Hamulce czy spowalniacze? Rozważania i pomysły



  • U mnie wymiana tego paska to koszmar

    Dziś wymieniłem świeżo urwaną klamkę zewn. lewą - 10zł

    Wyregulowałem hamulce tylne, a raczej spowalniacze Nie mam sił do hamulców w tico - czy to może hamować, a nie tylko spowalniać?

    Po regulacji nadal niski pedał, przód hamuje idealnie - koła blokują się przy max nacisku, tył jakby niedomaga (a części - bębny, szczęki w miarę nowe, brak rantu bębna).



  • A korektor działa?

    U mnie hamulce z tyłu w Tico zawsze dobrze hamowały, nie było z nimi problemu.



  • Sądzę, że działa, przy większym obciążeniu czuć, że hamuje lepiej.

    Może to kwestia odpowietrzenia Są w sprzedaży urządzenia do samodzielnego odpowietrzania, może coś takiego kupić?



  • Może to kwestia
    odpowietrzenia Są w sprzedaży urządzenia do samodzielnego odpowietrzania, może
    coś takiego kupić?

    O coś takiego Ci chodzi?


  • Moderator

    Wyregulowałem
    hamulce tylne, a raczej spowalniacze Nie mam sił do hamulców w tico - czy to może
    hamować, a nie tylko spowalniać?

    Nie pogodziłeś się z tym po tylu latach?
    Mnie też latem czeka przegląd tyłu, najchętniej swapował bym hamulce z innego auta


  • Użytkownik archiwalny

    Nie pogodziłeś się
    z tym po tylu latach?
    Mnie też latem
    czeka przegląd tyłu, najchętniej swapował bym hamulce z innego auta

    Chciałem właśnie to zaproponować, nie podeszłyby np bębny od swifta? Nie wiem jak wychodzi porównanie ich wielkością, bo w swifcie to też w sumie spowalniacze ale może jakieś ciut lepsze?



  • A swap z GTI by był możliwy? Dobrze myślę, że tam są tarcze? Trzeba wtedy jeszcze jakoś ręczny przerobić.

    Ale jeszcze bym spróbował kupić nowy korektor i zmienić. U mnie w Tico hamulce były nawet lepsze niż w Matizie, więc mogą hamować całkiem dobrze.
    Jeszcze kiedyś miałem problem z odpowietrzeniem i pomogła wymiana pompy, może to też jakiś trop? Może jakoś pomierzyć ciśnienie w przewodach ?


  • Moderator

    Bębny tico i Swifta mają tę samą średnicę 180mm, łożyska też te same.
    Nie porównywałem dokładnie ale mogą być identyczne.
    Różnica jest w samoregulatorze i korektorze siły hamowania.


  • Użytkownik archiwalny

    A swap z GTI by był
    możliwy? Dobrze myślę, że tam są tarcze? Trzeba wtedy jeszcze jakoś ręczny
    przerobić.

    Dokładnie tak, nie wiem jak z łozyskami, ale jeśli są te same co w wersji z bębnami to idąc tropem Paciora (pisze, że łozyska w Tico i w Swifcie z bębnami są te same) mogłoby się udać przełożenie. Tylko, że z tego co pamiętam z forum swiftowego zaciski są na tyle duże w GTi, że nie wchodzi na nie koło 13".


  • Użytkownik archiwalny

    gti ma inną zwrotnicę (tak samo 1.6 200mm).

    jest piasta z łożyskiem a nie jak w tico i swiftach dwa łożyska wbijane w bęben.

    bębny nie są takie same bo przecież śruby są inne w tico i swifcie


  • Moderator

    bębny nie są takie
    same bo przecież śruby są inne w tico i swifcie

    Ale mają ten sam rozstaw, co drugi z nas jeździ na felgach ze swifta, matiza


  • Użytkownik archiwalny

    chodziło o porównanie takie same / nie takie same



  • O coś takiego Ci
    chodzi?

    Tak



  • spróbował kupić nowy korektor i zmienić. U mnie w Tico hamulce były nawet lepsze niż
    w Matizie, więc mogą hamować całkiem dobrze.

    Nie wiem, czy korektor jest dostępny w sprzedaży

    Jeszcze kiedyś
    miałem problem z odpowietrzeniem i pomogła wymiana pompy, może to też jakiś trop?
    Może jakoś pomierzyć ciśnienie w przewodach ?

    Pompę też bym chętnie wymienił, gdyby się okazało, że to jej wina... Ale czy dostanę oryginał nowy? Nie wiem jak mierzyć ciśnienie. Może warto oddać do mechanika



  • Nie pogodziłeś się
    z tym po tylu latach?

    Chyba nie, zwłaszcza po wymianie wszystkiego, co się da w hamulcach (no może oprócz pompy i serwa), miałem nadzieję na to, że zaczną działać

    Choć z drugiej strony, jak się przejadę czymś innym i wsiadam do tico to mnie to denerwuje

    Mnie też latem
    czeka przegląd tyłu, najchętniej swapował bym hamulce z innego auta

    Też miałem o tym pisać, ale z czego tu swapować?


  • Moderator

    Też miałem o tym
    pisać, ale z czego tu swapować?

    Ze Swifta MK1 Po zakupie swifta jedynym sprawnym elementem auta był hamulec ręczny
    generalnie wydaje mi się że wystarczy ograniczyć się do zmiany systemu samoregulacji,
    w niej upatrywałbym największą bolączkę w hamulcach tico



  • Ze Swifta MK1
    Po zakupie swifta jedynym sprawnym elementem auta był hamulec ręczny
    generalnie wydaje
    mi się że wystarczy ograniczyć się do zmiany systemu samoregulacji,
    w niej upatrywałbym
    największą bolączkę w hamulcach tico

    Ten problem jest znany - ale w tym przypadku chodzi o wysokość pedału hamulca. Dobra i sprawnie działająca samoregulacja powoduje, że pedał "bierze" wysoko.

    Ja mam wrażenie, że problem ze skutecznością i siłą hamulca jest związany z serwem i podciśnieniem. Typowy objaw to słabe wspomaganie siły hamulca - trzeba mocno cisnąć. Drugi objaw typowy dla tico to super sprawny hamulec zaraz po odpaleniu zimnego silnika w mokry deszczowy dzień

    Podejrzewam 2 rzeczy:

    1. zbyt mało wydajne serwo
    2. zbyt niskie podciśnienie "zasilające" serwo - z gaźnika - winien przewód z zaworkiem lub gaźnik?

    Pomijam zupełnie przypadki zapowietrzenia układu oraz niesprawne części hamulca przedniego i okładziny.



  • Tak

    Z racji, że dłubię już przy 3 samochodach to zakupiłem takie ustrojstwo i dzisiaj przyszła paczka.
    Za jakiś czas będę zmieniał płyn hamulcowy w Tico to napiszę jak to narzędzie się sprawdza.



  • Z racji, że dłubię
    już przy 3 samochodach to zakupiłem takie ustrojstwo i dzisiaj przyszła paczka.
    Za jakiś czas będę
    zmieniał płyn hamulcowy w Tico to napiszę jak to narzędzie się sprawdza.

    Czekam na info Muszę się wziąć za hamulce, tym razem kompleksowo, jak polegnę to oddaję żelazko do centrum hamulcowego


  • Admin

    Ten problem jest
    znany - ale w tym przypadku chodzi o wysokość pedału hamulca. Dobra i sprawnie
    działająca samoregulacja powoduje, że pedał "bierze" wysoko.

    Racja. Sharky kiedyś pisał, że zaglądał do bębnów regularnie co roku i rozkręcał samoregulatory. Nie skarżył się na hamulce.

    Ja mam wrażenie, że
    problem ze skutecznością i siłą hamulca jest związany z serwem i podciśnieniem.
    Typowy objaw to słabe wspomaganie siły hamulca - trzeba mocno cisnąć.

    Moim zdaniem - trafne uwagi.

    Drugi objaw
    typowy dla tico to super sprawny hamulec zaraz po odpaleniu zimnego silnika w mokry
    deszczowy dzień

    A tego to nie zauważyłem w moim. Zawsze działają tak samo.

    Podejrzewam 2 rzeczy:
    1. zbyt mało wydajne serwo
    2. zbyt niskie podciśnienie "zasilające" serwo - z gaźnika - winien przewód z zaworkiem lub gaźnik?
    Pomijam zupełnie
    przypadki zapowietrzenia układu oraz niesprawne części hamulca przedniego i okładziny.

    Ad.1. - możliwe, że serwo jest po prostu "słabe".
    Ad.2. - przewodu z zaworkiem bym nie winił - to prosta gumowa rurka, a zaworek zwrotny? Proste: albo działa, albo nie (zawiesza się). A może po prostu samo podciśnienie w kolektorze ssącym jest niewielkie? Biorąc pod uwagę niewielkie zapotrzebowanie naszych silników na mieszankę oraz niedużą pojemność układu ssącego...


Log in to reply