Więc dzisiaj rano podjąłem próbę naprawy auta. Po 15 minutach kombinowania aby wejść do zamarzniętego auta, w końcu sie udało. Już miałem pchać auto do garażu, jednak postanowiłem ostatni raz spróbować odpalić. Ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu auto odpaliło od kopa i działa bez najmniejszego problemu. Pojechałem na garaż, popsikałem końcówki kabli wn i tych co dochodzą do cewki środkiem typu "kontakt". Owinąłem cewkę kawałkiem foli aby lepiej zabezpieczyć ja przed wilgocią, przesmarowałem uszczelki wazeliną kosmetyczną i na tym koniec. Za jakiś czas się okaże czy był to jednorazowy numer czy jakaś część pomału odmawia posłuszeństwa.
Pozdrawiam
rudy103
@rudy103
Najnowszy post utworzony przez rudy103
-
RE: Tico nie odpala, silnik kręci..
-
RE: Tico nie odpala, silnik kręci..
Wiem że z ta iskrą to bywa różnie. Moja mam też kiedyś miała Tico w którym padł moduł. Objawiało się to tym że iskra była, była słaba i nie równomierna, auto czasami odpaliło ale paliło tylko na 2 gary i nie równo pracował silnik.
Kolega powinien sprawdzić czy dochodzi paliwo, jeśli paliwo dochodzi to powinna to byc wina układu zapłonowego. Ja osobiście sprawdził bym najpierw cewke, czy jest na niej napięcie, czy daje iskre, następnie sprawdził bym jak wygląda wnętrze kopułki. Jeśli wszystko będzie w porządku zainteresował bym się modułem który steruje cewką zapłonową.
Jak widać możliwości jest dużo dlatego czekamy na dokładniejsze informacje o tym problemie.
-
RE: Tico nie odpala, silnik kręci..
Witam
Moje Tico też przed świętami przestało odpalać, po dłuższym kręceniu w aucie śmierdziało paliwem czyli obstawiam na problem z zapłonem. Na dworze przez ostatnie kilka dni była wysoka wilgotość i padał deszcz. Moim zdaniem jest to główny powód tych problemów. Proponuje sprawdzić czy jest iskra, po sprawdzeniu iskry można coś stwierdzić i ewentualnie dalej szukać przyczyn. Ja za swoje auto zabieram się jutro i poinformuje was o wynikach.
Pozdrawiam, rudy103 -
RE: Wymiana termostatu tico
Witam
Moim zdaniem nie zrobiłeś dobrze skręcając to an jednej śrubie, ale czasami takie rozwiązania działają dobrze i długo. Ja bym na twoim miejscu popsikał to wd40 i próbował ją odkręcić za pomocą kombinerek lub klucza zaciskowego. Pomęczysz się troche ale wiesz że masz dobrze to poskładane i święty spokój.
Pozdrawiam rudy103p.s. Wskaźnik w ticu jest tak skonstruowany ze przy nagrzanym silniku wskazówka nigdzy nie będzie w pionie, jeśli jest tak jak piszesz i podczas jazdy nie obniża się, to jest dobrze.
-
RE: czop tylnego koła
orientowałem się też tym tematem bo ma podobny problem, ale nie wiem czy luzy występują na czopie czy łożysko ma luz w bębnie. Z tego co ja sprawdzałem, doszedłem do wniosku że w tico tego czopu się nie da wymienić.
Pozdrawiam -
RE: Diagnoza stuków w tylnym zawieszeniu
Także przerabiałem problem stuków w tylnym zawieszeniu. Po sprawdzeniu wszystkiego, wymieniłem łożyska, jednak stuki nie ustępowały. Po dalszej, wnikliwej analizie okazało się że siedzisko łozyska w bebnie jest tak wyrobione że powoduje stuki. W powietrzu koło nie ma drgań, objawy ukazują się dopiero przy jeździe. Weź to pod uwage podczas szukania swojej usterki.
Pozdrawiam, rudy103 -
RE: Termostat- temat powracający jak bumerang
No więc tak, na samym początku wyciągasz akumulator i jego obudowe, termostat znajduje się w miejscu do którego idzie górny wąż chłodnicy. Odkrecasz to, 2 śruby na klucz 10. Uwazaj bo wyleci cała woda. Wkładasz nowy termostat sprężyną w strone silnika. nową uszczelke. Wszystko składasz do kupy i wlewasz nową wode do chlodnicy. Zapalasz silnik, dolewasz wody i było by na tyle.
Pozdrawiam -
RE: Włączający się niepotrzebie wentylator co padło?
Ja bym spróbował to zrobić tak. Wyjął bym przekaźnik i na stykach zasilających jego cewke sprawdził napięcie. Jeśli tam będzie napięcie to uszkodzony jest włącznik termiczny, a jeśli nie ma tam napięcia znaczy że przekaźnik ma zwarcie. Sam przekaźnik bym otworzył i zobaczył jak wygląda w środku, może tylko się skleił i da się go naprawić, ale czy warto to już twoja decyzja.
-
RE: Kontrolka paliwa i reszta.
tico nie posiada kontrolki rezerwy