[GTi Mk3] Jakie świece? ;)
-
Witam.
Podczas porządków znalazłem świece 4-elektrodowe Boscha, oznaczenie na gwincie W78X. Przeszukując stronę Boscha natknąłem się jedynie na obrazek z oznaczeniami świec, z którego i tak nic nie mogę zrozumieć - nijak mi nie pasuje oznaczenie a poza tym jest stanowczo za mały. Google też za bardzo nie wie. Moje pytanie, czy ktoś miał styczność z tymi świecami i czy będą pasowały do GTi? -
-
Na to też się natknąłem, te świece co mam zostały mi sprzedane w sklepie jako pasujące do "litrówki", jednak się nigdy nie doczekała wymiany, gdyż została sprzedana a świece zostały. Doszukałem się, że to są świece do VW, Audi i raczej do Suzuki się nie będą nadawały, a szkoda.
-
4 elektrody = 4 razy slabsza iskra
To ma tylko sens jak uklad zaplonowy pomodzisz zeby byla duzo duzo duzo mocniejsza iskra.
-
dla mnie nie maja sensu wielkoelektrodowe swiece w koncu iskra i tak przeskoczy jedna lepiej kupic jakies irydowki jesli cena jest podobna do wieloelektrodowych.
-
no włsnie zastanowiły mnie te ngk iridium bo cena fajna 24pln/szt. Bo z kolei denso iridium na allegro to ok 40pln/szt.
-
dla mnie nie maja sensu
wielkoelektrodowe swiece w koncu iskra i tak przeskoczy jedna lepiej kupic
jakies irydowki jesli cena jest podobna do wieloelektrodowych.Irydowe Denso 50zł za sztukę lub 70zł za takie chyba co dłużej wytrzymują... normalne NGK... 10zł sztuka
-
Mogę powiedzieć że, miałem te boscha 4 elektrodowe, i chodziły wporządku żadnych problemów. Natomiast po zaleceniach gazownika zmieniłem na NGK BPR6E Vline 2. I tutaj uważam że NGK lepiej współpacują z silnikiem. Łatwiej się wkręca na obroty i lepiej ciągnie, nie ma jakiś mega różnic ale na tyle odczuwalna że więcej do Boscha nie wrócę. Przy okazji wywaliłem byłe kable zapłonowe boscha i wymieniłem na niebieskie Jan Mor Pro line. I stwierdzam że są bardzo dobre i tutaj również odczułem różnice na plus w stosunku do Boschowskich. Także śmiało polecam ale serie Pro Line o innej się nie wypowiem.
-
Tak jak Mjecio pisał, czysty chwyt marketingowy, bo z fizycznego punktu widzenia iskra zawsze będzie jedna, nawet przy świecach milion elektrodowych Więc nie trzeba przy nich zmieniać zapłonu...
-
ja tam mam jakieś Bosche właśnie ... zresztą z nimi wyszło 70KM z hamowni jakiś czas temu ...
nawet facet na ostatniej wizycie w ASO tego auta, zdziwił się, że ktoś wkładał do niego tak drogie świece