Fabrycznie montowane radio w Daeewoo Tico.
-
Witam, chciałbym się zapytać czy ktoś wie jakie radio było fabrycznie montowane w Daewoo Tico? Szczególnie interesuje mnie wersja NEW DLX z '98r, a dokładniej to egzemplarze z takim gniazdem 13-to pinowym.
-
Fabryka nie montowała żadnych radioodbiorników w Tico.
Radia montowali poszczególni dealerzy na życzenie klienta i mogły to być najprzeróżniejsze modele różnych firm.
Wtyczka na zdjęciu jest typowa dla instalacji fabrycznej w nowszych Daewoo (Lanos, Matiz, Nubira itd.). Jedynie niektóre radia serii AKF firmy Daewoo dedykowane specjalnie do samochodów tej marki miały takie złącze. Na przykład AKF-0827RR. To były radia na kasetę.
Jeszcze pytanie co to za rzeźba- to złącze na zdjęciu ma tylko 4 styki obsadzone? -
Postaram się zerknąć u szwagra, ma w garażu radio od Tico z logiem Daewoo
-
A więc powoli zbieram się za wymianę radia i zacząłem przywracać instalację do fabrycznego stanu.
Jeszcze pytanie co
to za rzeźba- to złącze na zdjęciu ma tylko 4 styki obsadzone?Poprzedni właściciel powyjmował ze złącza przewody i połączył je bezpośrednio do nowego radia.
Ogólnie złącze udało mi się już prawie przywrócić do fabrycznego stanu, mam jedynie pytanie co do jednego pinu - zaznaczonego na zdjęciu czerwoną strzałką. Jest w nim biały przewód z zielonym paskiem i za cholerę nie wiem od czego on jest. Udało mi się odnaleźć wszystkie przewody głośnikowe, wszystkie napięcia (stały +12V, +12 po światłach i +12V po stacyjce), odnalazłem sterowanie elektryczną anteną, ale od czego jest ten pin to niestety ale nie wiem. Aha, w złączu nie ma podanej masy, jednak odpowiada za to prawdopodobnie oddzielny przewód zakończony konektorem męskim w sylikonowej osłonie, przykręcony do karoserii samochodu.
-
mam jedynie pytanie co do
jednego pinu - zaznaczonego na zdjęciu czerwoną strzałką. Jest w nim biały przewód z
zielonym paskiem i za cholerę nie wiem od czego on jest.A masz oryginalne radio? Powinien być tam opis kostki
-
A masz oryginalne
radio? Powinien być tam opis kostkiWłaśnie nie, będę zakładał inne radio z zielonym podświetleniem, więc zakupiłem adapter ze złącza takiego jakie mam w Tico, na złącze ISO. Niestety w nim też jest trochę pomieszane, i w tym miejscu co akurat w Tico jest ten nieznajomy przewód, w adapterze ISO był bodajże stały +12V
-
udało mi się już prawie przywrócić do fabrycznego stanu, mam jedynie pytanie co do
jednego pinu - zaznaczonego na zdjęciu czerwoną strzałką. Jest w nim biały przewód z
zielonym paskiem i za cholerę nie wiem od czego on jest. Udało mi się odnaleźć
wszystkie przewody głośnikowe, wszystkie napięcia (stały +12V, +12 po światłach i
+12V po stacyjce), odnalazłem sterowanie elektryczną anteną, ale od czego jest ten
pin to niestety ale nie wiem. Aha, w złączu nie ma podanej masy, jednak odpowiada za
to prawdopodobnie oddzielny przewód zakończony konektorem męskim w sylikonowej
osłonie, przykręcony do karoserii samochodu.A nie patrzyłeś na schemat?
Na schemacie występuje tylko jeden taki przewód biały z zielonym paskiem i leci on z pinu nr 3 (jak na zdjęciu) do anteny automatycznej. Do tej elektrycznej anteny leci także drugi przewód, niebieski z zielonym paskiem, z pinu nr 4 (na fotce następny za zatrzaskiem, na górze).
Poza tym antena elektryczna pobiera masę spoza kostki, z karoserii za lewym reflektorem (czarny przewód). Ale te dwa powyższe kabelki łączą kostkę z anteną.
Tako rzecze schemat. -
Na schemacie
występuje tylko jeden taki przewód biały z zielonym paskiem i leci on z pinu nr 3
(jak na zdjęciu) do anteny automatycznej. Do tej elektrycznej anteny leci także
drugi przewód, niebieski z zielonym paskiem, z pinu nr 4 (na fotce następny za
zatrzaskiem, na górze).
Poza tym antena
elektryczna pobiera masę spoza kostki, z karoserii za lewym reflektorem (czarny
przewód). Ale te dwa powyższe kabelki łączą kostkę z anteną.Dzięki wielki za odpowiedź! Czyli tak na chłopski rozum, ten biały przewód z zielonym paskiem to masa do radia, ale dostępna dopiero po montażu silniczka elektrycznej anteny? Dobrze zrozumiałem?
Swoją drogą, w której książce jest ten schemat? Trzeciak, czy Ossowski, i na której stronie? Chciałbym sobie posprawdzać, czy dobrze powpinałem przewody do swojego złącza
-
Dzięki wielki za
odpowiedź! Czyli tak na chłopski rozum, ten biały przewód z zielonym paskiem to masa
do radia, ale dostępna dopiero po montażu silniczka elektrycznej anteny? Dobrze
zrozumiałem?Nie mam pojęcia. Nie znam zasad działania tej elektrycznej anteny. Nie wiem, po co są te dwa kabelki, a do tego trzeci podłączony do masy.
Swoją drogą, w
której książce jest ten schemat? Trzeciak, czy Ossowski, i na której stronie?
Chciałbym sobie posprawdzać, czy dobrze powpinałem przewody do swojego złączaZdaje się, że schematy w obu książkach są takie same.
Mój Trzeciak leży akurat w garażu. Ja patrzyłem u Ossowskiego na str. 189 (niebieska okładka, wyd. drugie poprawione i uzupełnione z 1997 r.). Ale wszędzie są schematy podpisane - szukaj "Schematu połączęń zapalniczki, radioodbiornika, anteny i głośników". Koniecznie czytaj objaśnienia w legendzie. Oznaczenia skrótowe przewodów znajdziesz na początku rozdziału; np. znak WG oznacza biały kabel (white) z zielonym paskiem (green). -
Nie mam pojęcia.
Nie znam zasad działania tej elektrycznej anteny. Nie wiem, po co są te dwa kabelki,
a do tego trzeci podłączony do masy.Przy silniku anteny są 3 przewody: plus, minus (masa) i sterowanie z radia - niebieski przewód przy kostce radia.
-
Białozielony to nie jest masa tylko zasilanie anteny automatycznej. Schemat anteny macie rozrysowany na schemacie jako M8, jako silnik i przekaźnik. Sterowanie (przewód niebieskozielony) zmienia polaryzację podłączenia zasilania i masy do silnika, zmieniając w ten sposób kierunek obrotów (wsuwanie/wysuwanie).
-
Białozielony to nie
jest masa tylko zasilanie anteny automatycznej.A więc stały +12V do zasilania silnika anteny jest podawany przez radio?
-
Tak wynika ze schematu.
-
Temat ogarnięty, dzięki za pomoc panowie