Klimatyzacja z Rumunii
-
W odpowiedzi na swój post pragnę poinformować (tudzież pochwalić się ), iż dziś, tj. 22 maja 2013 r. długo kompletowana instalacja klimatyzacji w moim tikaczu rozpoczęła swoją pracę
Gratulacje z okazji włożonego wysiłku i osiągniętego rezultatu
Ja już nie zdążyłem tego zrobić w swoim Tico, a przegapiłem moment, gdy Hrynio sprzedawał swoją kompletną za 600zł. Żałowałem mocno, ale wtedy akurat nie miałem wolnej gotówki na to udoskonalenie.Z klimy trzeba umieć korzystać, tzn. nie warto dawać zawsze max. chłodzenie.
W Focusie mam climatronic i tu ustawiam sobie temp. na ok. 17-18*C i w słoneczne dni w środku jest w sam raz.
W Corsie żonka pokrętłem ustawia potrzebne położenie, przy którym uzyskuje odpowiednią temp.Taka wskazówka (jeżeli nie wiesz), w celu szybkiego schłodzenia wnętrza ustaw max. chłodzenie i obieg wewnętrzny.
Osuszacz gwarantuje, że szyby nie zaparują.
Po tym warto przełączyć na obieg zewnętrzny i odpowiednią temp. -
Gratulacje z okazji
włożonego wysiłku i osiągniętego rezultatuDzięki
Ja już nie zdążyłem
tego zrobić w swoim Tico, a przegapiłem moment, gdy Hrynio sprzedawał swoją
kompletną za 600zł. Żałowałem mocno, ale wtedy akurat nie miałem wolnej gotówki na
to udoskonalenie.Ehhh, jeszcze kiedyś były dostępne nowe, prawie kompletne zestawy w Foxie za 1000zł, później za 600zł. Wówczas jednak nie miałem kasy, a przy tym miałem masę innych wydatków związanych już z samym tikaczem. A już wtedy powstała koncepcja montażu
Z klimy trzeba
umieć korzystać, tzn. nie warto dawać zawsze max. chłodzenie.Zgadza się, nie chcę chorować z powodu zbyt wielkich różnic temperatur. Ponadto planuję zaadaptować w jakiś sposób filtr kabinowy Lepiej wymieniać filtr niż męczyć się z demontażem parownika w celu dezynfekcji i udrożniania...
W Focusie mam
climatronic i tu ustawiam sobie temp. na ok. 17-18*C i w słoneczne dni w środku jest
w sam raz.
W Corsie żonka
pokrętłem ustawia potrzebne położenie, przy którym uzyskuje odpowiednią temp.W chłodniejsze dni czasem warto otworzyć nieco szybę Ewentualnie, jeśli to nie wystarcza, jest opcja ECO - dziś z niej korzystałem. Sprężarka włącza się dużo rzadziej i krócej pracuje. A przy tym mam zadowalający efekt.
Taka wskazówka
(jeżeli nie wiesz), w celu szybkiego schłodzenia wnętrza ustaw max. chłodzenie i
obieg wewnętrzny.
Osuszacz
gwarantuje, że szyby nie zaparują.
Po tym warto
przełączyć na obieg zewnętrzny i odpowiednią temp.Dzięki Od początku korzystam z obiegu zewnętrznego, mam jednak świadomość, że rozgrzane wnętrze warto schłodzić szybko używając obiegu wewnętrznego
-
Osuszacz
gwarantuje, że szyby nie zaparują.Wydaje mi się, że osuszacz usuwa ewentualną wilgoć tylko z wnętrza instalacji klimatyzacji, natomiast woda z powietrza które chłodzimy skrapla się na parowniku.
-
Wydaje mi się, że
osuszacz usuwa ewentualną wilgoć tylko z wnętrza instalacji klimatyzacji, natomiast
woda z powietrza które chłodzimy skrapla się na parowniku.Tak właśnie jest Zaraz po uruchomieniu instalacji okazało się, że mam nie podłączony wężyk odprowadzający wodę z parownika - w efekcie zamoczył się dywanik pasażera.
Osuszacz w instalacji pełni kilka kluczowych funkcji: pochłania wilgoć z wnętrza układu, wychwytuje cząstki stałe (np opiłki metalu i inne fizyczne zanieczyszczenia)
-
Widzieliśta to: klima
Kto pierwszy ten lepszy
-
Co tak się cicho zrobiło po moim poście o ogłoszeniu na Motogiełdzie
-
hehe Mnie montaż klimy raczej nie interesuje, dlatego nawet nie staram się o jej zakup - niech ją kupi ktoś, komu bardzo na niej zależy
A tak przy okazji to gdzie można dorwać sam włącznik klimatyzacji? Czy można go wykorzystać do włączania czegoś innego/dodatkowego?
-
W to miejsce pasują idealnie, dwa znormalizowane wyłączniki tego typu:
http://www.tme.eu/pl/details/ae-h8600vbacn/przelaczniki-typu-rocker/arcolectric/h8600vbbb/#
Powszechnie stosowane w innych urządzeniach, np. zasilaczach komputerowych.
U mnie jeden jest odpowiedzialny za podświetlenie schowka, drugi za napięcie w dodatkowym gniazdku 12V. -
W to miejsce pasują
idealnie, dwa znormalizowane wyłączniki tego typu:
http://www.tme.eu/pl/details/ae-h8600vbacn/przelaczniki-typu-rocker/arcolectric/h8600vbbb/#
Powszechnie
stosowane w innych urządzeniach, np. zasilaczach komputerowych.
U mnie jeden jest
odpowiedzialny za podświetlenie schowka, drugi za napięcie w dodatkowym gniazdku
12V.Potwierdzam Mam gdzieś w garażu nawet panel z takim włącznikiem, który kiedyś służył mi do włączania podgrzewanych lusterek
-
-
Na życzenie clavisha zamieszczam fotki mojej instalacji
W międzyczasie udało się dokonać niewykonalnego Znalazłem nowy parownik klimatyzacji - w Polsce. Do tego w obudowie i za śmieszne pieniądze. Parownik ten jest już pod R134, więc trzeba było wymienić nakrętki na przewodach przyłączeniowych (miały inny skok gwintu). Tak więc okazało się, że cała instalacja jest nowa
[img]http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=download&Number=63192&filename=P1150023.JPG[/img]
-
Najlepsze są reakcje ludzi jak mówię im, że mam w Swifcie klimę - u Ciebie pewnie jest to samo . Jak już dopowiem o poduszkach i elektryce to już w ogóle
-
Najlepsze są
reakcje ludzi jak mówię im, że mam w Swifcie klimę - u Ciebie pewnie jest to samo
. Jak już dopowiem o poduszkach i elektryce to już w ogóleNajlepsze są reakcje ludzi w mercach, audicach i innych takich np na światłach podczas dużych upałów Mało nie wypadną ze zdziwienia zza swoich uchylonych szyb Oczywiście nie montowałem chłodku dla lansu, tylko dla własnego komfortu Ale reakcje otoczenia - bezcenne. W serwisie klimy też nie wiedzieli, że tico może mieć el. szyby*, podgrzewane lusterka czy el. antenę*
- jako wyposażenie dodatkowe - fabryczne.
-
Bo w naszym pięknym kraju nie oferuje się wersji "lepszych"... Zawsze będziemy już chyba tym "drugim" rynkiem...
-
mam takie pytanko, w którym miejscu w kabinie jest zamontowany "parownik" klimatyzacji??
-
mam takie pytanko,
w którym miejscu w kabinie jest zamontowany "parownik" klimatyzacji??Tutaj:
Parownik montowany jest w miejscu dawnej rury przelotowej, pomiędzy przełącznikiem obiegu zewnętrznego/wewnętrznego a zespołem nagrzewnicy.
-
hmmm zastawiam się nad montażem klimy, ale wolałbym raczej zaadoptować ją z matiza, części praktycznie te same tylko tikowy sterownik trzeba poskładać, sam parownik do tico kosztuje 400zł w fox-ie, a na allegro od 30 do 60 zł używka z matiza + sprężarka około 100-160zł, osuszacz 30 i chłodniczka od 100-150zł do tego duperele jak przewody z 200zł plus pasek, kółko pasowe i inwencja twórcza
myślę ze w granicach 500 700zł bym się zmieścił -
hmmm zastawiam się
nad montażem klimy, ale wolałbym raczej zaadoptować ją z matiza, części praktycznie
te same tylko tikowy sterownik trzeba poskładać, sam parownik do tico kosztuje 400zł
w fox-ie, a na allegro od 30 do 60 zł używka z matiza + sprężarka około 100-160zł,
osuszacz 30 i chłodniczka od 100-150zł do tego duperele jak przewody z 200zł plus
pasek, kółko pasowe i inwencja twórcza
myślę ze w
granicach 500 700zł bym się zmieściłCzęści niestety nie są te same. Podobne są tylko sprężarki, te same są co najwyżej mocowania (wsporniki sprężarki), ale też z konkretnego modelu matiza.
Parownik do tico jest w Polsce nieosiągalny - sprawdź, czy na pewno fox ma go na stanie (z tego, co pamiętam, nie mieli - szukałem). Natomiast parownik z matiza jest na alle za ~85zł i to nowy. Ale nie ma szans, żeby go zamontować w tico - ma inne wymiary - sprawdzałem. No i dochodzi kwestia braku obudowy parownika w kraju (no chyba, że używka, którą mam i ja na stanie) Sprężarka do tico jest na alle za 200zł. Chłodnicy nie dostaniesz w ogóle w tym rozmiarze - gabarytowo pasuje z mazdy demio - koszt to ok 350zł, no chyba, że zdecydujesz się zamówić z Rumunii - w 300zł się zmieścisz z wysyłką. O montażu z matiza zapomnij - zupełnie inne wymiary, a w tico jest ciasno.
Duperele, jakimi nazywasz przewody będziesz musiał dorabiać, a to koszt rzędu 80-100zł od sztuki. A biorąc pod uwagę to, że chcesz montować osuszacz za 30zł (więc nawet nie zamiennik oryginału), to i tak będą inne gwinty. Więc wyjdzie trochę więcej niż 200zł. Koło pasowe podwójne prawdopodobnie jest do zdobycia w kraju.
Sterownik klimy (oryginalny od tico) w kraju jest niedostępny. Ewentualnie mogę się pozbyć swojego, jak chcesz
-
spręzarka i mocowanie spokojnie spasuje,
co do parownika i chłodniczki to właśnie boję sie o wymiary.Hmm mówisz że parownik ma inne wymiary i że nie da rady go zamontować to mam
pytanko nie zmieści się pod nogami pasażera czy po prostu
nie pasuje do Tico-wskiej obudowy?? bo obudowę miałem zamiar zbudować sam pod matizowski parownik
bo to w zasadzie żadna technologia.
Sterownik to nic więcej jak kilkadziesiąt komponentów przewlekanych i scalak
Mam schemacik tego układu więc raczej bez problemu jestem w stanie go wyprodukować
Podwójne koło pasowe jest do zdobycia,
Z przewodami to faktycznie jest jak mówisz bo dowiadywałem się dziś jak to wygląda cenowo z dorabianiem u ojca kumpla
około 80-120 zł za przewód w zależności od końcówek długości itp. -
spręzarka i
mocowanie spokojnie spasuje,Jeśli ma być sprężarka z matiza, to musi być na pasku wielorowkowym, a nie jak w tico - klinowym. Więc koło pasowe musi być odpowiednie. Ale bierz pod uwagę, że to koło napędza alternator, więc pewnie i koło napędowe alternatora trzeba będzie podmienić (albo alternator).
co do parownika i
chłodniczki to właśnie boję sie o wymiary.
Hmm mówisz że
parownik ma inne wymiary i że nie da rady go zamontować to mam
pytanko nie zmieści
się pod nogami pasażera czy po prostu
nie pasuje do
Tico-wskiej obudowy?? bo obudowę miałem zamiar zbudować sam pod matizowski parownik
bo to w zasadzie
żadna technologia.Parownik z matiza nie pasuje do obudowy tico. Jakby dobrze porzeźbić, kto wie Ewentualnie porównać obudowy i może dopasować tą z mietka do tikacza
Sterownik to nic
więcej jak kilkadziesiąt komponentów przewlekanych i scalak
Mam schemacik tego
układu więc raczej bez problemu jestem w stanie go wyprodukowaćNo to już masz spore ułatwienie
Podwójne koło
pasowe jest do zdobycia,
Z przewodami to
faktycznie jest jak mówisz bo dowiadywałem się dziś jak to wygląda cenowo z
dorabianiem u ojca kumpla
około 80-120 zł za
przewód w zależności od końcówek długości itp.W tym przypadku możesz sobie pozwolić na dowolny osuszacz - oby tylko nowy
A co z chłodnicą?