Wymiana termostatu tico
-
Witam
Z powodu iż silnik nie osiągał temperatury roboczej i w aucie słabo grzało postanowiłem wymienić termostat
A więc kupiłem termostat i płyn chłodniczy niestety juz na starcie podczas odkręcania jednej śrubki ukręcił sie łeb i gwint został. Boje sie odkręcić następnej śruby ponieważ nie wiem czy nie pęknie
Jak sobie z tym poradzić ? Co zrobić zeby wymienić ten termostat?
Chyba dobrze szukam termostat jest przy górnym węzu który prowadzi do silnika i do chłodnicy i mocowany jest na 2 śrubkach na klucz 10?
-
No tak to sie kończy czasami, ja ostatnio wymieniałem to też mechanior ostrzegał że lepiej podejść do tego z wyczuciem, dobrymi kluczami i wd40
Wyjść jest kilka, nawiercenie śruby bądź przyspawanie do niej czegoś i odkręcenie ... doradzam termostat oryginał z kompletem uszczelek, bo stare pewno wymęczone -
Termostat znajduje się w tej obudowie na końcu węża górnego. Wiadomo, dobry klucz oczkowy to podstawa i można puknąć lekko czymś w śrubę.Stary sposób a więcej daje niż modne teraz moczenie w WD40 które i tak tam nic nie da.
Nie polecam montowania jakiś zamienników bo szkoda nerwów i kaski. Tylko oryginał GM lub lepiej taki niemiecki http://www.motoplatforma.com/index.php?p1085,termostat-vernet-3328-88-j-daihatsu-nissan-subaru-suzuki .Szybciej się nagrzewa zimą i nie wychładza jadąc w zimie.
Co do urwanej śrubki, może da się ją wykręcić lub nawiercić i dać większą. A może złapie gwint i dać jaką krótszą można. -
Wiec tak druga śrubka poszła super, niestety nie mogłem wykręcić tej złamanej która wystaje około 1 cm po zdjęciu obudowy termostatu, bałem sie tam spawać więc wyczyściłem wszytko i przykręciłem to na jednej śrubie mocno dociągając przed tym posmarowałem to silikonem zamiast uszczelki.
Czy będzie ok ? Zobaczymy ale prędzej czy później będę musiał ją jakoś wykręcić
Natomiast po wymianie termostatu i płynu chłodzącego jest lepiej w autku fajnie grzeje jednak wskazówka temperatury po rozgrzaniu nie jest w pionie a wychyla sie tylko o minimum jakieś 3 cm
-
Witam
Moim zdaniem nie zrobiłeś dobrze skręcając to an jednej śrubie, ale czasami takie rozwiązania działają dobrze i długo. Ja bym na twoim miejscu popsikał to wd40 i próbował ją odkręcić za pomocą kombinerek lub klucza zaciskowego. Pomęczysz się troche ale wiesz że masz dobrze to poskładane i święty spokój.
Pozdrawiam rudy103p.s. Wskaźnik w ticu jest tak skonstruowany ze przy nagrzanym silniku wskazówka nigdzy nie będzie w pionie, jeśli jest tak jak piszesz i podczas jazdy nie obniża się, to jest dobrze.
-
Wiec tak druga
śrubka poszła super, niestety nie mogłem wykręcić tej złamanej która wystaje około 1
cmJak wystaje aż tyle to zakręć na nią nakrętkę, zakontruj porządnie drugą, złap kluczem za dolną i postukaj młoteczkiem - może puści.
-
Czy będzie ok ?
Nie bardzo. Spodziewałbym się wycieków.
Natomiast po
wymianie termostatu i płynu chłodzącego jest lepiej w autku fajnie grzejeJaki termostat włożyłeś, ten Vernet 88 st.?
jednak
wskazówka temperatury po rozgrzaniu nie jest w pionie a wychyla sie tylko o minimum
jakieś 3 cmPo pierwsze - nie powinna być w pionie, powinna być odchylona w lewo. Po drugie - 3 cm? To chyba już poza skalą... Chyba, że 3 mm...?
Poczytaj tutaj, w wątku jest też rysunek, jak być powinno. klik -
Jak wystaje aż tyle
to zakręć na nią nakrętkę, zakontruj porządnie drugą, złap kluczem za dolną i
postukaj młoteczkiem - może puści.Obawiam sie, ze to nic nie da, bo sruba ta ma malo gwintu. Moze lepiej sprobowac klucza hydraulicznego. Tylko ciasno tam troche
-
Czy będzie ok ?
Najpewniejsza naprawa(jeżeli nie da się wykręcić urwanej śruby) to zakup na szrocie obudowy rozdzielacza
nr kat. 11160-78B00-000 i nowej uszczelki . -
Jeżeli będą wycieki to spróbuj na nią wkręcić nakrętkę bo nawet o tym nie pomyślałem jeżeli się nakrętka na gwint nakręci;p Termostat kupiłem sam nie wiem jaki w motoryzacyjnym mi taki polecili.
Czyli z temperaturą wszytko ok wskazówka podnosi sie do poziomu takiego jak pokazany na zdjeciu