Co dziś dłubałem w tico? (2013)
-
napisał 15 lip 2013, 15:15 ostatnio edytowany przez adamo81 11 sie 2016, 21:44
A mi się wydaje, że
tikacz to budżetowe auto i z tego powodu nie ma żadnej osłonyDokładnie, tak samo jak w Swifcie
Jeździłem rok z osłoną własnej roboty (z blachy po lodówce :F) przez okrągły rok i żadnego przegrzewania się silnika w lato nie zauważyłem, a pod maską było zdecydowanie czyściej.
Zdjąłem przed przeglądem jak uszczelniłem silnik i jej więcej nie montowałem.
Ja przy jej montażu kierowałem się komunikatem pracodawcy, że jak odkryją czyje auto zostawia plamy na kostce na parkingu pod firmą, to jego właściciel będzie je na własny koszt usuwał
-
napisał 15 lip 2013, 18:53 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 21:44
Wymiana filtra LPG
-
Użytkownik archiwalnynapisał 16 lip 2013, 08:28 ostatnio edytowany przez przedborzak 11 sie 2016, 21:44
Więc zginęły sobie światła mijania. Wkurzyłem się i podejrzewając przełącznik zespolony pod kierownicą rozebrałem go. Na pierwszy rzut oka był dobry ale światła się pojawiły tylko jak zwarłem łebki styków nożem. Więc do naprawy wystarczyło tylko podłożyć pod obudowę z blaszkami co ślizgają się po stykach kawałem papieru. Teraz już włącznik śmiga i światła działają.
Po prostu łebki styków w miarę lat ścierają się i blaszka która po nich się przesuwa już nie stykała. Naprawa prosta a kaska została bo nowy przełącznik pewnie ponad stówkę. Elektryk zaś twierdził, że to grubsza sprawa i pewnie zwarcie gdzieś na kablach..... -
napisał 16 lip 2013, 08:30 ostatnio edytowany przez mariuz 11 sie 2016, 21:44
zazwyczaj pomaga wyszlifowanie drobnym papierem ściernym (lub wypiaskowanie) styków i nałożenie świeżego smaru
-
napisał 17 lip 2013, 19:16 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 21:44
Adaptacja i montaż filtra przeciwpyłkowego
-
napisał 20 lip 2013, 21:45 ostatnio edytowany przez tom83ek 11 sie 2016, 21:44
Zbliża się wyjazd wakacyjny, więc dzisiaj był mały przegląd Tico w garażu.
Dodatkowo sprawdziłem świece, kopułkę, palec i umyłem samochód.Dobrze, że mnie podkusiło by wejść na kanał, ponieważ zauważyłem wyciek z filtra oleju. Nie miałem przy sobie klucza to bym to od razu zrobił. Wiec jeszcze przed wyjazdem muszę dokręcić filtr i wymienić żarówki H4 na Tungsram H4 MEGALIGHT ULTRA 90% bo moje obecne na noc już są trochę za słabe.
-
napisał 21 lip 2013, 06:34 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 21:44
Filtr można spokojnie dokręcić ręką w tico
-
napisał 21 lip 2013, 07:49 ostatnio edytowany przez tom83ek 11 sie 2016, 21:44
Filtr można
spokojnie dokręcić ręką w ticoWłaśnie chciałem to zrobić ale był cały oblepiony olejem i ślizgał mi się w ręce. Wezmę klucz i będzie po sprawie
-
napisał 21 lip 2013, 08:16 ostatnio edytowany przez Jaco- 11 sie 2016, 21:44
zauważyłem wyciek z filtra oleju.
Aż dziw bierze że coś takiego może mieć miejsce. Skoro ciekło nie widziałeś na podłodze żadnej plamki z oleju?
-
napisał 21 lip 2013, 13:56 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 21:44
Aż dziw bierze że
coś takiego może mieć miejsce. Skoro ciekło nie widziałeś na podłodze żadnej plamki
z oleju?Wyciek oleju w tym miejscu to nie takie dziwne zjawisko Niekoniecznie musi zostawiać plamy, wystarczy, że będzie brudno dookoła (miska olejowa, okolice filtra)
-
napisał 21 lip 2013, 14:28 ostatnio edytowany przez clavish 11 sie 2016, 21:44
Naprawa klamki tylnej lewej + umycie samochodu.
-
napisał 21 lip 2013, 22:28 ostatnio edytowany przez tom83ek 11 sie 2016, 21:44
Aż dziw bierze że
coś takiego może mieć miejsce. Skoro ciekło nie widziałeś na podłodze żadnej plamki
z oleju?Właśnie u mnie nie było widać plam, gdyż olej rozchodził się po paru elementach. Mokry był filtr, miska, drążek stabilizatora
-
napisał 22 lip 2013, 12:24 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 21:44
Wymiana sparciałych przewodów paliwa w komorze silnika.
-
Moderatornapisał 23 lip 2013, 14:44 ostatnio edytowany przez pacior 11 sie 2016, 21:44
-
napisał 23 lip 2013, 23:46 ostatnio edytowany przez adamo81 11 sie 2016, 21:44
No i pięknie
-
napisał 25 lip 2013, 14:55 ostatnio edytowany przez tom83ek 11 sie 2016, 21:44
Dzisiaj przed wyjazdem wakacyjnym:
1. Dokręciłem trochę filtr oleju
2. Wymieniłem żarówki na Tungsram H4 MEGALIGHT ULTRA 90% (jestem ciekaw jak się spiszą podczas nocnej jazdy)
3. Wymieniłem dyszę spryskiwacza znajdującą się na masce z oryginalnej na dysze z fiata uno (3 strumienie). Wystarczy tylko trochę spiłować nową dyszę i weszła. Trzy strumienie zdecydowanie lepsze
Tico gotowe w drogę -
napisał 25 lip 2013, 20:34 ostatnio edytowany przez horn9 11 sie 2016, 21:44
Dzisiaj zająłem się elektrycznymi szybami. Od strony pasażera chodziła bardzo ciężko,
szybę wyciągnąłem, przeczyściłem uszczelki, nasmarowałem mechanizm podnoszenia oraz przekładnię... szyba zaczęła podnosić się szybciej ale dalej wg mnie bardzo ciężko.
Ile u Was trwa podnoszenie szyby z dolnej krańcowej pozycji? Mi to zajmuje około 8 sekund.
Od strony kierowcy około 7.
Dodatkowy problem to to, że czasem szyby się blokowały i dało rady podnieść ani opuścić szyby, dopiero po wielokrotnych próbach się udawało ją zamknąć. Stwierdzam, że winowajcą jest przycisk. Miałem jeszcze jeden ale ten w ogóle nie działa, muszę go rozebrać, naprawić i podmienić.Poza tym dzisiaj jadąc do garażu na liczniku pojawiło się 100 000 km
-
Użytkownik archiwalnynapisał 25 lip 2013, 21:23 ostatnio edytowany przez mahoski 11 sie 2016, 21:44
Ile u Was trwa
podnoszenie szyby z dolnej krańcowej pozycji? Mi to zajmuje około 8 sekund.
Od strony kierowcy
około 7.U kierowcy opuszczanie - 4s, podnoszenie - 5s. tak samo jak u pasażerów z tyłu.
U pasażera z przodu opuszczanie 4s. - podnoszenie przyciskiem u kierowcy 7s. a przyciskiem pasażera 5s. - Nie wiem czym ta rozbieżność jest spowodowana Może przyciski ciulowe bo uniwersalne...
Dodatkowy problem
to to, że czasem szyby się blokowały i dało rady podnieść ani opuścić szyby, dopiero
po wielokrotnych próbach się udawało ją zamknąć. Stwierdzam, że winowajcą jest
przycisk.Mam często ten problem, że przycisk nie łączy, czyszczenie pomaga na parę dni i znowu to samo, aktualnie się tym zajmuję i myślę nad innym rozwiązaniem niż te patologiczne przyciski na które wydałem już więcej niż wszystkie 4 siłowniki razem wzięte
-
Moderatornapisał 26 lip 2013, 10:48 ostatnio edytowany przez pacior 11 sie 2016, 21:44
ustawienie zbieżności - 60zł
wymiana pękniętego, sparciałego przewodu podciśnienia który powodował problem z obrotami na biegu jałowym.
-
Moderatornapisał 26 lip 2013, 10:58 ostatnio edytowany przez drzonca 11 sie 2016, 21:44
Przyciski masz nieprzystosowane do takich prądów. Załóż przekaźniki, albo porządne (koszt kilkanaście złotych sztuka) przyciski.