Interesują mnie głównie inowacje i pomysły
amatorów-mechaników,które nie są zgodne z
zaleceniami konstruktorów,ale świetnie zdają
egzamin w praktycznym użytkowaniu samochodu.
Mnie też innowacje interesują; a jeszcze bardziej innowacje nie tylko wymyślone, ale zrealizowane i sprawdzone. To nie zawsze jest tak, że coś robi się "wbrew" konstruktorom - oni pewnych rzeczy po prostu nie przewidzieli (z różnych względów).
Są takie informacje na naszym forum.np:ktoś napisał
jak wymienić łożyska w alternatorze.W autoryzowanej
stacji obsługi twierdzili,że alternator do Tico
jest nierozbieralny i trzeba wymieniać cały,gdy
padnie łożysko.Tymczasem,domowym sposobem można go
rozebrać i wymienić łożyska małym kosztem.
Tak, ten manualik o łożyskach jest fajny. Nie wiem, czy w każdej ASO wymieniają alternator - może są tacy mechanicy, którzy bawiliby się w wymianę łożysk; jednak dla stacji obsługi na pewno wygodniej jest wymienić całe urządzenie, co wcale nie oznacza, że dana rzecz jest jest niewykonalna.
Ja jednak nie porównywałbym sprawy zastosowania śrub do sprawy rozbiórki altka - to są dwie różne rzeczy.
Zauważ zresztą, że konstruktor postąpił "z głową" - tak zaprojektował alternator, że (przy odrobinie chęci) można wymienić łożyska.
Proponuję EOT.