[Swift GTi] Olej do silnika
-
Użytkownik archiwalnynapisał 18 paź 2010, 16:11 ostatnio edytowany przez tadziomaru1 11 paź 2016, 22:56
Troszkę odkopuję,
ale zbliża mi się wymiana oleju w GTi' ku i mam dylemat.
Do tej pory auto
jeździło na Castrolu EDGE Sport 10W-60 i było całkiem przyjemnie, ale teraz
stwierdziłem, że może sprawić silnikowi prezent o kupić coś "smaczniejszego".
Tylko co? Motula?
Czy może przesadzam
i zostać przy Castrolu?Valvoline
-
Użytkownik archiwalnynapisał 18 paź 2010, 16:28 ostatnio edytowany przez dawidczaju 11 paź 2016, 22:56
Durablend czy MaxLife? xD
-
Użytkownik archiwalnynapisał 18 paź 2010, 16:37 ostatnio edytowany przez tadziomaru1 11 paź 2016, 22:56
Durablend czy
MaxLife? xDMaxLife, durablend dobry do silniczków przed 100tys km, później maxlife jest super. Mam też mazdę i siedzę na tamtejszym forum, valvo sprawdzony też przez kolegów z klubu mazdaspeed. Mobil (całe życie na nim jeździłem) niestety się zepsuł a castrola dużo podrabianego jest, cholera...
-
Użytkownik archiwalnynapisał 18 paź 2010, 18:04 ostatnio edytowany przez dzejk 11 paź 2016, 22:56
ja mam zalanego valvoline 10w60 i jestem mega zadowolony!
-
Użytkownik archiwalnynapisał 18 paź 2010, 19:53 ostatnio edytowany przez Bak 11 paź 2016, 22:56
To mam do wyboru w bardzo podobnej cenie VALVOLINE VR1 RACING 10W60 i Castrol EDGE Sport 10W-60
Castrol to syntetyk, valvo, to półsyntetyk, nie będzie przysłowiowa zamiana siekierki na kijek?
-
Użytkownik archiwalnynapisał 18 paź 2010, 20:01 ostatnio edytowany przez GrzesiekCK 11 paź 2016, 22:56
A ja bym nie zmieniał z Castrola. Już miałem styczność z kilkoma silnikami gdzie właściciel zmienił z castrola na coś innego i kończyło się różnymi awariami. Jak ustaliliśmy ze znajomymi, przyczynę za to ponosi fakt że castrol dodaje dużo więcej gliceryny niż konkurencja, która powoduje "przytkanie" silnika w miarę przebiegu. Po zmianie oleju się to wszystko wypłukuje i dochodzi do awarii. Więc ja bym nie ryzykował, zresztą dupowóz kupiłem na castrolu, więc go na wszelki wypadek dalej nim karmię.
PS
Osobiście nie przepadam za castrolem, wolę Motul, Total lub Valvo (w tej kolejności). Castrola stawiam gdzieś daleko na równi z Mobilem (jako byle co). -
Użytkownik archiwalnynapisał 26 paź 2010, 22:41 ostatnio edytowany przez dzejk 11 paź 2016, 22:56
i tak z ciekawości po jakiej cenie kupujecie valvo 10w60 5litrów?
-
Użytkownik archiwalnynapisał 27 paź 2010, 14:46 ostatnio edytowany przez demiss 11 paź 2016, 22:56
u siebie w miescie za 174pln
-
Użytkownik archiwalnynapisał 27 paź 2010, 14:50 ostatnio edytowany przez jartechnology 11 paź 2016, 22:56
Jak do cztero-taktu i do benzynowca to musi być dobry
-
Użytkownik archiwalnynapisał 27 paź 2010, 16:43 ostatnio edytowany przez tadziomaru1 11 paź 2016, 22:56
Jak do cztero-taktu
i do benzynowca to musi być dobryTe benzynowce to czterotakty, o co kaman?
-
Użytkownik archiwalnynapisał 27 paź 2010, 20:54 ostatnio edytowany przez jartechnology 11 paź 2016, 22:56
Piździk, komarek, kosa motorowa - dwutakt. Swift, bmw - czterotakt(czterosuw)
-
Użytkownik archiwalnynapisał 27 paź 2010, 21:21 ostatnio edytowany przez tadziomaru1 11 paź 2016, 22:56
Piździk, komarek,
kosa motorowa - dwutakt. Swift, bmw - czterotakt(czterosuw)Wiem co to czterotakty i dwutakty , nie wiedziałem tylko co poprzednia Twoja wypowiedź miała znaczyć, że jak do czterotaktu i do benzynowca to dobry.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 28 paź 2010, 05:06 ostatnio edytowany przez jartechnology 11 paź 2016, 22:56
Napisałem tak po to aby se dać spokój z tym zastanawianiem się który olej jest najlepszy. Motul, Castrol, Mobil 1 wszystkie one przy dobrze obranych parametrach będą z nadwyżką spełniały wymagania silnika zaprojektowanego ponad 20 lat temu. Najważniejsze to nie kręcić silnika wysoko gdy jest zimny, zmieniać regularnie i wszystko będzie dobrze gdy oleju w misce 3,3 l. No chyba że ktoś mysli o pałowaniu silnika non-stop, wtedy się może okazać że na Motulu silnik przejedzie 5000 km, a na Castrolu 4790 km..No ale z tym trzeba się liczyć.
-
napisał 14 mar 2011, 01:06 ostatnio edytowany przez Dżizas 11 paź 2016, 22:56
Chciałbym zmienić olej z Mobil'a 5w50 syntetyk na Valvoline'a VR1.. Tylko którego 5w50 (syntetyk) czy 10w60 (polsyntetyk)? Wszyscy leja 10w60 nawet po syntetyku, a o 5w50 nikt nic nie mowi... No i 5w50 troche tanszy jest od 10w60
-
Użytkownik archiwalnynapisał 14 mar 2011, 11:31 ostatnio edytowany przez Toydols 11 paź 2016, 22:57
Ja używam do auta, którym jeżdżę na codzień 5W50, a do rajdówki 10W60.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 14 mar 2011, 11:38 ostatnio edytowany przez MKV 11 paź 2016, 22:57
Chciałbym zmienić
olej z Mobil'a 5w50 syntetyk na Valvoline'a VR1.. Tylko którego 5w50 (syntetyk) czy
10w60 (polsyntetyk)? Wszyscy leja 10w60 nawet po syntetyku, a o 5w50 nikt nic nie
mowi... No i 5w50 troche tanszy jest od 10w60Ja tam ostatnio zalałem Liqui Moly Race Tech GT1 10W-60 pełny syntetyk i jak narazie dobrze jest