Kompletowanie narzędzi diagnostycznych.


  • Użytkownik archiwalny

    Hejka.
    Chciałbym mieć wszystko swoje , żeby sam diagnozować autko. Zwykły miernik posiadam, lampkę stroboskopową zamówiłem, brakuje mi pompki podciśnieniowej i analizatora. Z tym ostatnim to będzie problem największy bo chodzi o kasiurkę.
    Obecnie chodzi mi o miernik obrotów. Tak sobie pomyślałem, że jako miernik, kontroler można by było użyć zwykły obrotomierz i tu pytanie czy każdy obrotomierz podłącza się po cewkę???



  • Hejka.
    Chciałbym mieć
    wszystko swoje , żeby sam diagnozować autko. Zwykły miernik posiadam, lampkę
    stroboskopową zamówiłem, brakuje mi pompki podciśnieniowej i analizatora. Z tym
    ostatnim to będzie problem największy bo chodzi o kasiurkę.
    Obecnie chodzi mi o
    miernik obrotów. Tak sobie pomyślałem, że jako miernik, kontroler można by było użyć
    zwykły obrotomierz i tu pytanie czy każdy obrotomierz podłącza się po cewkę???

    Na forum jest dużo o podłączaniu obrotomierzy Najlepszym wyjściem byłoby kupienie lampy stroboskopowej mierzącej również obroty...


  • Użytkownik archiwalny

    Obecnie chodzi mi o
    miernik obrotów. Tak sobie pomyślałem, że jako miernik, kontroler można by było użyć
    zwykły obrotomierz i tu pytanie czy każdy obrotomierz podłącza się po cewkę???

    Ja jak zamawiałem lampę stroboskopową, to kupiłem XENON 2E za 700 zł.
    Za jej pomocą można ustawiać kąt wyprzedzenia zapłonu i po odpowiednim przełączeniu
    (specjalny przełącznik),uzyskać wskazania obrotów silnika.
    Podłączenie polega na podpięciu zasilania(+,-)z akumulatora, oraz sondy indukcyjnej, podłączanej do przewodu WN pierwszego cylindra, za pomocą specjalnego zacisku.

    Zakup analizatora jest moim zdaniem(ze względu na koszt) nieopłacalny(u mnie koszt sprawdzenia i ustawienie składu mieszanki na Stacji Obsługi) kosztuje 18 zł.
    Natomiast wg.mnie warto mieć w domu sprężarkę(przydaje się przy wielu pracach).
    A całego przydatnego wyposażenia warsztatowego i tak nie będziesz w stanie zgomadzić
    Raczej warto zwrócić uwagę na dobrej jakości narzędzia wieloczynnościowe, takie jak np.klucz dynamometryczny.


  • Użytkownik archiwalny

    Hejka.
    Chciałbym mieć
    wszystko swoje , żeby sam diagnozować autko.

    Na początek proponuję Tobie zaopatrzyć się w porządne klucze, takie jakie mają w warsztatach Walizka z firmowymi kluczami to koszt od 100zł w górę....

    Bo co Ci po miernikach/analizatorach, skoro nie będziesz w stanie nawet odkręcić pokrywy zaworów....


  • Użytkownik archiwalny

    Tzn tak, 700 stówek za lampkę to bardzo dużo, wiadomo, że klucze typu "drop forget" czy jakoś tak to są do bani.
    mam porządny komplet kluczy z których jestem zadowolony, jest to zestaw nasadek do nr 13 firmy "honiton". Sprężarkę również posiadam, klucz dynamometryczny również, co prawda nie automat lecz tylko z podziałką ale to wystarczy.
    Chodzi mi generalnie aby jakoś tanim kosztem coś wymyślić, nie wiem chyba , że są jakieś kity to samodzielnego złożenia, to też bym się pisał. Bo lutować potrafię, wytrawiać płytki również, z resztą to nie filozofia.


  • Admin

    Analizatora nie złożysz na stole w garażu...
    Ale Lars ma rację. Jeśli nie masz 7 setek, to rozejrzyj się za jakąś prostszą lampą, może z obrotomierzem, ale tańszą... Będzie większy (i częstszy) pożytek.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam zakupiłem sobie mini lampkę stroboskopową taką jak ktoś sprzedaje na allegro.

    Czy jesteście w stanie mi wytłumaczyć jak tym urządzeniem można sprawdzić działanie regulatora odśrodkowego , podciśnieniowego, czujnika halla i modułu zapłonowego???

    Mam pytanie co do samego tego urządzenia. Są tam przewody, które podłącza się pod plus i minu i dodatkowy kabel tzw sygnałowy, który pozostawia się luźno w okolicach kabla wysokiego napięcia.

    i tu mam pytanie czy ja mogę do tego kabla dolutować żabkę i po prostu chwytać nią za kabel wysokiego napięcia??

    Pzdr



  • Witam zakupiłem
    sobie mini lampkę stroboskopową taką jak ktoś sprzedaje na allegro.
    Czy jesteście w
    stanie mi wytłumaczyć jak tym urządzeniem można sprawdzić działanie regulatora
    odśrodkowego , podciśnieniowego, czujnika halla i modułu zapłonowego???

    Nie można... Tą lampą możesz tylko wyregulować kąt wyprzedzenia zapłonu (ja przynajmniej nic innego nią nie regulowałem ani sprawdzałem)

    Generatora impulsów (błędnie zwanego modułem), nie jesteś w stanie sprawdzić za pomocą urządzeń tego typu. Jedyna możliwość ---> przez wykluczenie (podmiana na inny sprawny)

    Cewka halla ---> miernik w dłoń i mierzysz oporność...

    Ostatnia rada ---> Trzeciak w dłoń + przekopanie archiwum i przestaniesz mieć jakiekolwiek wątpliwości...

    Mam pytanie co do
    samego tego urządzenia. Są tam przewody, które podłącza się pod plus i minu i
    dodatkowy kabel tzw sygnałowy, który pozostawia się luźno w okolicach kabla
    wysokiego napięcia.
    i tu mam pytanie
    czy ja mogę do tego kabla dolutować żabkę i po prostu chwytać nią za kabel wysokiego
    napięcia??

    Nie żabkę, lecz jakąś przejściówkę, którą będziesz mógł umieścić pomiędzy święcą a kablem WN, po co niszczyć przewody...


  • Użytkownik archiwalny

    Nie żabkę, lecz
    jakąś przejściówkę, którą będziesz mógł umieścić pomiędzy święcą a kablem WN, po co
    niszczyć przewody...

    W przyzwoitych lampach przewodu sygnałowego nie podłącza się elektrycznie pod świecę czy kabel- wystarcza, że jest obok kabla zapłonowego np. owinięty, działanie jest indukcyjne. Nie wiem jaka to konkretnie lampa, ale zwykle na końcu przewodu jest plastikowy zacisk zapinany na kablu zapłonowym.


  • Użytkownik archiwalny

    Cześć.

    W instrukcji tej lampy jest wyraźnie napisane:

    [/i]pozwala ona sprawdzić działanie regulatorów: odśrodkowego i podciśnieniowego(wielkości dynamiczne) oraz sam fakt występowania iskry, przydatne również podczas sprawdzania np czujnika hallotronowego w aparacie zapłonowym, zintegrowanego modułu zapłonowego itp.[i].

    Nie wiem ale nie zrozumieliśmy się. Mi nie chodzi o jakieś niszczenie kabli, kabel sygnałowy jest kablem który przykłada się w pobliże kabla wysokiego napięcia, chodzi mi oto żeby nie owijać go wokół kabla tylko przypiąć poprzez żabkę żeby to się jakoś trzymało( chodzi o taką żabkę jak jest przy miernikach). Może źle nazwałem element, chodzi o jakiś zacisk itp.



  • [i][/i]pozwala ona
    sprawdzić działanie regulatorów: odśrodkowego i podciśnieniowego

    No to chyba chodzi o zmianą kąta zapłonu w zależności od obrotów/obciążenia

    Może źle nazwałem element, chodzi o

    jakiś zacisk itp.
    Spróbuj żabką od suszenia prania.


  • Użytkownik archiwalny

    Spróbuj żabką od
    suszenia prania.

    I to będzie znacznie lepsze od każdego metalowego krokodylka



  • I to będzie
    znacznie lepsze od każdego metalowego krokodylka

    Jeszcze takie coś znalazłem, więc mój pomysł może zadziałać
    http://allegro.pl/sonda-oscyloskopowa-do-badania-iskry-tx25a-i1382952041.html
    Nakleić cienką blaszkę na ten klips i podłączyć przewód i powinno wystarczyć do wysterowania lampy.


  • Użytkownik archiwalny

    Tzn tak, 700 stówek za lampkę to bardzo dużo

    Trochę ta lampa kosztowała, ale już sporo się zwróciło,
    bo wiele razy jej używałem.
    To samo jest z kluczem dynamometrycznym,bez którego nie da rady wykonać
    napraw silnika.


  • Użytkownik archiwalny

    Siemka w nowym 2011.

    a ja sobie rozebrałem to urządzonko i to jest baardzo proste urządzenie tzn bardzo łatwe do zrobienia.
    Sami zobaczcie:


  • Moderator

    rozebrałem to urządzonko i to jest baardzo proste urządzenie tzn bardzo łatwe do
    zrobienia.

    Schemat i opis podobnego:
    http://sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT2041.pdf
    W AVT za grosze można kupić zestaw do samodzielnego montażu, albo nawet zmontowane urządzenie. Niestety "lampy stroboskopowe" na diodzie LED wymagają pomiaru w ciemnym garażu żeby było coś widać.


  • Moderator

    Chciałbym mieć
    wszystko swoje , żeby sam diagnozować autko.

    Kolejną bardzo przydatną rzeczą (wprawdzie nie do Tico, ale do innych samochodów) jest interfejs diagnostyczny pozwalający na odczytanie i wykasowanie z komputera kodu błędu, odczyt różnych parametrów itp. Na początek tanim rozwiązaniem jest kabel do laptopa na ELM327. Można też (w minimalistycznej wersji) kupić mikrotester na OBD2, np. taki:
    http://www.mari.pl/Tester_Diagnostyczny_CTOOLS_OBD2-36.html
    pozwala on jedynie na odczytanie i wykasowanie kodu błędu, ale nie wymaga targania laptopa. Swoją drogą mam taki właśnie tester, gdyby ktoś w Rzeszowie czy okolicach potrzebował skorzystać to mogę pomóc.


  • Użytkownik archiwalny

    a ja sobie
    rozebrałem to urządzonko i to jest baardzo proste urządzenie tzn bardzo łatwe do
    zrobienia.
    Sami zobaczcie:

    Faktycznie, wygląda na prostą sprawę


  • Użytkownik archiwalny

    rozebrałem to urządzonko i to jest baardzo proste urządzenie tzn bardzo łatwe do
    zrobienia.

    Z przeproszeniem Ciebie- "lampę" zrobioną na diodzie świecącej można potraktować jako zabawkę, podobnie jak inne lampy zrobione na neonówce. W miarę porządna lampa ma palnik wyładowczy, np. xenonowy (jak w lampie błyskowej fotograficznej), kosztuje ok. 100zł i wygląda np. tak:

    Co nie zmienia jednak faktu, że samo urządzenie jest dość proste o ile nie ma wbudowanego np. własnego wyświetlacza.


  • Moderator

    "lampę" zrobioną na diodzie świecącej można potraktować jako zabawkę,
    podobnie jak inne lampy zrobione na neonówce. W miarę porządna lampa ma palnik
    wyładowczy,

    Można zrobić taką na popularnym i tanim palniku IFK-120. Przykładowy opis i schemat tutaj:
    http://www.czarnikm.republika.pl/auto.html#lampa


Log in to reply