Co dziś dłubałem w tico? (2016 i 2017)
-
@miechomiecho Drastico :P
Wygląda to źle ale da się to odbudować.
Trzymam kciuki aby wszystko zostało zrobione solidnie :) -
Też tak sądzę - wygląda nieciekawie, ale trochę pracy i będzie OK.
-
W ostatnim czasie - wymiana oleju (10W40 Midland), filtra oleju (Mann). W najbliższym czasie - wymiana urwanej klamki zewn. LT. Planuję też zawieźć i wyważyć koła zimowe, może niedługo je wymienię.
-
Zmieniłem dziś koła na zimowe.
Zlokalizowałem uszkodzoną tuleję w tylnym lewym wahaczu (luz wzdłużny) - ostatnio źle mi się jeździło po ustawieniu zbieżności, niestety nie da się jej poprawnie ustawić przy uszkodzonym tyle więc trzeba będzie po wymianie zajechać raz jeszcze na geometrię. -
Dużo płaciłeś u siebie za ustawienie geometrii?
-
@leo 80zł ale teraz chyba pojade na komputerowe więc będzie to 100zł.
Dziś odbieram wahacz, oryginalny chyba do Sparka. Wymienię teraz jeden a drugi w przyszłości może zregeneruje, albo dokupie drugi jak ten okaże się być ok. -
Panowie - szybkie pytanie: ktoś pamięta może, czy do zdjęcia błotnika trzeba ściągać zderzak, czy wystarczy tylko nadkole?
Nigdy nie odkręcałem części nadwozia, a nie chcę robić czegoś bez potrzeby.. -
@leo zderzak przykręcony jest do błotnika, pod zderzakiem jest śruba mocująca błotnik do karoserii.
Może wystarczy odkrecić mocowanie zderzaka do błotnika i odgiąć go by odkręcić ukrytą pod nim śrubę mocującą błotnik.
Jednak gdybyś zdjął zderzak to miałbyś możliwość zakonserowania kilku miejsc ;) -
-
No i dziś wieczorem zdjąłem zderzak, nadkola i błotniki (pierwszy raz je ściągałem).
Prawy błotnik utlenił się przy dolnej śrubie, nie trzeba jej było odkręcać, po zdjęciu chlapacza dół błotnika sam się odsunął. Zabezpieczę i założę go z powrotem, skoro chlapacz go trzyma w miejscu.
Lewy błotnik też zszedł bez problemu, choć dolna śruba nie chciała puścić. Pomógł nieco wkrętak udarowy, który kupiłem 2 dni temu (jakaś chińszczyzna Geko za 26 zł). Dwa uderzenia, żeby ruszyć śrubę, potem oczyszczenie sześciokąta, nasadowa ósemka i poszło. Nieźle jak na nieruszany wkręt, jeżdżący od 20 lat w podwoziu... :-)
Tragedii pod nadkolami nie ma, gdzieniegdzie tylko powierzchniowa warstewka rdzy. Przez parę wieczorów będę się bawił i zakonserwuję. Dobrze, że nie trzeba robót blacharskich przeprowadzać. :-)
A dziś, mając po zdjęciu zderzaka dobry dostęp do przodu silnika, próbowałem odkręcić na katalizatorze śrubę trzymającą plecionkę masową, która urwała się ze 2 lata temu. Łeb śruby oczywiście się zerwał, więc ją przewierciłem i nagwintowałem gniazdo. Miałem nową oryginalną plecionkę, założyłem stosując na śrubę smar miedziowy. -
Najlepiej by było zdjąć wszystkie blachy , zakonserwować i złożyć ponownie 😃
-
@leo powiedział w Co dziś dłubałem w tico? (2016 i 2017):
No i dziś wieczorem zdjąłem zderzak, nadkola i błotniki (pierwszy raz je ściągałem).
Prawy błotnik utlenił się przy dolnej śrubie, nie trzeba jej było odkręcać, po zdjęciu chlapacza dół błotnika sam się odsunął. Zabezpieczę i założę go z powrotem, skoro chlapacz go trzyma w miejscu.Jak trzyma to można zostawić, ewentualnie polecam swój patent z dołożeniem blaszki na nitach ;)
Udało się odkręcić wsporniki zderzaka? ( 71715A78B00-000)
Często w okolicach nagwintowanych otworów do ich przykręcenia pojawia się rdza.
-
Te wsporniki są całe mocno skorodowane... Nie odkręcałem ich od nadwozia, wykręcałem tylko śruby przy zderzaku.
Problemu z wykręceniem - zero. Sprawdza się mój patent ;-) . Otóż dawno temu, gdy montowałem halogeny przeciwmgielne, odkręcałem te śruby, bo mocowałem na nich wysięgniki do halogenów. I zawsze przed ponownym przykręceniem każdej śruby, która ma kontakt z wodą (czyli zwłaszcza przy podwoziu) smaruję gwint smarem wodoodpornym do łożysk ŁT4S3. Wtedy nawet podkorodowana śruba łatwo się wkręca; na koniec daję jeszcze osłonkę ze smaru na wystający gwint, czasem też trochę na łeb śruby. I to działa! Po wielu latach nie ma żadnego problemu z odkręceniem - idzie jak nówka.
Szczególnie przydaje się to podczas montażu nadkoli. Wtedy szczególnie dbam o zabezpieczenie łbów wkrętów, warto nawet zasmarować je dodatkowo raz na 2-3 lata. -
Co do zabezpieczania gwintów, to też tak robię. Potwierdzam, sprawdza się bardzo dobrze. Można również użyć smaru grafitowego, zwłaszcza na gwint, który jest w materiale (nie wystaje). Nawet, jeśli trochę smaru wypłuka, to zostanie grafit. Ale smar do łożysk również świetnie się nadaje. Również odpowietrzniki w hamulcach przeważnie smaruje dosyć obwicie z wierzchu. Nawet po kilku latach, gdy trzeba odpowietrzyć hamulce, to ściągam tylko "kluchę" smaru i odpowietrznik się odkręca bez problemów.
Apropo tych wsporników. U mnie w Tico też były mocno skorodowane. Zastąpiłem je płaskownikami. Zostały odpowiednio wygięte i owiercone. Spisały się bardzo dobrze, zderzak siedział sztywno.
-
Zauważyłem, że po wymianie klocków hamulcowych na nowe, tarcze-klocki nierówno się ścierają (zostają okręgi nalotu rdzy na tarczach, czego przed wymianą nie było). Klocki się już pewno dobrze ułożyły bo przejechałem 500km od ich wymiany. Za ten stan rzeczy podejrzewam tłoczki hamulcowe, gdyż przy wpychaniu ich trzeba było użyć znacznej siły. Śruby pływające-jarzma są ok.
Postanowiłem, że wymienię zaciski. Jakiś czas temu stary komplet zacisków poddałem elektrolizie-pisałem na forum i pomalowałem Coriną by czekały na założenie.. W wolnej chwili zastąpią stare zaciski.Wymieniłem jeszcze żarówkę H4 która się przepaliła na trasie. 2 minuty roboty i po sprawie :)
-
Zaciski wymienione. Miejmy nadzieję, że tarcze i klocki znowu zaczną się ścierać po całej powierzchni.
-
@tom83ek powiedział w Co dziś dłubałem w tico? (2016 i 2017):
Zaciski wymienione. Miejmy nadzieję, że tarcze i klocki znowu zaczną się ścierać po całej powierzchni.
Przy takich zaciskach nie ma innej opcji :)
U mnie wymiana kół na zimowe (wcześniej wyważanie), regulacja świateł na stacji diagnostycznej. Przy czym bilans na zero - przestał działać zamek maski - nie da się jej zamknąć. Trzeba tam zajrzeć...
-
U mnie wymiana kół na zimowe (wcześniej wyważanie)
Też wymieniłem koła na zimowe (jeszcze frigo R12) - zapomniałem dopisać. Podjąłem ostatecznie decyzję, że przejdę na felgi 13". Tymczasem poluję na okazję i mam w planach kupić Uniroyale zimowe. Ponoć równie dobre jak letnie i w śniegu nie mają problemów.