Uszkodzona osłona przegubu zewnętrznego


  • Użytkownik archiwalny

    Zauważyłem dziś że mam pękniętą osłonę zewnętrznego przegubu od strony skrzyni biegów.

    Smar lekko uchodzi, ale jeszcze jest go sporo w środku.

    Przegub działa cicho - jak na razie.

    Czytałem o zamienniki przegubów nie są najlepszej jakości. Te który mam jest chyba oryginalny (69k km).
    Próbować wymienić samą osłonę czy cały przegub?

    Próbowałem znaleźć w książce Trzeciaka jak wygląda wymiana przegubu - nie znalazłem nic konkretnego.

    Jeśli chodzi o wymianę samej osłony i smaru wewnątrz przegubu to i tak trzeba cały przegub zdemontować?

    Jeśli chodzi o sam demontaż przegubu, to z jednej strony odkręca się nakrętkę i przegub wychodzi z piasty, a jak wygląda to z drugiej strony, od strony pół osi?


  • Użytkownik archiwalny

    Witaj, miałem to już u siebie ze 2 lata temu.

    O tyle gorzej, że u mnie pękła osłona i cały smar wyleciał. Zauważyłem to dopiero po zimie, przy zmianie kół. Jednak mimo pęknięcia, nie wyrwała się dziura w gumie, więc syf się do środka nie pchał.

    Nie ma potrzeby wymiany przegubu jeśli nie stuka. Ja wymieniłem same osłony i do tej pory wszystko działa jak należy.

    Co do wymiany osłony - robił mi to mechanik, ale podpatrywałem go - wystarczy wyjąć tylko przegub z piasty i tyle. Guma już najdzie.

    Co warto wiedzieć - to bardzo brudna robota


  • Użytkownik archiwalny

    Dopóki do srodka nie dostał(y) się piasek/ziemia/trawa jest szansa wymienić tylko gumę. Trzeba pojeździć trochę przy max skręconych kołach i posłuchać.

    Od strony półosi przegub zdejmuje się po zwolnieniu zawleczki/pierścienia sprężystego (będzie trudno bez wprawy).

    W zasadzie nie zmienisz gumy bez zdjęcia samego przegubu więc możesz wymienić komplet (byle na dobry).
    Guma tylko max elastyczna, możliwie dużo karbów i nie za krótka bo strzeli (jak to z gumami bywa wogóle ) w zimie.


  • Użytkownik archiwalny

    przegub zdejmuje się po zwolnieniu zawleczki/pierścienia sprężystego (będzie trudno
    bez wprawy).

    A gdzie idzie zobaczyć jak takie coś wygląda, albo jak to ściągnąć?
    W książce Trzeciaka chyba nic nie ma ;/


  • Użytkownik archiwalny

    Ponoć nie jest to trudne. Ja wymieniałem kiedyś w Seacie Toledo ale wyciągając wszystko czyli półośki, i tam trzeba było odkręcić półośkę od skrzyni. O ile dobrze słyszałem w Tico półośki trzymają się na wcisk czyli może warto wyciągnąć całość jeśli nigdy tego nie robiłeś i wtedy masz do wszystkiego elegandzkie dojście i będzie łatwiej ale to jest tylko moja opinia na ten temat.


  • Użytkownik archiwalny

    A gdzie idzie
    zobaczyć jak takie coś wygląda, albo jak to ściągnąć?
    W książce Trzeciaka
    chyba nic nie ma ;/

    Przegub zewnętrzny przy kole, czy wewnętrzny przy skrzyni?



  • O ile dobrze słyszałem w Tico półośki
    trzymają się na wcisk czyli może warto wyciągnąć całość jeśli nigdy tego nie robiłeś

    Tak jest

    i wtedy masz do wszystkiego elegandzkie dojście i będzie łatwiej ale to jest tylko
    moja opinia na ten temat.

    Mozna tak zrobic, ale trzeba miec na uwadze, ze wycieknie olej ze skrzyni, ktory trzeba bedzie uzupelnic po zamontowaniu polosi.


  • Użytkownik archiwalny

    Coś pomieszałem w pierwszym poście.
    Oczywiście chodzi o zewnętrzny przy kole.


  • Użytkownik archiwalny

    Coś pomieszałem w
    pierwszym poście.
    Oczywiście chodzi o
    zewnętrzny przy kole.

    W takim razie wystarczy jak zdemontujesz przegub przy kole.
    Nie ma potrzeby wyjmowania półosi ze skrzyni, czy zdejmowania przegubu z półosi w celu wymiany samej osłony.


  • Użytkownik archiwalny

    Co prawda od Swifta, ale idea ta sama.
    http://swift.crime.one.pl/img/artykuly/przeguby/zawl2.jpg

    Pierścień (kolor czerwony) należy rozciągnać szczypcami i zsunąć przegub z półosi. Na a fotce całość jest wymontowana
    z auta (półoś wchodzi w przegub w pionie od góry). Przegub da się zdjąć bez demontażu półosi.



  • Sprawdź archiwum, bo wymiana przegubu zewnętrznego była już opisana i nie raz dokładnie omówiona


  • Użytkownik archiwalny

    Witam. Również zauwazyłem że lekko uchodzi mi smar spod osłony przegubu. Najbardziej denerwuje mnie to że jakieś 8 tyś kkm temu zmieniałem cały przegub razem z tą osłoną. Przegub był firmy statim. Póki co przegub działa dobrze nic nie stuka, ale osłonę juz szlak trafił. I teraz pytanie jakiej firmy osłonę założyć bo nie chce znowu kupić badziewia. Szukałem oryginał GM trudno dostać lub nie natrafiłem. Poradźcie co kupić lub ewentualnie gdzie można oryginał jeszcze dostać.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja bym polecał osłony AD. Tylko, ze oni pakują jakie leci i może teraz nie sa takie same. Ale u mnie spokojnie wytrzymały ponad 6lat i choć są popękane nadal się trzymają.


  • Użytkownik archiwalny

    Wymień osłonę na oryginalną jak nie chcesz robić tego co roku. Przegub wymyj dokładnie beną i zostaw oryginalny jeśli nie widać uszkodzeń. Cena gumki GM z prawdziwym smarem molibdenowym na Allegro 60pln. Jak pojechałem do nich do sklepu to dostałem jeszcze nakrętki piast do kompletu gratis . 4 godziny klęczenia przed zacnym pojazdem i obie gumki nowe. Momenty dokręcenia śrub w Trzeciaku. Potrzebne szczypce rozchylające do ringów które ostrzysz na końcu na płasko (jakby dwa płaskie śrubokręty) do rozchylenia sprężyny blokującej przegub. Potrzebny ściągacz do końcówek drążków kierowniczych z Makro za 8zł. Wahacza od zwrotnicy nie trzeba odpinać. Mechanik w Łomiankach bierze za to 200.
    Pozdrawiam.


  • Użytkownik archiwalny

    No ja właśnie chce oryginała kupić tylko za cholere nie moge znaleźć jak możesz to zapodaj jakiegoś linka bede wdzięczny. A co do wymiany to nie ma problemu dam rade:)


  • Użytkownik archiwalny

    Tutaj wystawiają osłony GM ze smarem.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.
    Mój orginalny przegub padł po 115000km więc przed twoim jeszcze długie życie. Na twoim miejscu wymieniłbym tylko osłone przegubu. Orginalne części to super sprawa ale za osłonę przegubu 60zł + 30zł przesyłka to moim zdaniem za dużo.
    Ja byłem zmuszony wymienić uszkodzoną osłonę w styczniu i zakupiłem osłonę Lobro za 35zł. Tego samego dnia kupiłem dwa przeguby GLO za 45zł na allegro a ponieważ jeden z przegubów mi stukał tylko nie byłem pewny który wymieniłem od razu przegub za 45zł a osłonę zwrocilem. Jestem zadowolony bo okazało się że to właśnie ten z pękniętą osłoną był przyczyną hałasu. Drugi nie sprawiał kłopotu więc mam teraz jeden przegub w rezerwie. Co ciekawe tego który wymieniłem nie podejrzewałem że jest uszkodzony bo był wymieniany w czerwcu. Wymieniłem go tylko dlatego że różnica między osłąną za 35zł a całym przegubem byłą 10zł. Nie warto było ryzykować. Ten wymieniony w czerwcu był firmy Statim - nie polecam

    Co do osłon firmy AD mam taką zamontowaną. Są to osłony tak elastyczne że można je wymieniać specjalnym urządzeniem bez zdejmowania przegubu z półosi. Jeśli Ci bardzo zależy to mogę sprawdzić w jakim jest obecnie stanie. Jeśli okaże się że jest zrobiona z gumy która się nie starzeje to o elastyczność nie trzeba się martwić i wytrzyma długo. Moja była założona w kwietniu 2011.

    Z tego co mogę Ci doradzić nie kupuj części od sprzdawcy JBM
    Jego przeguby niebieskie niby wzmocnione już dawno wymienione na nowe (drugi padł w czewcu) linka ręczneg dawno na śmietniku a pompa wody cieknie. Pal sześć części ale ile mnie kosztowała dodatkowa robocizna.
    Sprzedawca podaje że te części są orginalne. Potwierdzam orginalnie mi PADŁY.

    Przy wymianie przegubu zwróć uwagę aby mechanik nie dokręcał nakrętki (czopa piasty) kluczem pneumatycznym. Bardzo często tak robią (chyba nawet nie są świadomi albo bo szybciej) ja już nawet się nie odzywam tylko po wymianie profilaktycznie odkręcam i ponownie dokręcam kluczem dynamometrycznym 150-200Nm

    Jeśli twoje Tico ma 69000km to jeszcze dużo jazdy przed Tobą. Nie popełnij tego błędu co ja. Każda z części to orginał proś aby mechanik oddał ci każą część którą wymienia. Będziesz mógł wtedy porównać wymiary z orginałem i nie będziesz miał dylematów spasuje czy nie ale jeśli coś nie wymaga wymiany to nie wymieniaj orginały są najlepsze. Ja tak wymieniłem łożyska na wszelki wypadek żeby się już nie bawić i to był błąd. Być może na orginalnych jeździłbym do tej pory. Przeguby podobnie padł jeden więc wymieniłem dwa żeby się nie bawić to też był błąd.
    Moje zaczęło domagać się inwestycji tak od 106000km więc przed Tobą jeszcze dużo szczęśliwych kilometrów czego Ci oczywiście życzę.


  • Użytkownik archiwalny

    Bo w tico jest taka generalna zasada której się trzymam, że nie wymienia się fabrycznych części na siłę. Bowiem fabryczna nawet po przebiegu sporym może być lepsza od taniego zamiennika jakich teraz pełno. A na allegro sporo sprzedawców wciska kit ludziom o częściach fabrycznych a one tylko pochodzą z Korei.A przecież tak jak było u nas z częściami do fiata, że były fabryczne, państwowe i najgorsze od prywaciarzy.
    U mnie przeguby wytrzymują już ponad 150tys, osłony były raz wymienione na te AD. Łozyska przednie tak samo fabryczne śmigają.
    Nie nalezy też dziadować i kupować najtańszych zamienników typu firmy JC itp. Przykładem głupiej oszczędności może być pompa paliwa za 45zł jakiś zamiennik koreanski czy polski gdy za 78zł można kupić oryginał GM lub nawet daewoo a ona spokojnie wytrzyma 100tys przebiegu. I nie ma problemów, że pompa padła zatraz czy cieknie.


  • Użytkownik archiwalny

    Podaj namiary gdzie kupiłeś orginał w tej cenie bo moja już pluje olejem.


  • Użytkownik archiwalny

    Akurat u mnie w sklepie była coś ponad 85zł GM ale w pierwszym sklepie w Radomsku gościu chciał sprzedać oryginał za 78zł. Warto sie popytać po sklepach.


Log in to reply