Zima zła


  • Użytkownik archiwalny

    Witam serdecznie zgromadzonych!
    W wielu tematach można wyczytać liczne wskazówki dotyczące zabezpieczenia, pielęgnacji i sposobu walki z zimą. Myślę, że dobrym pomysłem będzie zebranie tych wszystkich informacji do jednego tematu. Będzie to bardzo dobry poradnik dla niedoświadczonych użytkowników oraz ciekawa dyskusja między "starymi wyjadaczami".
    Zapraszam więc do odpowiedzi na pytanie: jakie stosujecie zabiegi ochraniające auto wewnątrz i z zewnątrz przed zimą?



  • Zapraszam więc do
    odpowiedzi na pytanie: jakie stosujecie zabiegi ochraniające auto wewnątrz i z
    zewnątrz przed zimą?

    Proszę:

    1. Wymiana płynu do spryskiwaczy na zimowy
    2. Dolanie specyfiku do paliwa, wiążącego wodę (może być denaturat)
    3. Silikon w sprayu do uszczelek
    4. Konserwacja zamków, o ile się ich używa - wkładki
    5. Wymiana piór wycieraczek


  • Użytkownik archiwalny

    2. Dolanie
    specyfiku do paliwa, wiążącego wodę (może być denaturat)

    w jaki sposob to dolewasz? jednorazowo czy co kazde tankowanie?

    5. Wymiana piór
    wycieraczek

    Na jakies specjalne czy po prostu nowe?


  • Moderator

    2. Dolanie
    specyfiku do paliwa, wiążącego wodę (może być denaturat)

    Nie wiem czy obecnie, gdy na każdej stacji sprzedają wyłącznie paliwo z bioetanolem, takie dolewanie denaturatu ma jeszcze jakiś sens.



  • Sprawdzenie akumulatora i ładowania.

    Dobrze jest zmierzyć napięcie akumulatora i stan elektrolitu.
    W razie konieczności podładować w ciepłym miejscu i uzupełnić elektrolit o ile jest to możliwe.



  • w jaki sposob to
    dolewasz? jednorazowo czy co kazde tankowanie?

    Wystarczy na pełny zbiornik paliwa butelka denaturatu 0,5l

    Na jakies specjalne
    czy po prostu nowe?

    Po prostu nowe. I tak zmieniam co pół roku



  • Nie wiem czy
    obecnie, gdy na każdej stacji sprzedają wyłącznie paliwo z bioetanolem, takie
    dolewanie denaturatu ma jeszcze jakiś sens.

    Ja swego czasu dolewałem, kiedy stare paliwo tankowane latem zostało uzupełnione nowym. Używam benzyny w większości zimą. Nie wierzę w uczciwość stacji


  • Admin

    Nie wiem czy
    obecnie, gdy na każdej stacji sprzedają wyłącznie paliwo z bioetanolem, takie
    dolewanie denaturatu ma jeszcze jakiś sens.

    Dlaczego tak sądzisz? Napisz, proszę, coś więcej o Twoich wątpliwościach co do sensowności dolewania denaturatu.


  • Admin

    1. Wymiana płynu do spryskiwaczy na zimowy
    2. Dolanie specyfiku do paliwa, wiążącego wodę (może być denaturat)
    3. Silikon w sprayu do uszczelek
    4. Konserwacja zamków, o ile się ich używa - wkładki
    5. Wymiana piór wycieraczek

    Do powyższej listy warto dopisać:
    6. Dokładne umycie i zapastowanie karoserii.
    7. Zabezpieczenie specjalną pastą lub żelem (nie sprayem, bo to nietrwałe) zderzaków, atrapy, chlapaczy, lusterek, listew bocznych i dachowych (wszystko, co na zewnątrz z czarnego plastiku).
    8. Kontrola podwozia, uzupełnienie ubytków powłoki antykorozyjnej (ponowne nałożenie Bitexu, Bitgumu itp. na odsłonięte, zarysowane miejsca - oczywiście zakładam, że zarysowania nie są do gołej blachy i nie ma rdzy). Sprawdzenie poziomu i ew. dolanie płynów eksploatacyjnych.
    9. Przeczyszczenie słupków akumulatora i klem (chodzi o dobry styk elektryczny), a po skręceniu wszystkiego powleczenie ich wazeliną techniczną (aby zabezpieczyć przed wilgocią z zewnątrz). Doładowanie akumulatora.
    10. Wymiana opon na zimowe.
    11. Warto włożyć do środka gumowe dywaniki-korytka, o ile używa się w lecie płaskich (bez wysokich brzegów) lub materiałowych. Opcjonalnie rozłożenie na dywanikach gazet, które będą wchłaniały wodę (mokre wyrzucamy) - trochę hardcore, ale działa.
    12. Jeśli będą bardzo niskie temperatury, zakładam na wlot powietrza do chłodnicy (ten dolny, na zderzaku) specjalną osłonę.
    13. Niektórzy wymieniają termostat w układzie chłodzenia na Vernet 88 stopni.
    14. Zabezpieczenie się przed zaparowaniem przedniej szyby (jakiś specjalny płyn na szybę, albo "Ludwik", albo jakiś tani szampon, albo POLECAM sposób Drzoncy - silikonowy żwirek dla kotów wepchnięty w pończochę i położony na półce pod szybą ).
    15. Wrzucenie do auta skrobaczki do szyb, rozmrażacza w sprayu do szyb, gąbki lub czystej szmatki do wilgotnych szyb, szczotki do śniegu, ew. składanej saperki. Warto tez mieć linkę do holowania i kable rozruchowe (jeśli akumulator już szwankuje).



  • Dodałbym jeszcze, że Ci, którzy posiadają sprawną osłonę kolektora wraz z aluminiowym wężykiem - przestawić cięgno w pozycje winter - powoduje to szybsze nagrzewanie się samochodu - działa


  • Moderator

    Paliwo obecnie sprzedawane na stacjach ma kilkuprocentową zawartość bioetanolu - to sporo więcej niż butelka denaturatu na bak. Po co dolewać jeszcze więcej?


  • Użytkownik archiwalny

    Qurcze u mnie szczerze jakoś nie zaobserwowałem znaczącej zmiany, za to po założeniu kartonu na chłodnice zmiana jest i to zadowalająca.


  • Użytkownik archiwalny

    Bo tektura na 1/3 chłodnicy to najlepszy sposób na dogrzanie silnika w mroźne dni. A tego przełącznika na winter nie używałem bo podaje on ciepłe powierze zawsze czyli na dogrzanym silniku też. A wiadomo powietrze ciepłe ma mniej tlenu i silnik ma gorsze warunki działania.


  • Użytkownik archiwalny

    Oczywiście zasłonięcie chłodnicy ma sens w czasie jazdy? Na postoju czy z kartonem czy bez zagrzeje się w tym samym czasie


  • Admin

    Paliwo obecnie
    sprzedawane na stacjach ma kilkuprocentową zawartość bioetanolu - to sporo więcej
    niż butelka denaturatu na bak. Po co dolewać jeszcze więcej?

    Hmm, nigdy nie myślałem o tym w ten sposób.
    W zasadzie masz rację; chyba nie ma różnicy w wiązaniu wody przez bio-alkohol czy denaturat...



  • Chłodnica akurat w tico jest z boku silnika, bardziej się opłaca zatkać wloty wpuszczające powietrze bezpośrednio na silnik, kolektor wydechowy, chyba że ma się niesprawny termostat.


  • Użytkownik archiwalny

    7. Zabezpieczenie
    specjalną pastą lub żelem (nie sprayem, bo to nietrwałe) zderzaków, atrapy,
    chlapaczy, lusterek, listew bocznych i dachowych (wszystko, co na zewnątrz z
    czarnego plastiku)

    byłem w sklepie i nie mieli takiego środku. Mozesz podać przykładową nazwe?

    8. Kontrola
    podwozia, uzupełnienie ubytków powłoki antykorozyjnej (ponowne nałożenie Bitexu,
    Bitgumu itp. na odsłonięte, zarysowane miejsca - oczywiście zakładam, że zarysowania
    nie są do gołej blachy i nie ma rdzy).

    A jesli jest rdza to mozna ja sprobowac jakos usunac i nalozyc ten srodek?



  • A jesli jest rdza
    to mozna ja sprobowac jakos usunac i nalozyc ten srodek?

    Jeśli masz ku temu możliwości to zrób to jak najszybciej... Jeśli nie, daj sobie spokój z zabawą na mrozie...

    Mi udało się zakończyć konserwację "na styk" z pierwszymi opadami śniegu



  • A jesli jest rdza
    to mozna ja sprobowac jakos usunac i nalozyc ten srodek?

    Należy usunąć rdzę, zapodkładować i na to bitgum


  • Użytkownik archiwalny

    polecam po dokładnym oczyszczeniu nałożyć cynk na zimno

    http://www.zingametall.and.pl/2_3_pozostale.htm#1

    ale nie ten w spraju, dopiero potem podkład itp itd.


Log in to reply