Metaliczne dzwonienie z silnika/skrzyni przy obciążeniu
-
o też to mam, np. gdy na 5 biegu obroty spadną poniżej 2000 to zaczyna się taki dźwięk pojawiać. Może też przy okazji się dowiem czy to coś czym trzeba się martwić, od kiedy pamiętam ten dźwięk się pojawia ale jakoś specjalnie nigdy nad tym nie myślałem.
-
Zawory kiedy były regulowane?
-
Nie były na pewno odkąd auto zostało kupione od poprzedniego właściciela (lipiec 2012). Natomiast poniżej 2000 obrotów nigdy nie schodzę, więc to na pewno nie to. Ten odgłos obserwuję raczej w przedziale 3000-4500 obrotów.
-
Może po prostu coś się urwało i stuka? W moim np. pół roku temu skorodowała dolna część osłony kolektora (taka półokrągła blacha), zaczepiła się o coś i pobrzękiwała czasami. Wyjąłem ją i po kłopocie.
Radziłbym na początek uważne osłuchanie przy pracującym silniku, podczas gdy ktoś posiedzi w aucie i powachluje delikatnie pedałem gazu. Warto byłoby też skorzystać przy tym z kanału. Kto wie, może przyczyna jest prozaiczna? -
Przyczyna może być bardziej prozaiczna niż wam się wydaje
U mnie taki dźwięk powodował oring, czy tam metalowy okrąg pod gumą lewarka zmiany biegów.
Ściągasz gumę i pod spodem powinieneś zobaczyć taki oring - u mnie był lekko luźny - zasmarowałem go smarem i już nic nie dzwoni.Objawy miałem identyczne - dzwonienie na wysokich obrotach pod obciążeniem.
-
Przyczyna może być
bardziej prozaiczna niż wam się wydaje
U mnie taki dźwięk
powodował oring, czy tam metalowy okrąg pod gumą lewarka zmiany biegów.
Ściągasz gumę i pod
spodem powinieneś zobaczyć taki oring - u mnie był lekko luźny - zasmarowałem go
smarem i już nic nie dzwoni.
Objawy miałem
identyczne - dzwonienie na wysokich obrotach pod obciążeniem.Mam dokładnie to samo, ale sądzę, że bez problemu można to sprawdzić - przytrzymując lewarek podczas dzwonienia. Kupiłem już 2 tuleje teflonowe na wymianę
-
Sprawdź też element metalowo-gumowy, jego też bym kupił na wymianę...
-
A może skrzynia biegów podczas wysokich obrotów popukuje w osłone metalowa od skrzyni. ja tak mam u siebie, ale to dlatego ze urwała się sruba i blacha trzyma sie na 2 zamiast na 3 srubach i popukuje o skrzynie i to tez przy wysokich obrotach.
-
lewarek najczęściej sobie lubi postukiwać na wolnych obrotach niż wysokich.
Trzeba by z kija posłuchać byłoby prościej bliżej określić dzwoneczki.
Bardziej bym się tutaj skłaniał ku układowi wydechowemu a dokładniej katalizator może hałasować,jak już go dawno nie ma to osłony tarcz,osłona pokrywy filtra powietrza lub rurka stuka ta co odchodzi od kolektora wydechowego,rzadziej przednia maska styka się z jakimś elementem metalowym lub dodatkowy zaczep zamka może drżeć. -
Trafiony Przytrzymując lewarek przestaje dzwonić Już się bałem że to panewki albo cuś z silnikiem. Przy czym jak np na dwójce przytrzymam mocniej lewarek to zaczyna się trząść i słychać takie ocieranie w skrzyni zależnie od prędkości, czy to normalne?
-
NO to super.
Masz gdzieś luz na tym całym zespole do zmiany biegów. MOże pod lewarkiem a może gdzieś dalej ale najważniejsze że koledzy pomogli.
I JUŻ ŚPISZ SPOKOJNIEJ. -
Trafiony
Przytrzymując lewarek przestaje dzwonić Już się bałem że to panewki albo cuś z
silnikiem. Przy czym jak np na dwójce przytrzymam mocniej lewarek to zaczyna się
trząść i słychać takie ocieranie w skrzyni zależnie od prędkości, czy to normalne?Sprawdź stan poduszki nr 6 na schemacie, do wymiany oba elementy nr 5. Sprawdź czy nie ma luzów na plastikowych tulejach drążka nr 8. Ewentualnie tuleje z oringami gumowymi do wymiany.