Metaliczne dzwonienie z silnika/skrzyni przy obciążeniu


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    Jeżdżę od niedawna czasami tikaczem mojego ojca i zauważyłem niepokojącą rzecz. Mianowicie gdy przyspieszam mocniej (pedał gazu między 3/4 a "do deski") np na trzecim biegu pod górę w przedziale prędkości 50-70km/h powiedzmy, to słychać z silnika lub skrzyni takie, raczej ciche ale jednak słyszalne, metaliczne dzwonienie. Odgłos jest nieregularny, raz ciszej gaz głośniej, ale ciągle jest. Pojawia się tylko przy dużym obciążeniu, na każdym biegu, niezależnie czy silnik jest ciepły czy zimny. Stan oleju w normie. Nie grzeje się bardziej niż wcześniej, mocy nie stracił (jedynie przeguby stukają przy skręcie, ale przy jeździe na wprost chyba nie powinny dawać żadnych odgłosów). Nie wiem jak stan oleju w skrzyni, ale wycieków nie widać. Co to może być?
    Pozdrawiam



  • o też to mam, np. gdy na 5 biegu obroty spadną poniżej 2000 to zaczyna się taki dźwięk pojawiać. Może też przy okazji się dowiem czy to coś czym trzeba się martwić, od kiedy pamiętam ten dźwięk się pojawia ale jakoś specjalnie nigdy nad tym nie myślałem.


  • Moderator

    Zawory kiedy były regulowane?


  • Użytkownik archiwalny

    Nie były na pewno odkąd auto zostało kupione od poprzedniego właściciela (lipiec 2012). Natomiast poniżej 2000 obrotów nigdy nie schodzę, więc to na pewno nie to. Ten odgłos obserwuję raczej w przedziale 3000-4500 obrotów.


  • Admin

    Może po prostu coś się urwało i stuka? W moim np. pół roku temu skorodowała dolna część osłony kolektora (taka półokrągła blacha), zaczepiła się o coś i pobrzękiwała czasami. Wyjąłem ją i po kłopocie.
    Radziłbym na początek uważne osłuchanie przy pracującym silniku, podczas gdy ktoś posiedzi w aucie i powachluje delikatnie pedałem gazu. Warto byłoby też skorzystać przy tym z kanału. Kto wie, może przyczyna jest prozaiczna?


  • Użytkownik archiwalny

    Przyczyna może być bardziej prozaiczna niż wam się wydaje

    U mnie taki dźwięk powodował oring, czy tam metalowy okrąg pod gumą lewarka zmiany biegów.
    Ściągasz gumę i pod spodem powinieneś zobaczyć taki oring - u mnie był lekko luźny - zasmarowałem go smarem i już nic nie dzwoni.

    Objawy miałem identyczne - dzwonienie na wysokich obrotach pod obciążeniem.



  • Przyczyna może być
    bardziej prozaiczna niż wam się wydaje
    U mnie taki dźwięk
    powodował oring, czy tam metalowy okrąg pod gumą lewarka zmiany biegów.
    Ściągasz gumę i pod
    spodem powinieneś zobaczyć taki oring - u mnie był lekko luźny - zasmarowałem go
    smarem i już nic nie dzwoni.
    Objawy miałem
    identyczne - dzwonienie na wysokich obrotach pod obciążeniem.

    Mam dokładnie to samo, ale sądzę, że bez problemu można to sprawdzić - przytrzymując lewarek podczas dzwonienia. Kupiłem już 2 tuleje teflonowe na wymianę



  • Sprawdź też element metalowo-gumowy, jego też bym kupił na wymianę...


  • Użytkownik archiwalny

    A może skrzynia biegów podczas wysokich obrotów popukuje w osłone metalowa od skrzyni. ja tak mam u siebie, ale to dlatego ze urwała się sruba i blacha trzyma sie na 2 zamiast na 3 srubach i popukuje o skrzynie i to tez przy wysokich obrotach.



  • lewarek najczęściej sobie lubi postukiwać na wolnych obrotach niż wysokich.
    Trzeba by z kija posłuchać byłoby prościej bliżej określić dzwoneczki.
    Bardziej bym się tutaj skłaniał ku układowi wydechowemu a dokładniej katalizator może hałasować,jak już go dawno nie ma to osłony tarcz,osłona pokrywy filtra powietrza lub rurka stuka ta co odchodzi od kolektora wydechowego,rzadziej przednia maska styka się z jakimś elementem metalowym lub dodatkowy zaczep zamka może drżeć.


  • Użytkownik archiwalny

    Trafiony Przytrzymując lewarek przestaje dzwonić Już się bałem że to panewki albo cuś z silnikiem. Przy czym jak np na dwójce przytrzymam mocniej lewarek to zaczyna się trząść i słychać takie ocieranie w skrzyni zależnie od prędkości, czy to normalne?


  • Użytkownik archiwalny

    NO to super.
    Masz gdzieś luz na tym całym zespole do zmiany biegów. MOże pod lewarkiem a może gdzieś dalej ale najważniejsze że koledzy pomogli.
    I JUŻ ŚPISZ SPOKOJNIEJ.



  • Trafiony
    Przytrzymując lewarek przestaje dzwonić Już się bałem że to panewki albo cuś z
    silnikiem. Przy czym jak np na dwójce przytrzymam mocniej lewarek to zaczyna się
    trząść i słychać takie ocieranie w skrzyni zależnie od prędkości, czy to normalne?

    Sprawdź stan poduszki nr 6 na schemacie, do wymiany oba elementy nr 5. Sprawdź czy nie ma luzów na plastikowych tulejach drążka nr 8. Ewentualnie tuleje z oringami gumowymi do wymiany.


Log in to reply