Wzmocnienie wahacza przedniego - korozja
-
Witajcie
Dzisiaj zauważyłem, że dosyć mocno rdza zaatakowała wzmocnienie wahacza przedniego Trochę się tym zaniepokoiłem, ponieważ w zasadzie całe podwozie się dosyć dobrze trzyma za wyjątkiem tych miejsc (prawa strona jest trochę lepsza)Co można z tym zrobić na obecną chwilę? Patrzeć jak rdza postępuje raczej nie mam zamiaru.
Chciałbym to zdrapać to gołej blachy, oczyścić i czymś zakonserwować, tylko boję się, że osłabię to miejsce albo zrobię dziurę:/Czy orientuje się ktoś jakie oznaczenie ma ten element i czy można jeszcze gdzieś to dostać?
-
Paanie, nie ma tragedii
Skrob, obijaj młotkiem, dziury nie zrobisz a co najwyżej odkryjesz te które już są.
Lepiej jeździć z małą zakonserwowaną dziurką niż zostawić tak jak jest teraz.
Jak będzie bardzo źle to blacharz powinien połatać. -
Racja nie jest źle Lepiej to oczyścić, w razie potrzeby pospawać i dobrze zabezpieczyć. Żeby nie skończyło się tak jak u mnie - na wymianie całej podłużnicy U mnie niestety było dużo gorzej, ale w innym miejscu.
-
Źle nie ma, ale rdza już spowodowała rozwarstwienie metalu
Plan mam następujący:
1. Oczyścić z luźnej rdzy i z głębszych wrzerów
2. Zastosować środek Fertan, umyć to miejsce i odłtuścić
3. Podkład Reaktywny Novol Protect 340 albo Podkład Epoksydowy Antykorozyjny Novol Protect 360. Co będzie lepsze?
4. Podkład akrylowy
5. Zabezpieczenie miejsca środkiem Noxudol 1600Koledzy macie gdzieś dostęp do katalogu części jakie oznaczenie jest tego wzmocnienia? Może jeszcze gdzieś się uda kupić i będzie w zapasie.
-
3. Podkład
Reaktywny Novol Protect 340 albo Podkład Epoksydowy Antykorozyjny Novol Protect 360.
Co będzie lepsze?Trochę drogi ten fertan. Zastanawiam się czy będzie sens użycia podkładu reaktywnego po fertanie, bo powinien cała rdzę zneutralizować
Epoksyd daje się raczej na zdrowe i nowe blachy.
Używałem obu produktów i wybrałbym reaktywny (najwyżej nie skorzystasz).Koledzy macie
gdzieś dostęp do katalogu części jakie oznaczenie jest tego wzmocnienia? Może
jeszcze gdzieś się uda kupić i będzie w zapasie.http://battico.wixsite.com/tico-katalog/74
Nie mogę się dopatrzeć tego elementu -
poczytałem kiedyś odnośnie podkłądów. reaktywny nie wchodzi w reakcję z rdzą. odcina ją od powietrza. tak samo jest z epoksydem którym odcina się korozję od powietrza. różnica jest taka że reaktywny kładzie się cieniutką warstwę a epoksydu ta warstwa jest grubsza.
proponuję czymś do wiązania rdzy, zmyć potem dokładnie to wodą z mydłem, odtłuścić, epoksyd, i jakaś masa uszczelniająca.
zadne podkłady akrylowe (chłoną wodę gdy są odkryte)
zadne podkłady reaktywne (trzeba odcinać je od innych farb akrylem) -
poczytałem kiedyś
odnośnie podkłądów. reaktywny nie wchodzi w reakcję z rdzą. odcina ją od powietrza.Tego nie wiem, ale dzięki temu że jest bardzo rzadki powinien głębiej spenetrować uszkodzone miejsca
-
Tego nie wiem, ale
dzięki temu że jest bardzo rzadki powinien głębiej spenetrować uszkodzone miejscaDostałem przed chwilą taką odpowiedz z firmy Novol:
Jeżeli już to po Fertanie sens ma tylko podkład epoksydowy,
gdyż na przereagowanej powierzchni reaktywny nie będzie działał. -
Czyli rób tak jak None napisał
Do czyszczenia polecam zwykłą szczotkę, ewentualnie
http://www.klakiernik.pl/pl/p/Dysk-scierny-APP-POLIX-d150/317Nie używaj nic szybkoobrotowego
-
Nie używaj nic
szybkoobrotowegoChodzi Ci by nie przegrzać metalu?
Kiedyś zakładałem szczotkę drucianą do wkrętarki która miała może z 500obr/min -
Chodzi Ci by nie
przegrzać metalu?
Kiedyś zakładałem
szczotkę drucianą do wkrętarki która miała może z 500obr/minNie pamiętam 500obr/min jest ok
-
szczotka druciana na szlifierkę to dobra sprawa, trzeba tylko umieć delikatnie docisnąć i nie trzymać w jednym miejscu cały czas. ja polecam taką: L_I_N_K. sądzę że najlepsze co wymyślono
-
http://battico.wixsite.com/tico-katalog/74
Nie mogę się
dopatrzeć tego elementuZarówno element 7, jak i 8 to są te części. Jest to cała podłużnica, jej wymiana jest dość kłopotliwa - żeby wymienić prawą, trzeba wymontować silnik, w przypadku lewej - na szczęście nie ma takiej potrzeby.