[Swift GTi] Olej do silnika
-
Ale co to ma wnosić, bo nie bardzo rozumiem... Specyfikacje wg amerykańskiego instytutu API to se moge na każdej nalepce sprawdzić...
-
Ale co to ma wnosić, bo nie
bardzo rozumiem... Specyfikacje wg amerykańskiego instytutu API to se moge na każdej nalepce
sprawdzić...nic nie wnosi ale moze sie komus przydac, ot co
-
nic nie wnosi ale moze sie
komus przydac, ot coAaaa...
-
A Ty wymieniłeś już ten olej ?
-
Troszkę odkopuję, ale zbliża mi się wymiana oleju w GTi' ku i mam dylemat.
Do tej pory auto jeździło na Castrolu EDGE Sport 10W-60 i było całkiem przyjemnie, ale teraz stwierdziłem, że może sprawić silnikowi prezent o kupić coś "smaczniejszego".
Tylko co? Motula?
Czy może przesadzam i zostać przy Castrolu? -
najlepszy prezent zrobisz jak zalejesz ten sam olej co byl i robil to mozliwie jak najczesciej zobacz w manual suzuki mowi wymiana oowiazkowa co 8 000 lub 12 miesiecy a zaleca co 5 000 lub 3 miesiace.
-
Troszkę odkopuję,
ale zbliża mi się wymiana oleju w GTi' ku i mam dylemat.
Do tej pory auto
jeździło na Castrolu EDGE Sport 10W-60 i było całkiem przyjemnie, ale teraz
stwierdziłem, że może sprawić silnikowi prezent o kupić coś "smaczniejszego".
Tylko co? Motula?
Czy może przesadzam
i zostać przy Castrolu?Valvoline
-
Durablend czy MaxLife? xD
-
Durablend czy
MaxLife? xDMaxLife, durablend dobry do silniczków przed 100tys km, później maxlife jest super. Mam też mazdę i siedzę na tamtejszym forum, valvo sprawdzony też przez kolegów z klubu mazdaspeed. Mobil (całe życie na nim jeździłem) niestety się zepsuł a castrola dużo podrabianego jest, cholera...
-
ja mam zalanego valvoline 10w60 i jestem mega zadowolony!
-
To mam do wyboru w bardzo podobnej cenie VALVOLINE VR1 RACING 10W60 i Castrol EDGE Sport 10W-60
Castrol to syntetyk, valvo, to półsyntetyk, nie będzie przysłowiowa zamiana siekierki na kijek?
-
A ja bym nie zmieniał z Castrola. Już miałem styczność z kilkoma silnikami gdzie właściciel zmienił z castrola na coś innego i kończyło się różnymi awariami. Jak ustaliliśmy ze znajomymi, przyczynę za to ponosi fakt że castrol dodaje dużo więcej gliceryny niż konkurencja, która powoduje "przytkanie" silnika w miarę przebiegu. Po zmianie oleju się to wszystko wypłukuje i dochodzi do awarii. Więc ja bym nie ryzykował, zresztą dupowóz kupiłem na castrolu, więc go na wszelki wypadek dalej nim karmię.
PS
Osobiście nie przepadam za castrolem, wolę Motul, Total lub Valvo (w tej kolejności). Castrola stawiam gdzieś daleko na równi z Mobilem (jako byle co). -
i tak z ciekawości po jakiej cenie kupujecie valvo 10w60 5litrów?
-
u siebie w miescie za 174pln
-
Jak do cztero-taktu i do benzynowca to musi być dobry
-
Jak do cztero-taktu
i do benzynowca to musi być dobryTe benzynowce to czterotakty, o co kaman?
-
Piździk, komarek, kosa motorowa - dwutakt. Swift, bmw - czterotakt(czterosuw)
-
Piździk, komarek,
kosa motorowa - dwutakt. Swift, bmw - czterotakt(czterosuw)Wiem co to czterotakty i dwutakty , nie wiedziałem tylko co poprzednia Twoja wypowiedź miała znaczyć, że jak do czterotaktu i do benzynowca to dobry.
-
Napisałem tak po to aby se dać spokój z tym zastanawianiem się który olej jest najlepszy. Motul, Castrol, Mobil 1 wszystkie one przy dobrze obranych parametrach będą z nadwyżką spełniały wymagania silnika zaprojektowanego ponad 20 lat temu. Najważniejsze to nie kręcić silnika wysoko gdy jest zimny, zmieniać regularnie i wszystko będzie dobrze gdy oleju w misce 3,3 l. No chyba że ktoś mysli o pałowaniu silnika non-stop, wtedy się może okazać że na Motulu silnik przejedzie 5000 km, a na Castrolu 4790 km..No ale z tym trzeba się liczyć.
-
Chciałbym zmienić olej z Mobil'a 5w50 syntetyk na Valvoline'a VR1.. Tylko którego 5w50 (syntetyk) czy 10w60 (polsyntetyk)? Wszyscy leja 10w60 nawet po syntetyku, a o 5w50 nikt nic nie mowi... No i 5w50 troche tanszy jest od 10w60