Metaliczne dzwonienie z silnika/skrzyni przy obciążeniu
-
Zawory kiedy były regulowane?
-
Nie były na pewno odkąd auto zostało kupione od poprzedniego właściciela (lipiec 2012). Natomiast poniżej 2000 obrotów nigdy nie schodzę, więc to na pewno nie to. Ten odgłos obserwuję raczej w przedziale 3000-4500 obrotów.
-
Może po prostu coś się urwało i stuka? W moim np. pół roku temu skorodowała dolna część osłony kolektora (taka półokrągła blacha), zaczepiła się o coś i pobrzękiwała czasami. Wyjąłem ją i po kłopocie.
Radziłbym na początek uważne osłuchanie przy pracującym silniku, podczas gdy ktoś posiedzi w aucie i powachluje delikatnie pedałem gazu. Warto byłoby też skorzystać przy tym z kanału. Kto wie, może przyczyna jest prozaiczna? -
Przyczyna może być bardziej prozaiczna niż wam się wydaje
U mnie taki dźwięk powodował oring, czy tam metalowy okrąg pod gumą lewarka zmiany biegów.
Ściągasz gumę i pod spodem powinieneś zobaczyć taki oring - u mnie był lekko luźny - zasmarowałem go smarem i już nic nie dzwoni.Objawy miałem identyczne - dzwonienie na wysokich obrotach pod obciążeniem.
-
Przyczyna może być
bardziej prozaiczna niż wam się wydaje
U mnie taki dźwięk
powodował oring, czy tam metalowy okrąg pod gumą lewarka zmiany biegów.
Ściągasz gumę i pod
spodem powinieneś zobaczyć taki oring - u mnie był lekko luźny - zasmarowałem go
smarem i już nic nie dzwoni.
Objawy miałem
identyczne - dzwonienie na wysokich obrotach pod obciążeniem.Mam dokładnie to samo, ale sądzę, że bez problemu można to sprawdzić - przytrzymując lewarek podczas dzwonienia. Kupiłem już 2 tuleje teflonowe na wymianę
-
Sprawdź też element metalowo-gumowy, jego też bym kupił na wymianę...
-
A może skrzynia biegów podczas wysokich obrotów popukuje w osłone metalowa od skrzyni. ja tak mam u siebie, ale to dlatego ze urwała się sruba i blacha trzyma sie na 2 zamiast na 3 srubach i popukuje o skrzynie i to tez przy wysokich obrotach.
-
lewarek najczęściej sobie lubi postukiwać na wolnych obrotach niż wysokich.
Trzeba by z kija posłuchać byłoby prościej bliżej określić dzwoneczki.
Bardziej bym się tutaj skłaniał ku układowi wydechowemu a dokładniej katalizator może hałasować,jak już go dawno nie ma to osłony tarcz,osłona pokrywy filtra powietrza lub rurka stuka ta co odchodzi od kolektora wydechowego,rzadziej przednia maska styka się z jakimś elementem metalowym lub dodatkowy zaczep zamka może drżeć. -
Trafiony Przytrzymując lewarek przestaje dzwonić Już się bałem że to panewki albo cuś z silnikiem. Przy czym jak np na dwójce przytrzymam mocniej lewarek to zaczyna się trząść i słychać takie ocieranie w skrzyni zależnie od prędkości, czy to normalne?
-
NO to super.
Masz gdzieś luz na tym całym zespole do zmiany biegów. MOże pod lewarkiem a może gdzieś dalej ale najważniejsze że koledzy pomogli.
I JUŻ ŚPISZ SPOKOJNIEJ. -
Trafiony
Przytrzymując lewarek przestaje dzwonić Już się bałem że to panewki albo cuś z
silnikiem. Przy czym jak np na dwójce przytrzymam mocniej lewarek to zaczyna się
trząść i słychać takie ocieranie w skrzyni zależnie od prędkości, czy to normalne?Sprawdź stan poduszki nr 6 na schemacie, do wymiany oba elementy nr 5. Sprawdź czy nie ma luzów na plastikowych tulejach drążka nr 8. Ewentualnie tuleje z oringami gumowymi do wymiany.