miejsca pompy tryskał olej (z uszczelki pod pompą, na łączeniu połówek metalowej obudowy pompy, z króćca na wąż paliwa)?
-
Ja Ci odpowiem bo na 100% chodzi o otwór "technologiczny" w pompce paliwa.
Jest skierowany w stronę akumulatora.
W sumie ten otwór jest po to aby membrana mogła swobodnie pracować bez wytwarzania podciśnień. -
@pacior
Dzieki za wyjaśnienie. Prawdopodobnie pękła membrana i olej przez nią przedostaje się do komory z tym otworem technologicznym. -
@ryszard no właśnie kolega Pacior mnie wyprzedził :) olej wypluwało z tego właśnie otworku..
-
Obiecane fotki.. stara pompa:
A tu ta za 104 zeta ( w innym sklepie ta sama za 46!!! nawet była w tym samym pudełku!! )
-
@Bryza powiedział w Padająca pompa paliwa.:
@ryszard no właśnie kolega Pacior mnie wyprzedził :) olej wypluwało z tego właśnie otworku..
Rozumiem, że wytrysk był z tego otworu napowietrzająco-odpowietrzającego co zaznaczyłem na zdjęciu pompy strzałką.
Czy wyciekał sam olej czy olej z benzyną?
-
Zgadza się, dokładnie tym otworkiem wylatuje olej.
-
@Bryza
Sprawa miejsca wycieku z pompy zupełnie wyjaśniona. Druga kwestia: czy wyciekał tylko olej czy olej z benzyną? Inaczej czuć było tylko olej czy także zapach benzyny? -
@ryszard tylko i wyłącznie olej.
-
Skoro wytryskiwał z otworu napowietrzająco-odpowietrzającego pompy 5 (poz. 5 na rys pompy) sam olej bez benzyny to membrana odpowiedzialna za zasysanie i tłoczenie paliwa 3 powinna być cała. Wg mnie rozszczelnił się się pierścień uszczelniający 4 przez który pracująca membrana 3 zasysa olej z komory silnika 6 (korpusu mocowania aparatu zapłonowego i pompy paliwa) i wyrzuca na zewnątrz przez otwór 5. To, że przy ruchu membrany 3 do dołu olej nie wraca z powrotem do komory 6 to zapewne wynika z tego, że otwór 5 jest większy niż nieszczelność na połączeniu trzpienia membrany 7 z pierścieniem uszczelniającym 4. Zastanawiające jest tylko jak to możliwe, że w tak krótkim czasie doszło do uszkodzenia pompy. Ta trefna pompa to firmy Engitec czy Engitech?
Przekrój pompy paliwa do Suzuki Maruti 800 (bardzo podobna, jeśli nie identyczna jest w Tico)
-
Jakiej firmy to nie wiem, danych żadnych ani na niej ( prócz numeracji, widać na fotkach wyżej ) ani na pudełku nie było.. przejechałem ok 40 km i uciekł prawie litr oleju..
-
@pacior powiedział w Padająca pompa paliwa.:
Osobiście kupowałem tutaj pompę, pierwsza wytrzymała 2 lata (uszkodziłem ją bo mi upadła gdy zmieniałem silnik) a druga już 8 miesięcy wytrzymuje.
Muszę zacytować siebie gdyż pompa właśnie kończy swój żywot
Planuję kupić niby tę oryginalną pompę Komoko ;)
-
@pacior powiedział w Padająca pompa paliwa.:
@pacior powiedział w Padająca pompa paliwa.:
Osobiście kupowałem tutaj pompę, pierwsza wytrzymała 2 lata (uszkodziłem ją bo mi upadła gdy zmieniałem silnik) a druga już 8 miesięcy wytrzymuje.
Muszę zacytować siebie gdyż pompa właśnie kończy swój żywot
Co się dzieje?
Planuję kupić niby tę oryginalną pompę Komoko ;)
Nie do końca jestem przekonany, że jest to pompa która szła na pierwszy montaż bo nawet takiego producenta Komoko nie udało mi się znaleźć w internecie. Oryginalna nowa pompa Daewoo Motor jest praktycznie nieosiągalna, podobnie nowa pompa General Motors jest już bardzo trudna do zdobycia. Nie wystawiają jej na allegro już od dłuższego czasu. Więc wyboru wielkiego nie masz.
Miałem niedawno podobną sytuację. Po 17 latach i przejechanych 202 tyś km uszkodził mi się czujnik ciśnienia oleju (był szczelny tylko nie gasła lampka ciśnienia oleju po zapaleniu silnika). Zakupiłem jakiś nowy koreański na Allegro w firmie AK Parts z Warszawy. Po upływie 4 miesięcy i przejechaniu 7 tyś km od zamontowania czujnik rozszczelnił się na połączeniu plastikowej obudowy z metalowym korpusem. Czujnik oddałem, zakupiłem oryginalny używany czujnik na szrocie i taki zamontowałem. Skoro oryginalny zamontowany przez fabrykę wytrzymał 17 lat i 202 tyś km to ten ze szrotu nawet gdy wytrzyma połowę będzie OK w porównaniu z tymi obecnymi zamiennikami. -
-
@pacior
Więc do bani jest uszczelniacz na trzpieniu membrany pompy. Raczej nie wchodzi się drugi raz do tej samej wody - spróbuj tą pompę Komoko może okaże się niezła.