[Matiz] Stukanie/warkot po puszczeniu sprzęgła/na średnich obrotach.
-
Witam!
Mam mały problem z moim Matizem. Na wolnych obrotach słychać z przodu auta dość delikatne stukanie (o sporej częstotliwości, podobne do tego, które miałem ja i Mahoski w Tico, tylko sporo cichsze). Po wciśnięciu sprzęgła wszystko ustaje.
W czasie jazdy jak i również na postoju, kiedy silnik chodzi na średnich obrotach (około 2000/3000, np. 60km/h na trójce), to spod maski dochodzi jak by warkot. I znów po wciśnięciu sprzęgła ustaje. Jak myślicie, co to może być? Nagrałem filmik, ale niestety prawie nic nie słychać . Może jednak ktoś coś z niego wyłapie (trzeba dosyć mocno podgłośnić). Na wolnych obrotach najlepiej słychać różnicę między 8 a 20sek (sprzęgło wciśnięte w 12sek a puszczone w 17sek) a na wyższych między 1:03 a 1:11 (sprzęgło wciśnięte w 1:06 a puszczone w 1:09).Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam!
-
Może mam kiepski sprzęt odsłuchowy ale ja silnik słyszę dopiero od 30 sekundy
-
to jest warkot, a ja miałem tyrkot xD
-
Może mam kiepski
sprzęt odsłuchowy ale ja silnik słyszę dopiero od 30 sekundyU mnie jest słychać cały czas, tylko trzeba mocno podgłośnić. Próbowałem nagrać jeszcze raz, ale niestety jest to samo .
-
to jest warkot, a
ja miałem tyrkot xDNa filmie nie słychać tego, ale w rzeczywistości taki tyrkot również się pojawia .
-
Aha, jeszcze zapomniałem dodać. Jak były niższe temperatury (w okolicach 0°C), to jeszcze słychać było taki jakby świergot. Ale nie wiem czy to nie są dwie odrębne sprawy.
Podejrzewam łożysko oporowe. Co Wy o tym sądzicie?
Na pierwszy ogień pójdzie jeszcze wymiana oleju w skrzyni (nie wiadomo kiedy ktoś wymieniał i na jakim jeździł i świergotać mogła skrzynia). -
Kurczę, nie mam za bardzo czym innym nagrać .
Olej wymienię na pewno, przy okazji zmiany oleju w silniku (czyli w najbliższym czasie).
Tylko jeszcze mnie to łożysko oporowe zastanawia . -
tylko że łożysko oporowe to ani stukanie ani tyrkotanie, to raczej takie szuranie wycieranie pocieranie ocieranie, tak bym to opisał bo tak było u mnie.
-
Ja słyszę, jak by coś szumiało. Tylko na średnich obrotach zmienia się w warkot. Nie wiem ile to sprzęgło ma nalatane, czy było zmieniane, czy łożysko jest od nowości to samo.
Nie wiem, czy te wszystkie dźwięki są powodowane jedną rzeczą. Ale skoro odpuszczają po wciśnięciu sprzęgła, to albo coś z nim albo ze skrzynią, prawda? -
Ja słyszę, jak by
coś szumiało. Tylko na średnich obrotach zmienia się w warkot. Nie wiem ile to
sprzęgło ma nalatane, czy było zmieniane, czy łożysko jest od nowości to samo.
Nie wiem, czy te
wszystkie dźwięki są powodowane jedną rzeczą. Ale skoro odpuszczają po wciśnięciu
sprzęgła, to albo coś z nim albo ze skrzynią, prawda?W grę wchodzi również łożysko wałka sprzęgłowego. Nie wiem jak jest w matizie, ale w tico jest to niewielkie łożysko umieszczone w kole zamachowym.
-
A idzie je w miarę łatwo zmienić? Tzn. wystarczy wyjąć skrzynię?
-
Również słuchałem tego nagrania kilka razy i nic nie mogę wyhaczyć. Może nagraj to dyktafonem?
-
Właśnie obecnie nie mam dostępu do dyktafonu.
-
A w telefonie nie masz? Może lepiej nagra niż kamera z dźwiękiem ?
-
To jest telefonem nagrywane. Kamerą było bardzo podobnie.
-
Aha, jeszcze zapomniałem dodać. Jak były niższe temperatury (w okolicach 0°C), to jeszcze słychać było taki jakby świergot.
Pasek klinowy.
Podejrzewam łożysko oporowe. Co Wy o tym sądzicie?
95%
Na pierwszy ogień pójdzie jeszcze wymiana oleju w skrzyni (nie wiadomo kiedy ktoś wymieniał i na jakim jeździł i świergotać mogła skrzynia).
Zwróć uwagę na to, jaki ma być olej nalewany - nie wymieniaj na przypadkową ciecz, typu mineralnego Hipola (gdyby mechanik stwierdził np.: "po co mu lepszy").
-
Pasek klinowy.
Pasek napięty, nie spękany. I nie jest to pisk, jak w przypadku paska.
95%
Dużo jest roboty, żeby wyjąć skrzynie w Matizie? Czy podobnie jak w Tico?
Zwróć uwagę na to,
jaki ma być olej nalewany - nie wymieniaj na przypadkową ciecz, typu mineralnego
Hipola (gdyby mechanik stwierdził np.: "po co mu lepszy").Wiem, wiem. Wleję, jaki zaleca producent .
-
Mam podobny problem w tico. Słychać wyraźnie hałas, przy wciskaniu sprzęgła. Po rozgrzaniu nieco cichnie, ale jest to denerwujące.
Myślicie, że to może być łożysko oporowe? Kiedyś wymieniałem je już raz wraz z wymianą sprzęgła (później sprawdzę ile ma przejechane). Nie znam poziomu oleju w skrzyni, ale chyba nie jest to jej hałas. W najbliższym czasie planuję wymianę półosi L+P oraz uszczelniaczy w skrzyni. Sprawdzę też poziom oleju. Nie chciałbym jednak tego robić, zostawiając to piszczenie...
-
U Ciebie huczy, jak wciśniesz sprzęgło? Bo u mnie odwrotnie. Ale dźwięk podobny, tylko u mnie jest wyraźnie cichszy.
(później sprawdzę ile ma przejechane)
172 000