Wzmocnienie wahacza przedniego - korozja



  • Witajcie
    Dzisiaj zauważyłem, że dosyć mocno rdza zaatakowała wzmocnienie wahacza przedniego Trochę się tym zaniepokoiłem, ponieważ w zasadzie całe podwozie się dosyć dobrze trzyma za wyjątkiem tych miejsc (prawa strona jest trochę lepsza)

    Co można z tym zrobić na obecną chwilę? Patrzeć jak rdza postępuje raczej nie mam zamiaru.
    Chciałbym to zdrapać to gołej blachy, oczyścić i czymś zakonserwować, tylko boję się, że osłabię to miejsce albo zrobię dziurę:/

    Czy orientuje się ktoś jakie oznaczenie ma ten element i czy można jeszcze gdzieś to dostać?


  • Moderator

    Paanie, nie ma tragedii

    Skrob, obijaj młotkiem, dziury nie zrobisz a co najwyżej odkryjesz te które już są.
    Lepiej jeździć z małą zakonserwowaną dziurką niż zostawić tak jak jest teraz.
    Jak będzie bardzo źle to blacharz powinien połatać.



  • Racja nie jest źle Lepiej to oczyścić, w razie potrzeby pospawać i dobrze zabezpieczyć. Żeby nie skończyło się tak jak u mnie - na wymianie całej podłużnicy U mnie niestety było dużo gorzej, ale w innym miejscu.



  • Źle nie ma, ale rdza już spowodowała rozwarstwienie metalu
    Plan mam następujący:
    1. Oczyścić z luźnej rdzy i z głębszych wrzerów
    2. Zastosować środek Fertan, umyć to miejsce i odłtuścić
    3. Podkład Reaktywny Novol Protect 340 albo Podkład Epoksydowy Antykorozyjny Novol Protect 360. Co będzie lepsze?
    4. Podkład akrylowy
    5. Zabezpieczenie miejsca środkiem Noxudol 1600

    Koledzy macie gdzieś dostęp do katalogu części jakie oznaczenie jest tego wzmocnienia? Może jeszcze gdzieś się uda kupić i będzie w zapasie.


  • Moderator

    3. Podkład
    Reaktywny Novol Protect 340 albo Podkład Epoksydowy Antykorozyjny Novol Protect 360.
    Co będzie lepsze?

    Trochę drogi ten fertan. Zastanawiam się czy będzie sens użycia podkładu reaktywnego po fertanie, bo powinien cała rdzę zneutralizować
    Epoksyd daje się raczej na zdrowe i nowe blachy.
    Używałem obu produktów i wybrałbym reaktywny (najwyżej nie skorzystasz).

    Koledzy macie
    gdzieś dostęp do katalogu części jakie oznaczenie jest tego wzmocnienia? Może
    jeszcze gdzieś się uda kupić i będzie w zapasie.

    http://battico.wixsite.com/tico-katalog/74
    Nie mogę się dopatrzeć tego elementu


  • Użytkownik archiwalny

    poczytałem kiedyś odnośnie podkłądów. reaktywny nie wchodzi w reakcję z rdzą. odcina ją od powietrza. tak samo jest z epoksydem którym odcina się korozję od powietrza. różnica jest taka że reaktywny kładzie się cieniutką warstwę a epoksydu ta warstwa jest grubsza.

    proponuję czymś do wiązania rdzy, zmyć potem dokładnie to wodą z mydłem, odtłuścić, epoksyd, i jakaś masa uszczelniająca.

    zadne podkłady akrylowe (chłoną wodę gdy są odkryte)
    zadne podkłady reaktywne (trzeba odcinać je od innych farb akrylem)


  • Moderator

    poczytałem kiedyś
    odnośnie podkłądów. reaktywny nie wchodzi w reakcję z rdzą. odcina ją od powietrza.

    Tego nie wiem, ale dzięki temu że jest bardzo rzadki powinien głębiej spenetrować uszkodzone miejsca



  • Tego nie wiem, ale
    dzięki temu że jest bardzo rzadki powinien głębiej spenetrować uszkodzone miejsca

    Dostałem przed chwilą taką odpowiedz z firmy Novol:
    Jeżeli już to po Fertanie sens ma tylko podkład epoksydowy,
    gdyż na przereagowanej powierzchni reaktywny nie będzie działał.


  • Moderator

    Czyli rób tak jak None napisał

    Do czyszczenia polecam zwykłą szczotkę, ewentualnie
    http://www.klakiernik.pl/pl/p/Dysk-scierny-APP-POLIX-d150/317

    Nie używaj nic szybkoobrotowego



  • Nie używaj nic
    szybkoobrotowego

    Chodzi Ci by nie przegrzać metalu?
    Kiedyś zakładałem szczotkę drucianą do wkrętarki która miała może z 500obr/min


  • Moderator

    Chodzi Ci by nie
    przegrzać metalu?
    Kiedyś zakładałem
    szczotkę drucianą do wkrętarki która miała może z 500obr/min

    Nie pamiętam 500obr/min jest ok


  • Użytkownik archiwalny

    szczotka druciana na szlifierkę to dobra sprawa, trzeba tylko umieć delikatnie docisnąć i nie trzymać w jednym miejscu cały czas. ja polecam taką: L_I_N_K. sądzę że najlepsze co wymyślono



  • http://battico.wixsite.com/tico-katalog/74
    Nie mogę się
    dopatrzeć tego elementu

    Zarówno element 7, jak i 8 to są te części. Jest to cała podłużnica, jej wymiana jest dość kłopotliwa - żeby wymienić prawą, trzeba wymontować silnik, w przypadku lewej - na szczęście nie ma takiej potrzeby.


Log in to reply