Punkty masowe silnika
-
Chyba to tyle z
tego co pamiętamMam nadzieje że jak je przeczyszcze to wróci mi poprawne ładowanie
-
Połączenia punktów masy:
1 - za skrzynką bezpieczników
2 - z tyłu lewego reflektora
3 - z tyłu prawego reflektora
4 - za cewką zapłonową
5 - pod fotelem pasażera
6 - na bloku cylindrów silnika
7 - za wiązką tylnąW kwestii ładowania... Myślę, że oprócz tych dwóch, o których pisałeś, warto zwrócić uwagę na pkt 2 - z tyłu lewego reflektora. Leci tam dość gruby kabel bezpośrednio od klemy minusowej.
-
Akurat bardziej bym polecał sprowadzić przewód plusowy od akumulatora do alternatora bo on mimo, że jest z wyglądu gruby to tylko ma gruba izolację. Bardziej od masy jest ważny plus bo ten przewód jest mocno obciążony a do tego w głupi sposób przecięty i zrobiono na nim kostkę. Co do masy warto dać nową linkę miedzianą z przodu silnika i powinna starczyć. Do tego lepiej dać nowy przewód bezpośrednio idący od alternatora do akumulatora i problem powinien zniknąć z ładowaniem.
-
ładowanie sprawdzaj na alternatorze, jeśli tam jest dobre to znaczy że trzeba szukać dalej, akumulator może być słaby, łączenia mogą być zaśniedziałe zwłaszcza w okolicach kostek przy aku, łączenia na klemie też mogą być słabe.
Jak alternator wypluła słabo to najpierw jego zrobić.
Oczywiśnie punkty masowe warto przeczyścić albo dać nowe końcówki/kable żeby nie było tak jak u mnie jakiś czas temu że podczas jazdy gasł i choinka. Pisałem o tym w moim temacie w tym dziale we wrześniu. -
Alternator dałem do sprawdzenia i na maszynie ładnie ładuje.Wymieniono w nim przy okazji łozyska.
OD alternatora dałem dodatkowy kabel prosto do plusa na akumulator,ale to tylko minimalnie poprawiło sytuacje.
Teraz mi zostały tylko połączenia masowe sprawdzić.Kupiłem nową plecionkę tą nad katalizatorem bo się kiedyś tam oberwała.
Jeśli to nie pomoże to brak pomysłów co dalej... -
OD alternatora
dałem dodatkowy kabel prosto do plusa na akumulator,ale to tylko minimalnie
poprawiło sytuacje.
Teraz mi zostały
tylko połączenia masowe sprawdzić.Kupiłem nową plecionkę tą nad katalizatorem bo się
kiedyś tam oberwała.
Jeśli to nie pomoże
to brak pomysłów co dalej...Daj też minusowy na sprawdzenie poprawy ładowania.
Co do samego ładowania to jarzy ci się kontrolka ładowania ?
-
Ile Cię kosztowała ta impreza z alternatorem?
-
a ja dodam tylko że nowy minusowy kabel z klemą w polpartsie za 80gr kupisz.
-
Ile Cię kosztowała
ta impreza z alternatorem?100zł i gwarancja na rok
-
a ja dodam tylko że
nowy minusowy kabel z klemą w polpartsie za 80gr kupisz.- przesyłka i czekanie...
Kupiłem w pierwszym lepszym moto plecionkę od malucha
- przesyłka i czekanie...
-
Daj też minusowy na
sprawdzenie poprawy ładowania.Naprawione już...
Prawdopodobnie to kilka czynników złożyło się na słabe ładowanie:
-stary pasek został wymieniony
-naciągnięto dobrze pasek alternatora
-przeczyściłem punkty masowe na silniku i dołożyłem nową plecionkę
-poprawiłem klemy akumulatoraEfektem tego jest ładowanie napięciem 14,2-14,6V na ciepłym silniku i pod obciążeniem(światła,przeciwmgielne,wentylator na maxa,STOPY,awaryjki)
Co do samego
ładowania to jarzy ci się kontrolka ładowania ? -
100zł i gwarancja
na rokE, to jeszcze do przyjęcia