planowanie głowicy
-
Do tego planowania
dojdzie sportowy wałek rozrządu,także przekątowanie rozrządu wyjdzie na plus.Do tego
korekcja zapłonu ;]Muszę utrzeć nosa swoim kolesiom bo mówią że Tico to nie
samochód.No dobra, a jakie chcesz otrzymać osiągi, bo nie wiem, czy w ogóle warto w to wkładać grube pieniądze tylko dlatego, aby kumplom udowodnić, że Tico ma przyspieszenie 13 sekund do setki.
Z kim planujesz się zmierzyć (chodzi o samochody) i na jakim dystansie? -
Przeróbka wyniesie gdzieś 1000PLN,myślę że po przeróbce z 55KM będzie.Ogólnie to chce mieć niezłą frajdę z jazdy samochodem nierzucającym się w oczy.Zalany jest już motulem 5W40 300V i do tego jeżdżony tylko na Pb98.Start z kreski nie wchodzi raczej w grę,raz że Tico ma drugi stopień w gaźniku otwierany podciśnieniowo a dwa że nie lubię palić przysłowiowej gumy A główni rywale to CC i SC.
-
A główni rywale to CC i SC.
W jaki sposób porównywane będą Tico z ww. autami
-
przyśpieszenie ,prędkość max,zużycie paliwa.
-
W tico maksymalna ilość planowania wynosi 3 razy. Przed każdym planowaniem upewnij się że nie była planowana już wcześniej poprzez poprzedniego właściciela.
-
Akurat Pb98 jest mniej wydajne niż Pb95. Większa liczba oktanowa świadczy o mniejszej tendencji do występowania spalania stukowego, ponieważ paliwo spala się wolniej!
Gdzieś kiedyś czytałem test, w którym w kilku autach były robione testy na hamowni na jednym i drugim paliwie, tam było potwierdzone to o czym piszę.
W sporcie stosuje się paliwa o większej liczbie oktanowej (właśnie w celu wyeliminowania spalania stukowego, przy tak wysilonych silnikach i warunkach pracy), ale te paliwa się różnią nie tylko liczbą oktanową, ale i składem, dlatego są bardziej "energetyczne",
-
Ewentualnie jeżdżąc tylko na 98 można nieco podkręcić zapłon, bez ryzyka spalania stukowego.
-
przyśpieszenie, prędkość max,zużycie paliwa.
Kumple mają zmodyfikowane auta, czy seryjne
-
Przeróbka wyniesie
gdzieś 1000PLN,myślę że po przeróbce z 55KM będzie.Ogólnie to chce mieć niezłą
frajdę z jazdy samochodem nierzucającym się w oczy.Zalany jest już motulem 5W40 300V
i do tego jeżdżony tylko na Pb98.Start z kreski nie wchodzi raczej w grę,raz że Tico
ma drugi stopień w gaźniku otwierany podciśnieniowo a dwa że nie lubię palić
przysłowiowej gumy A główni rywale to CC i SC.jeżeli masz kasę do wydania to no problem
tico jest idealnym samochodem do nie rzucania sie w oczymysle ze po dlubnieciu spokojnie dasz rade cc i sc chyba ze chlopaki maja 1.1 pod maska
-
powiem tak, wydasz kasę na proting itp. chcąc podrasować silnik wolnossący, okaże się że kasa poszła w błoto(szczególnie przy małej pojemności skokowej), w końcu dojedziesz do wniosku że swap badź doładowanie to najlepszy sposób na podrasowanie mocy
Tico to tico auto w zamyśle ekonomiczne a nie o zacięciu sportowym, jak to mówią z gówna bata nie ukręcisz Jeden silnik montowany seryjnie, nie ma za bardzo z czego przeszczepić bez rzeźby jednym słowem kiepska baza -
Takim tuningiem możesz zyskać tyle ile napisałeś. Ale możesz zrobić swapa czy jak to się nazywa ze swiftem plus tuning i masz wtedy więcej kucy. Tak robią motolotniarze. Silnik swifta jest lekkim silnikiem bo ma blok aluminiowy dlatego adoptuje się go do różnych cudeniek. Podejrzewam że silnik Tico właśnie przez blok jest cięższy a waga też jest ważna.
Wiesz zależy jak daleko chcesz się posunąć. -
Takim tuningiem
możesz zyskać tyle ile napisałeś. Ale możesz zrobić swapa czy jak to się nazywa ze
swiftem plus tuning i masz wtedy więcej kucy. Tak robią motolotniarze. Silnik swifta
jest lekkim silnikiem bo ma blok aluminiowy dlatego adoptuje się go do różnych
cudeniek. Podejrzewam że silnik Tico właśnie przez blok jest cięższy a waga też jest
ważna.
Wiesz zależy jak
daleko chcesz się posunąć.a jest jakiś projekt ze swapem silnika swifta do tico który zakończył się sukcesem ?
-
rozwaliłeś system z tym motulem 300V do tico
-
rozwaliłeś system z
tym motulem 300V do ticoa co z tym olejem jest nie tak?
-
Tego w zasadzie nie wiem. Być może by się udało a być może nie. Silnik wygląda prawie tak samo, na pewno weszły by jakieś przeróbki.
-
Tego w zasadzie nie wiem. Być może by się udało a być może nie. Silnik wygląda prawie tak samo, na pewno weszły by jakieś przeróbki.
Kiedyś śledziłem temat kilku Ticomaniaków, którzy chcieli włożyć silnik Swifta do Tico - nikt nie pochwalił się pozytywnym zakończeniem przeszczepu.
Kilku włożyło silnik Matiza, ale wtedy trzeba zrobić "garba" na masce.Kiedyś prezes TTT (Basenji) miał zrobioną przeróbkę swojego silnika na GT i to moim zdaniem wszystko, co można z tym motorem zrobić
Mi imponuje to Tico, jeżeli to tylko nie fake
-
Kiedyś śledziłem
temat kilku Ticomaniaków, którzy chcieli włożyć silnik Swifta do Tico - nikt nie
pochwalił się pozytywnym zakończeniem przeszczepu.
Kilku włożyło
silnik Matiza, ale wtedy trzeba zrobić "garba" na masce.
Kiedyś prezes TTT
(Basenji) miał zrobioną przeróbkę swojego silnika na GT i to moim zdaniem wszystko,
co można z tym motorem zrobić
Mi imponuje to
Tico, jeżeli to tylko nie fakeoj tam taki drobny montaż dźwięku.
co do przekładki jest nawet na duforum temat, chłopaki chcieli przełożyć 1.3 GTI i długo długo długo działali nawet już mieli zakładać silnik ale powstało tyle problemów iż w wyjaśnieniu napisali że robota mija się z celem.
Jest podobno jakiś silnik od daihatsu charade który można by było zaadoptować ale też nigdy nie słyszałem żeby ktoś to zrobił, druga sprawa to dostępność takiego silnika. -
daichatsu charade gtti poj. 1L 12V + turbo 101km,
znalezienie sprawnego silnika jest równie prawdopodobne co przekładka z Swifta Gti -
daichatsu charade
gtti poj. 1L 12V + turbo 101km,
znalezienie
sprawnego silnika jest równie prawdopodobne co przekładka z Swifta Gti4 cylindry nie wejdą do Tico
-
Albo silnik, którego nie wiem czemu nikt nie bierze pod uwagę: Suzuki F6A.
Pojemność 0.66, turbodoładowanie, 64 konie. Silnik występuje w Suzuki Alto Works, wyglądowo nie dużo różniącego się pod maską od Tico.Tak poza tym, to niedawno jeszcze na allegro było Tico z turbodoładowaniem.