Wymiana termostatu tico


  • Użytkownik archiwalny

    Witam

    Z powodu iż silnik nie osiągał temperatury roboczej i w aucie słabo grzało postanowiłem wymienić termostat

    A więc kupiłem termostat i płyn chłodniczy niestety juz na starcie podczas odkręcania jednej śrubki ukręcił sie łeb i gwint został. Boje sie odkręcić następnej śruby ponieważ nie wiem czy nie pęknie

    Jak sobie z tym poradzić ? Co zrobić zeby wymienić ten termostat?

    Chyba dobrze szukam termostat jest przy górnym węzu który prowadzi do silnika i do chłodnicy i mocowany jest na 2 śrubkach na klucz 10?


  • Użytkownik archiwalny

    No tak to sie kończy czasami, ja ostatnio wymieniałem to też mechanior ostrzegał że lepiej podejść do tego z wyczuciem, dobrymi kluczami i wd40
    Wyjść jest kilka, nawiercenie śruby bądź przyspawanie do niej czegoś i odkręcenie ... doradzam termostat oryginał z kompletem uszczelek, bo stare pewno wymęczone


  • Użytkownik archiwalny

    Termostat znajduje się w tej obudowie na końcu węża górnego. Wiadomo, dobry klucz oczkowy to podstawa i można puknąć lekko czymś w śrubę.Stary sposób a więcej daje niż modne teraz moczenie w WD40 które i tak tam nic nie da.
    Nie polecam montowania jakiś zamienników bo szkoda nerwów i kaski. Tylko oryginał GM lub lepiej taki niemiecki http://www.motoplatforma.com/index.php?p1085,termostat-vernet-3328-88-j-daihatsu-nissan-subaru-suzuki .Szybciej się nagrzewa zimą i nie wychładza jadąc w zimie.
    Co do urwanej śrubki, może da się ją wykręcić lub nawiercić i dać większą. A może złapie gwint i dać jaką krótszą można.


  • Użytkownik archiwalny

    Wiec tak druga śrubka poszła super, niestety nie mogłem wykręcić tej złamanej która wystaje około 1 cm po zdjęciu obudowy termostatu, bałem sie tam spawać więc wyczyściłem wszytko i przykręciłem to na jednej śrubie mocno dociągając przed tym posmarowałem to silikonem zamiast uszczelki.

    Czy będzie ok ? Zobaczymy ale prędzej czy później będę musiał ją jakoś wykręcić

    Natomiast po wymianie termostatu i płynu chłodzącego jest lepiej w autku fajnie grzeje jednak wskazówka temperatury po rozgrzaniu nie jest w pionie a wychyla sie tylko o minimum jakieś 3 cm


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    Moim zdaniem nie zrobiłeś dobrze skręcając to an jednej śrubie, ale czasami takie rozwiązania działają dobrze i długo. Ja bym na twoim miejscu popsikał to wd40 i próbował ją odkręcić za pomocą kombinerek lub klucza zaciskowego. Pomęczysz się troche ale wiesz że masz dobrze to poskładane i święty spokój.
    Pozdrawiam rudy103

    p.s. Wskaźnik w ticu jest tak skonstruowany ze przy nagrzanym silniku wskazówka nigdzy nie będzie w pionie, jeśli jest tak jak piszesz i podczas jazdy nie obniża się, to jest dobrze.


  • Moderator

    Wiec tak druga
    śrubka poszła super, niestety nie mogłem wykręcić tej złamanej która wystaje około 1
    cm

    Jak wystaje aż tyle to zakręć na nią nakrętkę, zakontruj porządnie drugą, złap kluczem za dolną i postukaj młoteczkiem - może puści.


  • Admin

    Czy będzie ok ?

    Nie bardzo. Spodziewałbym się wycieków.

    Natomiast po
    wymianie termostatu i płynu chłodzącego jest lepiej w autku fajnie grzeje

    Jaki termostat włożyłeś, ten Vernet 88 st.?

    jednak
    wskazówka temperatury po rozgrzaniu nie jest w pionie a wychyla sie tylko o minimum
    jakieś 3 cm

    Po pierwsze - nie powinna być w pionie, powinna być odchylona w lewo. Po drugie - 3 cm? To chyba już poza skalą... Chyba, że 3 mm...?
    Poczytaj tutaj, w wątku jest też rysunek, jak być powinno. klik



  • Jak wystaje aż tyle
    to zakręć na nią nakrętkę, zakontruj porządnie drugą, złap kluczem za dolną i
    postukaj młoteczkiem - może puści.

    Obawiam sie, ze to nic nie da, bo sruba ta ma malo gwintu. Moze lepiej sprobowac klucza hydraulicznego. Tylko ciasno tam troche


  • Użytkownik archiwalny

    Czy będzie ok ?

    Najpewniejsza naprawa(jeżeli nie da się wykręcić urwanej śruby) to zakup na szrocie obudowy rozdzielacza
    nr kat. 11160-78B00-000 i nowej uszczelki .


  • Użytkownik archiwalny

    Jeżeli będą wycieki to spróbuj na nią wkręcić nakrętkę bo nawet o tym nie pomyślałem jeżeli się nakrętka na gwint nakręci;p Termostat kupiłem sam nie wiem jaki w motoryzacyjnym mi taki polecili.

    Czyli z temperaturą wszytko ok wskazówka podnosi sie do poziomu takiego jak pokazany na zdjeciu


Log in to reply