Duszenie przy przyspieszaniu


  • Użytkownik archiwalny

    Mam taki problem, czasami podczas jazdy, gdy docisnę pedał gazu do oporu to silnik zaczyna przyspieszać, aż po paru sekundach traci moc i samochód zwalnia, jak puszcze gaz i znowu próbuje przyspieszyć to przez parę sekund jest ok, a później się dławi, na biegu jałowym obroty są ok, z zapalaniem tez nie ma problemów co to może być ?



  • Być może gaźnik wymaga czyszczenia, są dostępne preparaty w spray-u proste w użyciu. Standardowo sprawdzić świece choć w tym wypadku, raczej bym na nie nie stawiał... Ja przyznam się szczerze, rzadko naciskam pedał do oporu


  • Użytkownik archiwalny

    Właśnie czyściłem gaźnik sprayem, oraz wymieniłem świece bez rezultatu, myślę jeszcze nad wymianą kabli zapłonowych, oraz kopułki i palca.



  • Krok w dobrą stronę, jeśli dawno te podzespoły nie były wymieniane warto to zrobić. Sprawdź jeszcze filtr paliwa oraz czy pompka podaje paliwo, nie lejąc oleju.


  • Admin

    LPG? noPB?
    Profil pusty, trudno zgadywać...



  • LPG? noPB?

    Profil pusty,
    trudno zgadywać...

    Właśnie, a jeśli kolega ma LPG, to niestety tak będzie podczas jazdy na benzynie


  • Użytkownik archiwalny

    Nie mam gazu, tylko benzyna.


  • Moderator

    Mam taki problem,
    czasami podczas jazdy, gdy docisnę pedał gazu do oporu to silnik zaczyna
    przyspieszać, aż po paru sekundach traci moc i samochód zwalnia, jak puszcze gaz i
    znowu próbuje przyspieszyć to przez parę sekund jest ok, a później się dławi, na
    biegu jałowym obroty są ok, z zapalaniem tez nie ma problemów co to może być ?

    Spróbuj zamiast wciskać gaz do oporu i trzymać to wcisnąć do deski na 1-2 sekundy, lekko puścić (tak do 3/4 wciśnięcia) i natychmiast wcisnąć z powrotem i tak cały czas pulsować podczas przyspieszania. Daj znać czy pomogło.



  • Właśnie czyściłem gaźnik sprayem, oraz wymieniłem świece bez rezultatu ...

    Zawory dawno były sprawdzane/regulowane
    A jak tam filtr paliwa i powierza - są nowe, czy stare

    Może napisz, co sprawdziłeś, co czyściłeś, wymieniłeś itp. bo inaczej będziemy się bawić w zgadywankę



  • Spróbuj zamiast
    wciskać gaz do oporu i trzymać to wcisnąć do deski na 1-2 sekundy, lekko puścić (tak
    do 3/4 wciśnięcia) i natychmiast wcisnąć z powrotem i tak cały czas pulsować podczas
    przyspieszania. Daj znać czy pomogło.

    Przyspieszanie pulsacyjne


  • Moderator

    Przyspieszanie
    pulsacyjne

    Jeśli ten test wyjdzie zgodnie z oczekiwaniami, to winne może być zasilanie jednego z elektrozaworów:
    http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=741535#Post741535


  • Użytkownik archiwalny

    Problem rozwiązany, po wymianie kabli jest ok. Przy przyspieszaniu pulsacyjnym nie dławił się, ale winne okazały się kable. Założyłem kable Sakura miał ktoś takie ?


  • Użytkownik archiwalny

    Witam. Mam ten sam problem, jak daje gaz na full to dusi a jak puszcze lekko to jedzie. Świece, kable, filtry nowe. Kopułka z palcem ok. Tego elektromagnesu nie sprawdzałem tzn ten kabelek kontrolowałem i nie wydaje się w zadnym miejscu uszkodzony, a po za tym ten elektromagnes służy do puszczania oparów z komory plywakowej i nie widze jakiegos większego związku z moja usterką. Ja mam wrażenie, że coś blokuje swobodny wypływ spalin. Podejrzewam że może to być przytkany ze starości katalizator i planuje go wydłubać ale nie wiem czy to dobre posunięcie.



  • Witam. Mam ten sam
    problem, jak daje gaz na full to dusi a jak puszcze lekko to jedzie. Świece, kable,
    filtry nowe. Kopułka z palcem ok. Tego elektromagnesu nie sprawdzałem tzn ten
    kabelek kontrolowałem i nie wydaje się w zadnym miejscu uszkodzony, a po za tym ten
    elektromagnes służy do puszczania oparów z komory plywakowej i nie widze jakiegos
    większego związku z moja usterką. Ja mam wrażenie, że coś blokuje swobodny wypływ
    spalin. Podejrzewam że może to być przytkany ze starości katalizator i planuje go
    wydłubać ale nie wiem czy to dobre posunięcie.

    Niestety nic nie wiemy o twoim tico, zapewne nikomu nie chce się wróżyć. Kluczowe pytanie - czy masz instalację LPG?


  • Użytkownik archiwalny

    Nie posiada LPG. Rok 99, przebieg 96000.



  • Nie posiada LPG.
    Rok 99, przebieg 96000.

    Co już próbowałeś robić przy nim? Regulacja zaworów, składu mieszanki? Przewody/kopułka/palec/filtry?


  • Użytkownik archiwalny

    Pisałem to kolego w pierwszym poście. Składu nie ruszałem, pali 5-6 więc w normie. Zaworów nie regulowałem.


  • Moderator

    Zaworów nie regulowałem.

    Od tego bym zaczął. Prosta operacja, auto świeżo zakupione więc nie wiadomo kiedy regulacja była, a w Tico powinna być co 20 tys. Czy pomoże na tą przypadłość to inna sprawa.


  • Użytkownik archiwalny

    Co 20 tysięcy regulacja zaworów? Nie za często? Powiem szczerze że w moim jeszcze zawory nie były regulowane. Mam 144 kkm. Pali w normie 4,5 na trasie 6 w mieście nie dusi go nie przerywa. Zawory nie stukają. Na te uszczelki bym nie narobił chyba:P



  • jeśli dobrze pamiętam wykres okresowego serwisowania to co 10 tysięcy jest sprawdzenie zaworów a co 20 tysięcy regulacja, ale przecież jak dobierzesz się do zaworu i jest ok to go nie będziesz regulował.


Log in to reply