Wskaźnik paliwa


  • Użytkownik archiwalny

    Witam. Czy ktoś się orientuje ile paliwa zostało w baku jeśli wskaźnik pokazuje na czerwonym polu? Nigdy nie dopuszczałem sytuacji ażeby zszedł niżej dlatego pytam. I nigdy też nie tankowałem więcej jak do momentu gdy dystrybutor wybijał. Wczoraj zatankowałem do momentu gdy dystrybutor wybił, zrobiłem 500 km i wskaźnik jest na czerwonym polu. Stąd moje pytanie bo tak plus minus chce obliczyć ile spalił. Pozdrawiam



  • 5-7L



  • Wczoraj zatankowałem do
    momentu gdy dystrybutor wybił, zrobiłem 500 km i wskaźnik jest na czerwonym polu.
    Stąd moje pytanie bo tak plus minus chce obliczyć ile spalił. Pozdrawiam

    Jak chcesz zobaczyć ile dokładnie Ci spalił to zatankuj teraz do pełna i będziesz wiedział na jakiej ilości benzyny przejechałeś dany odcinek.


  • Użytkownik archiwalny

    No ja wiem właśnie że tak by było najlepiej no ale w najbliższym czasie nie planuje jakichś większych tras a pełny bak to jednak wydatek ok 130 zł...



  • No ja wiem właśnie
    że tak by było najlepiej no ale w najbliższym czasie nie planuje jakichś większych
    tras a pełny bak to jednak wydatek ok 130 zł...

    No to możesz ew. zrobić inny myk, ale będziesz miał wynik spalania za dużo dłuższy czas. Zapisz stan licznika z ostatniego tankowania do pełna. Teraz zapisuj każde tankowanie częściowe i jak znowu będziesz tankował do pełna to też obliczysz spalanie.



  • No ja wiem właśnie
    że tak by było najlepiej no ale w najbliższym czasie nie planuje jakichś większych
    tras a pełny bak to jednak wydatek ok 130 zł...

    dla mnie zawsze wydaje się ekonomiczniej zalać raz do pełna niż 10 razy po 20 dychy.



  • dla mnie zawsze
    wydaje się ekonomiczniej zalać raz do pełna niż 10 razy po 20 dychy.

    Nie każdego stać na zalanie baku do pełna.

    Ja leję zawsze do pełna od wypłaty do wypłaty. Nie ważne ile mi zostało.


  • Użytkownik archiwalny

    dla mnie zawsze
    wydaje się ekonomiczniej zalać raz do pełna niż 10 razy po 20 dychy.

    Zwróć uwagę na to, że im więcej zalejesz tym cięższe jest auto i automatycznie większe spalanie



  • Zwróć uwagę na to,
    że im więcej zalejesz tym cięższe jest auto i automatycznie większe spalanie

    Ciekawe spostrzeżenie, ale wzrost spalania będzie liczony w promilach przez wagę pełnego baku.


  • Użytkownik archiwalny

    Ciekawe
    spostrzeżenie, ale wzrost spalania będzie liczony w promilach przez wagę pełnego
    baku.

    Czy ja wiem Tico ze swoim małym silniczkiem jest bardzo wyczulone na dodatkowe obciążenia, co można łatwo zobaczyć jadąc w jedną i dwie osoby



  • Jeśli ruszasz spokojnie to czy jedziesz w 4 osoby i pełnym bakiem to spali podobnie jak wtedy gdy jedziesz sam (różnica będzie max. 0,5l w co też nie wierzę).
    Za to duże różnice będą jak chcesz ruszać agresywnie, bo wtedy znacznie większa waga odegra znaczącą rolę.



  • Zwróć uwagę na to,
    że im więcej zalejesz tym cięższe jest auto i automatycznie większe spalanie

    mind me if I'm wrong man, but I think you're paranoid.


  • Użytkownik archiwalny

    Jeśli ruszasz
    spokojnie

    Chciałbym to sprawdzić jednak mam bardzo ciężką nogę

    Za to duże różnice
    będą jak chcesz ruszać agresywnie, bo wtedy znacznie większa waga odegra znaczącą
    rolę.

    Dlatego jak jeżdżę sam to spala 5L a w 5 osób 7L


  • Moderator

    Zwróć uwagę na to,
    że im więcej zalejesz tym cięższe jest auto i automatycznie większe spalanie

    Idąc tym tropem, producent powinien przewidzieć bak max 10 litrów do tico

    Nie popadajmy w paranoję


  • Użytkownik archiwalny

    Dlatego ja zdemontowałem bak i jeździłem tylko na gazie. Plus brak koła zapasowego dawało pewnie te 30kg oszczędności na wadzę.
    Gdzieś mówili, że dodatkowy 1kg wagi samochodu to spalanie większe o 1L na przebiegu 100tys km.


  • Admin

    Ciekawe
    spostrzeżenie, ale wzrost spalania będzie liczony w promilach przez wagę pełnego
    baku.

    Każdy przewożony ładunek powoduje wzrost zużycia paliwa, jednak przy normalnej eksploatacji tankowanie do pełna (lub nie) ma marginalne znaczenie. Za to ciężkie, niepotrzebne graty w bagażniku (niektórzy mają nawet pół warsztatu ze sobą) mogą przyczynić się do większego spalania. No, ale u nas jest mały bagażnik, nie bardzo jest tam co pchać...

    Jako ciekawostkę napiszę, że w starej instrukcji do wartburga było napisane, iż wożony 20-litrowy kanister z paliwem na przestrzeni 1000 km zwiększa zużycie benzyny do 2 l.
    Policzmy: mój wartburg spalał ok. 7 l/100 km. 20-litrowy kanister z benzyną to niecałe 20 kg. Wzrost spalania na 100 km to (niech będzie) 0,2 l.
    Tico spala mniej. Nie da się policzyć masy stałego obciążenia dodatkowego, jeśli tankujemy zawsze do pełna, bo przecież paliwa w baku ciągle ubywa. Ale niechby nawet dodać te 15 litrów stałej różnicy... Jeżeli ktoś jeździ na oparach (ryzykując przerwę w trasie z powodu braku paliwa ), może zaoszczędzić 0,1 l/100 km w porównaniu do kierowcy jeżdżącego w ten sam sposób i tankującego zawsze pod korek. Warto?
    Sprawę niepotrzebnego dodatkowego zużycia paliwa w celu częstszego dojechania do stacji pominąłem.



  • Jako ciekawostkę
    napiszę, że w starej instrukcji do wartburga było napisane, iż wożony 20-litrowy
    kanister z paliwem na przestrzeni 1000 km zwiększa zużycie benzyny do 2 l.

    Ja tam widzę spadek spalania o 18 litrów, a nie żaden wzrost o 2...



  • Zwiększa zużycie do 2l poza standardowe spalanie... Co tu widzieć innego...


  • Użytkownik archiwalny

    Kurcze ja chciałem się dowiedzieć tylko ile zostaje w baku jak wskaźnik pokazuje czerwoną kreskę (i już wiem że około 5 - 7 litra) a wywołałem burzę mózgów:)


  • Admin

    Spoko.
    Niby powinno zostać 5-7 l, ale nie powinieneś na tej wieści polegać. Te wskaźniki są mocno orientacyjne i wskazania rezerwy między poszczególnymi wskaźnikami mogą się różnić.
    Ogólnie jest przyjęta zasada, że wskazania rezerwy powinny być takie, żeby umożliwić przejechanie przynajmniej 100 km na tej rezerwie. Z tym, że w innych autach jest kontrolka i łatwiej jest się zorientować co do "obiecanego" pozostałego zasięgu; u nas trudno stwierdzić, gdzie ta rezerwa się zaczyna: przed początkiem czerwonego pola, na samym jego początku czy już całkiem na czerwonym polu? Poza tym zakres ruchu wskazówki w okolicach rezerwy jest niewielki i łatwo o pomyłkę - wystarczy, że spojrzysz pod innym kątem i...
    Tak więc jeśli chcesz dokładnie to zmierzyć, przypilnuj wskazówki np. na samym początku pola i jedź do "zdechnięcia" silnika. Tylko wrzuć wcześniej do bagażnika kanisterek z paliwkiem i lejek. Jedno jest wszak pewne: gdy wskaźnik zaczyna wjeżdżać na czerwone pole, tę setkę km jeszcze powinieneś zrobić.