pokrowiec na samochód
-
Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś używa pokrowca na samochód..
Jako że zbliża się zima samochód nie będzie tak narażony na warunki atmosferyczne...
Czy taki gadżet się sprawdza? Na co zwrócić uwagę - rodzaj materiału, sposób montażu czy coś innego? -
Na co zwrócić uwagę
Czy w okolicy nie ma żadnych nudzących się ludzików, które mogłyby pociąć go pierwszej nocy...
-
Czy w okolicy nie
ma żadnych nudzących się ludzików, które mogłyby pociąć go pierwszej nocy...Jeśli samochód stoi na parkingu strzeżonym to taka opcja nie jest zła
-
Ja jednak oponowałbym.
Czytałem kiedyś więcej na ten temat i moje obawy potwierdziły się. Maszyna pod takim brezentem narażona jest na... ciągłą wilgoć, która po prostu samoistnie pojawia się na skutek zmian temperatur w zamkniętej przestrzeni. Pod pokrowcem nie ma mowy o wymianie powietrza, więc wilgoć ta utrzymuje się stale. Jak to działa na blachy, nie trzeba pisać... To już ponoć lepiej, żeby auto stało pod chmurką - owszem, napada nań śnieg, deszcz, ale potem będzie słonko, wiatr i zrobią swoje.
Poza tym można się liczyć z powstawaniem plam na lakierze (podobno szczególnie na jasnym), jeśli pokrowiec będzie długo leżał na karoserii.
A z zalet co mamy? Że nie napada śniegu i deszczu bezpośrednio na dach, maskę i klapę - jednak ta wilgoć i tak będzie pod pokrowcem. Czyli wad jest więcej, niż zalet...
Jedyny sens stosowania pokrowca widzę tylko wtedy, gdy będzie on chronił przed nocnym mrozem i nocnymi opadami, a rano codziennie będzie zdejmowany, zaś samochód - użytkowany... Takie rozwiązanie zaoszczędzi skrobania szyb i odśnieżania samochodu. Ale co wtedy zrobić z mokrym, ciężkim pokrowcem?Szymciak - nie ma sensu.
-
W dzisiejszych czasach to raczej niezbyt dobre rozwiązanie. Nawet nie chodzi tu o tą wilgoć co będzie pod pokrowcem ale o to, że zakładając czy zdejmując na pewno będzie się rysował lakier. Do tego wiatr będzie nim tarł o lakier i po jakimś czasie powstaną widoczne miejsca gdzie stykał sie zawsze materiał z samochodem. A dzisiejsze lakiery nie są takie twarde jak dawniejsze nie ekologiczne. Teraz wystarczy przetrzeć rozgrzany lakier miekką szmatka by powstały ryski a co dopiero zdejmując i zakładając wciąż pokrowiec nie zawsze czysty wolny od wody i pisaku.
-
Racja - o tym zapomniałem napisać (a też o tym czytałem właśnie).
-
Racja - o tym
zapomniałem napisać (a też o tym czytałem właśnie).No i ciekawe czy wilgotny pokrowiec nie przymarznie po prostu nałożony na dach przy dużym mrozie
-
Odkopuję ten temat bo zastanawiam się nad ochroną przed warunkami atmosferycznymi mojego drugiego Tico, którym jeżdżę praktycznie tylko gdy to pierwsze jest w naprawie. Nie jeżdżę tym drugim Tico wcale przez całą zimę. Auto stoi na wjeździe pod chmurką i trochę niszczeje. Zależy mi najbardziej na ochronie auta przed korozją. Myślę o zakupie pokrowca ale przedstawione wyżej opinie nie nastrajają mnie do szybkiego zakupu.
Może jednak dzisiejsze materiały na pokrowce są lepsze od tych, które stosowano jeszcze kilka lat temu. Może problem zalegania wody pod pokrowcem został już rozwiązany.Na uwadze mam pokrowce z Allegro:
_ za 79 zł
https://allegro.pl/oferta/pokrowiec-plandeka-samochod-daewoo-matiz-tico-8505717284
_za 126 zł od tego samego producenta w lepszym wykonaniu
https://allegro.pl/oferta/plandeka-pokrowiec-samochod-daewoo-matiz-tico-6856517494Pokrowiec za 79 zł - wersja Basic Garage
Pokrowiec na samochód BASIC GARAGE hatchback, dł. 335-355 cm
Wodoodporny i paroprzepuszczalny materiał, odprowadzający parę wodną spod pokrowca
Chroni pojazd przez cały rok przed: śniegiem, szronem,deszczem, wiatrem, liśćmi sokami z drzew promieniami UV, ptasimi odchodami; pyłami kwiatów, sokami z drzew
Łatwy w montażu - mocowany za pomocą ściągacza z linką oraz dodatkowym elastycznym pasom mocującym mocno trzyma się pojazdu.
Gładki od spodu - nie rysuje pojazdu.
Zakrywa cały pojazd lekko zachodząc pod spód.
Produkt wielosezonowy - przystosowany zarówno do doraźnego jak i długotrwałego stosowania
Łatwy do przechowania i przewożenia - nie zajmuje dużo miejscaOpis produktu :
- Całoroczny pokrowiec na samochód BASIC GARAGE- wodo-odporny i paro-przepuszczalny.
- Górny pas pokrowca wykonany jest z materiału wielowarstwowego całkowicie szczelnego, a boki trudno-przepuszczalnego .
- Dzięki połączeniu dwóch rodzajów materiałów, pokrowiec zachowuje prawie całkowitą szczelność nawet przy intensywnym deszczu, a jednocześnie przy temperaturze dodatniej otoczenia odprowadza na zewnątrz wilgoć gromadzącą się pod pokrowcem.
- Pokrowiec chroni cały samochód wraz z jego dolną częścią przed niekorzystnym wpływem środowiska zewnętrznego.
- Wykonany z gładkiego od wewnętrznej strony materiału nie rysuje karoserii.
- Mocowany za pomocą ściągacza z linką wokół całego pojazdu, prawidłowo zawiązany, zapewnia bezpieczeństwo nawet podczas porywistego wiatru.
Pokrowiec za 126 zł - wersja Mobile Garage
Wodoodporny pokrowiec na samochód odprowadzający wilgoć spod pokrowca.
Dzięki specjalnej konstrukcji oraz wykonaniu z trzywarstwowej nieprzemakalnej membrany paroprzepuszczalnej i trudnoprzemakalnego materiału paroprzepuszczalnego pokrowiec podczas deszczu zachowuje prawie całkowitą szczelność, a jednocześnie przy temperaturze dodatniej otoczenia odprowadza na zewnątrz wilgoć gromadzącą się pod pokrowcem.
Całkowicie odporny na promienie słoneczne i czynniki atmosferyczne, chroni samochód przed matowieniem i płowieniem lakieru od słońca, wżerami w lakierze i większością zarysowań zewnętrznych. Pokrowiec na samochód jest odporny na kwaśne deszcze, ptasie odchody, soki z drzew, promienie słoneczne (UV), wiatr, śnieg, szron...
Mocowany za pomocą pewnego, tradycyjnego ściągacza z linką wokół całego samochodu, wykonany z wytrzymałego, miękkiego w dotyku materiału, dzięki czemu pokrowiec można bezpiecznie używać podczas wiatru, nie ryzykując porwania pokrowca, czy starcia lakieru.
Nie nasiąka wodą, nie przymarza, nie starzeje się i nie traci koloru. Po złożeniu ma małe wymiary.Pokrowiec chroni samochód przed:
- deszczem (także „kwaśnym deszczem” z zanieczyszczeniami)
- śniegiem, szronem, pyłem;
- ptasimi odchodami, liśćmi i sokami z drzew;
- większością zarysowań i obtarć
Ciekaw jest waszych opinii. Może ktoś już używa takich pokrowców.
-
Nie masz możliwości postawienia jakiejś gustownej wiaty? Takiego dachu na czterech słupach.
Albo blaszanego garażu... Można kupić już za niezbyt duże pieniądze. -
Pytanie jak kondensacja pod tą płachtą działa na blachę. Czy nie lepiej postawić pod wiatą, auto po deszczu przy ewentualnym delikatnym skropieniu wyschnie szybciej niż pod tą płachtą. A jeszcze sprawa, jak płachta zareaguje na deszcz, a potem mocne słońce, czy przy parowaniu, nie uszkodzi lakieru.