Klimatyzacja z Rumunii
-
Osuszacz
gwarantuje, że szyby nie zaparują.Wydaje mi się, że osuszacz usuwa ewentualną wilgoć tylko z wnętrza instalacji klimatyzacji, natomiast woda z powietrza które chłodzimy skrapla się na parowniku.
-
Wydaje mi się, że
osuszacz usuwa ewentualną wilgoć tylko z wnętrza instalacji klimatyzacji, natomiast
woda z powietrza które chłodzimy skrapla się na parowniku.Tak właśnie jest Zaraz po uruchomieniu instalacji okazało się, że mam nie podłączony wężyk odprowadzający wodę z parownika - w efekcie zamoczył się dywanik pasażera.
Osuszacz w instalacji pełni kilka kluczowych funkcji: pochłania wilgoć z wnętrza układu, wychwytuje cząstki stałe (np opiłki metalu i inne fizyczne zanieczyszczenia)
-
Widzieliśta to: klima
Kto pierwszy ten lepszy
-
Co tak się cicho zrobiło po moim poście o ogłoszeniu na Motogiełdzie
-
hehe Mnie montaż klimy raczej nie interesuje, dlatego nawet nie staram się o jej zakup - niech ją kupi ktoś, komu bardzo na niej zależy
A tak przy okazji to gdzie można dorwać sam włącznik klimatyzacji? Czy można go wykorzystać do włączania czegoś innego/dodatkowego?
-
W to miejsce pasują idealnie, dwa znormalizowane wyłączniki tego typu:
http://www.tme.eu/pl/details/ae-h8600vbacn/przelaczniki-typu-rocker/arcolectric/h8600vbbb/#
Powszechnie stosowane w innych urządzeniach, np. zasilaczach komputerowych.
U mnie jeden jest odpowiedzialny za podświetlenie schowka, drugi za napięcie w dodatkowym gniazdku 12V. -
W to miejsce pasują
idealnie, dwa znormalizowane wyłączniki tego typu:
http://www.tme.eu/pl/details/ae-h8600vbacn/przelaczniki-typu-rocker/arcolectric/h8600vbbb/#
Powszechnie
stosowane w innych urządzeniach, np. zasilaczach komputerowych.
U mnie jeden jest
odpowiedzialny za podświetlenie schowka, drugi za napięcie w dodatkowym gniazdku
12V.Potwierdzam Mam gdzieś w garażu nawet panel z takim włącznikiem, który kiedyś służył mi do włączania podgrzewanych lusterek
-
-
Na życzenie clavisha zamieszczam fotki mojej instalacji
W międzyczasie udało się dokonać niewykonalnego Znalazłem nowy parownik klimatyzacji - w Polsce. Do tego w obudowie i za śmieszne pieniądze. Parownik ten jest już pod R134, więc trzeba było wymienić nakrętki na przewodach przyłączeniowych (miały inny skok gwintu). Tak więc okazało się, że cała instalacja jest nowa
[img]http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=download&Number=63192&filename=P1150023.JPG[/img]
-
Najlepsze są reakcje ludzi jak mówię im, że mam w Swifcie klimę - u Ciebie pewnie jest to samo . Jak już dopowiem o poduszkach i elektryce to już w ogóle
-
Najlepsze są
reakcje ludzi jak mówię im, że mam w Swifcie klimę - u Ciebie pewnie jest to samo
. Jak już dopowiem o poduszkach i elektryce to już w ogóleNajlepsze są reakcje ludzi w mercach, audicach i innych takich np na światłach podczas dużych upałów Mało nie wypadną ze zdziwienia zza swoich uchylonych szyb Oczywiście nie montowałem chłodku dla lansu, tylko dla własnego komfortu Ale reakcje otoczenia - bezcenne. W serwisie klimy też nie wiedzieli, że tico może mieć el. szyby*, podgrzewane lusterka czy el. antenę*
- jako wyposażenie dodatkowe - fabryczne.
-
Bo w naszym pięknym kraju nie oferuje się wersji "lepszych"... Zawsze będziemy już chyba tym "drugim" rynkiem...
-
mam takie pytanko, w którym miejscu w kabinie jest zamontowany "parownik" klimatyzacji??
-
mam takie pytanko,
w którym miejscu w kabinie jest zamontowany "parownik" klimatyzacji??Tutaj:
Parownik montowany jest w miejscu dawnej rury przelotowej, pomiędzy przełącznikiem obiegu zewnętrznego/wewnętrznego a zespołem nagrzewnicy.
-
hmmm zastawiam się nad montażem klimy, ale wolałbym raczej zaadoptować ją z matiza, części praktycznie te same tylko tikowy sterownik trzeba poskładać, sam parownik do tico kosztuje 400zł w fox-ie, a na allegro od 30 do 60 zł używka z matiza + sprężarka około 100-160zł, osuszacz 30 i chłodniczka od 100-150zł do tego duperele jak przewody z 200zł plus pasek, kółko pasowe i inwencja twórcza
myślę ze w granicach 500 700zł bym się zmieścił -
hmmm zastawiam się
nad montażem klimy, ale wolałbym raczej zaadoptować ją z matiza, części praktycznie
te same tylko tikowy sterownik trzeba poskładać, sam parownik do tico kosztuje 400zł
w fox-ie, a na allegro od 30 do 60 zł używka z matiza + sprężarka około 100-160zł,
osuszacz 30 i chłodniczka od 100-150zł do tego duperele jak przewody z 200zł plus
pasek, kółko pasowe i inwencja twórcza
myślę ze w
granicach 500 700zł bym się zmieściłCzęści niestety nie są te same. Podobne są tylko sprężarki, te same są co najwyżej mocowania (wsporniki sprężarki), ale też z konkretnego modelu matiza.
Parownik do tico jest w Polsce nieosiągalny - sprawdź, czy na pewno fox ma go na stanie (z tego, co pamiętam, nie mieli - szukałem). Natomiast parownik z matiza jest na alle za ~85zł i to nowy. Ale nie ma szans, żeby go zamontować w tico - ma inne wymiary - sprawdzałem. No i dochodzi kwestia braku obudowy parownika w kraju (no chyba, że używka, którą mam i ja na stanie) Sprężarka do tico jest na alle za 200zł. Chłodnicy nie dostaniesz w ogóle w tym rozmiarze - gabarytowo pasuje z mazdy demio - koszt to ok 350zł, no chyba, że zdecydujesz się zamówić z Rumunii - w 300zł się zmieścisz z wysyłką. O montażu z matiza zapomnij - zupełnie inne wymiary, a w tico jest ciasno.
Duperele, jakimi nazywasz przewody będziesz musiał dorabiać, a to koszt rzędu 80-100zł od sztuki. A biorąc pod uwagę to, że chcesz montować osuszacz za 30zł (więc nawet nie zamiennik oryginału), to i tak będą inne gwinty. Więc wyjdzie trochę więcej niż 200zł. Koło pasowe podwójne prawdopodobnie jest do zdobycia w kraju.
Sterownik klimy (oryginalny od tico) w kraju jest niedostępny. Ewentualnie mogę się pozbyć swojego, jak chcesz
-
spręzarka i mocowanie spokojnie spasuje,
co do parownika i chłodniczki to właśnie boję sie o wymiary.Hmm mówisz że parownik ma inne wymiary i że nie da rady go zamontować to mam
pytanko nie zmieści się pod nogami pasażera czy po prostu
nie pasuje do Tico-wskiej obudowy?? bo obudowę miałem zamiar zbudować sam pod matizowski parownik
bo to w zasadzie żadna technologia.
Sterownik to nic więcej jak kilkadziesiąt komponentów przewlekanych i scalak
Mam schemacik tego układu więc raczej bez problemu jestem w stanie go wyprodukować
Podwójne koło pasowe jest do zdobycia,
Z przewodami to faktycznie jest jak mówisz bo dowiadywałem się dziś jak to wygląda cenowo z dorabianiem u ojca kumpla
około 80-120 zł za przewód w zależności od końcówek długości itp. -
spręzarka i
mocowanie spokojnie spasuje,Jeśli ma być sprężarka z matiza, to musi być na pasku wielorowkowym, a nie jak w tico - klinowym. Więc koło pasowe musi być odpowiednie. Ale bierz pod uwagę, że to koło napędza alternator, więc pewnie i koło napędowe alternatora trzeba będzie podmienić (albo alternator).
co do parownika i
chłodniczki to właśnie boję sie o wymiary.
Hmm mówisz że
parownik ma inne wymiary i że nie da rady go zamontować to mam
pytanko nie zmieści
się pod nogami pasażera czy po prostu
nie pasuje do
Tico-wskiej obudowy?? bo obudowę miałem zamiar zbudować sam pod matizowski parownik
bo to w zasadzie
żadna technologia.Parownik z matiza nie pasuje do obudowy tico. Jakby dobrze porzeźbić, kto wie Ewentualnie porównać obudowy i może dopasować tą z mietka do tikacza
Sterownik to nic
więcej jak kilkadziesiąt komponentów przewlekanych i scalak
Mam schemacik tego
układu więc raczej bez problemu jestem w stanie go wyprodukowaćNo to już masz spore ułatwienie
Podwójne koło
pasowe jest do zdobycia,
Z przewodami to
faktycznie jest jak mówisz bo dowiadywałem się dziś jak to wygląda cenowo z
dorabianiem u ojca kumpla
około 80-120 zł za
przewód w zależności od końcówek długości itp.W tym przypadku możesz sobie pozwolić na dowolny osuszacz - oby tylko nowy
A co z chłodnicą?
-
Niekoniecznie wymiana altka - koła pasowe są w sumie trzy
- ALTERNATOR (jak w tico i matizie bez klimy)
- ALTERNATOR + KLIMA TYLKO DO TICO (paski klinowe na alternatorze i sprężarce)
- ALTERNATOR + KLIMA i WSPOMAGANIE MATIZ na pasku wielorowkowym (wspomaganie i klima są na tym samym pasku wielorowkowym)
co do chłodnicy to zapytałem na fox-ie czy jest dostepna czekam na odp. (CLICK)
To jeszcze jedno pytanko, Ty przymierzałeś chłodniczkę z matiza do tikusia?
Tak patrze po książkach i różnica na pierwszy rzut oka to ze tikowa jest powiedzmy kwadratowa a matizowska prostokątna, może dało by rade matizową wcisnąć , zapewne mocowanie trzeba by przerobić ale to kwestia inwencji własnej -
Niekoniecznie
wymiana altka - koła pasowe są w sumie trzy- ALTERNATOR (jak w
tico i matizie bez klimy) - ALTERNATOR +
KLIMA TYLKO DO TICO (paski klinowe na alternatorze i sprężarce) - ALTERNATOR +
KLIMA i WSPOMAGANIE MATIZ na pasku wielorowkowym (wspomaganie i klima są na tym
samym pasku wielorowkowym)
Zgadza się, są 3 opcje. Do tico wybrałem opcję nr 1, czyli matiz bez wspomagania - wybierając wspornik + naciąg paska sprężarki.
co do chłodnicy to
zapytałem na fox-ie czy jest dostepna czekam na odp.
(CLICK)No ciekawe, czy sprowadzą I to w tej cenie Mi odpowiedzieli kiedyś, że raczej jest to towar nie do zdobycia, no chyba że zaczekam na kontener z Korei, do którego MOŻE ktoś wrzuci chłodniczkę
To jeszcze jedno
pytanko, Ty przymierzałeś chłodniczkę z matiza do tikusia?
Tak patrze po
książkach i różnica na pierwszy rzut oka to ze tikowa jest powiedzmy kwadratowa a
matizowska prostokątna, może dało by rade matizową wcisnąć , zapewne mocowanie
trzeba by przerobić ale to kwestia inwencji własnejNie przymierzałem, ale porównałem rozmiary i z mietka nie pasuje. Poza tym trzymałem się od początku oryginalnej budowy układu. Miałem używany zestaw klimy. Jak się później okazało, nic z tego zestawu (poza parownikiem) nie było sprawne - przewody i tak trzeba było dorobić nowe.
Inna sprawa, że pod zderzakiem nie ma zbyt wiele miejsca. A skraplacz musi mieć dobre wychłodzenie - nie ma szans na zmieszczenie dodatkowego wentylatora. Więc pozostaje miejsce fabryczne, z użyciem wentylatora chłodnicy i ograniczenie w postaci gabarytu chłodnicy.
- ALTERNATOR (jak w