rytmiczny stukot przy przednim kole


  • Moderator

    Pierwsze Tico wróciło od blacharza po lekkiej stłuczce i mogłem się w końcu zabrać za wymianę urwanego lewego przedniego chlapacza. Podczas jazdy z urwanym chlapaczem słyszałem wyraźne postukiwanie od strony tego koła, pojawiające się już przy 10 km/h i zwiększające częstotliwość wraz ze wzrostem prędkości. Byłem pewny że przyczyną jest nadkole rytmicznie uderzające o urwany chlapacz, ale po wymianie i dociśnięciu wszystkich wkrętów mocujących nadkole dalej coś stuka. Macie pomysł co to może być?


  • Użytkownik archiwalny

    Macie pomysł co to może być?

    Łożysko koła?


  • Moderator

    Łożysko koła?

    Poprzednio jak mi padło łożysko to objawiało się to raczej huczeniem niż terkotaniem. Tutaj są wyraźne trzaski, ale może faktycznie to łożysko, muszę je sprawdzić.


  • Admin

    Drzonca, być może to przegub...
    Mam podobnie, a jeżdżę z tym już od kilkudziesięciu tys. km. Nie wiem, co to jest, ale stawiam na przegub albo łożysko - ale gdyby to było łożysko, moim zdaniem juz by się posypało całkiem.
    Posłuchaj uważnie, czy terkotanie nie wzmaga się i nie cichnie podczas pokonywania ostrych zakrętów przy prędkościach ok. 50-60 km/h... u mnie tak jest.

    PS. Nie stawiaj pytań w wątkach typu "Co dziś dłubałem...". Już lepiej załóż nowy wątek.


  • Użytkownik archiwalny

    a nie masz przypadkiem czegoś w oponie? gwóźdź, śruba.. albo jakiś kamyk? nie wiem dokładnie jak się objawia .. ale wraz ze wzrostem prędkości terkotanie przyspiesza może być tutaj problem..


  • Moderator

    Drzonca, być może to przegub...

    Przeguby też mam w średnim stanie - objawia się to lekkim grzechotaniem przy ruszaniu ze skręconymi kołami. Czy może to powodować także ten terkot? Przy poprzedniej zmianie przegubów nic tak nie terkotało. Niedługo będę miał wymienianą belkę stabilizatora - powiem mechanikowi żeby rzucił okiem na przeguby i łożyska.

    Mam podobnie, a
    jeżdżę z tym już od kilkudziesięciu tys. km. Nie wiem, co to jest, ale stawiam na
    przegub albo łożysko - ale gdyby to było łożysko, moim zdaniem juz by się posypało
    całkiem.
    Posłuchaj uważnie,
    czy terkotanie nie wzmaga się i nie cichnie podczas pokonywania ostrych zakrętów
    przy prędkościach ok. 50-60 km/h... u mnie tak jest.

    Posłucham, ale raczej wydawało mi się że jest to niezależne od skręcenia kół.

    PS. Nie stawiaj
    pytań w wątkach typu "Co dziś dłubałem...". Już lepiej załóż nowy wątek.

    Przepraszam, pytanie wyszło mi przypadkiem.


  • Moderator

    a nie masz przypadkiem czegoś w oponie?

    Nie, opony są na pewno ok. Też mnie zastanawia co tak terkocze - jak zlokalizuję przyczynę na pewno dam znać.



  • Przedmówca możliwe że może mieć racje w twoim przypadku.Kawałek zbrojenia wewnątrz opony masz prawdopodobnie oderwane,jakbyś miał kamień to głos by zanikał przy określonej prędkości(siła odśrodkowa),jak masz siatkę będzie się tłukło od startu aż do postoju.Gdy objawem jest siatka,zdjęcie opony i przeturlanie nic nie daje,nie ma dźwięku,trzeba gumę zdejmować.
    Posprawdzaj sobie na spokojnie bo zawsze jest czas aby dać zarobić wulkanizatorowi

    Może wychaczyłeś jakąś big dziurę albo najechałeś szybciej na krawężnik(+30km/h) i oponka do wymiany,siatka po takim uderzeniu może nawet się odkleić do 6 miesięcy.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja mam coś takiego- gdy ruszam powoli albo kręcę na postoju słyszę w prawym przednim kole coś jak stuki zrzędzenie podejrzewam wyrobione mocowanie wahacza z zwrotnicą ,w prawym tez tak miałem i po 3 wahaczu znajomy mechanik stwierdził ze zwrotnica do wymiany a wahacze były dobre wiec myślę ze w lewym mam to samo.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    Sprawdź czy nie wbite masz co w oponę, ja tak miałem w skodzie -wbity papiak z podkładką, też tak klapało. Załóż zapas i przejedź-wyeliminujesz koło. Jak będzie dalej klapać jedź może na "trzęsawicę"


  • Moderator

    Obecnie samochód jest u blacharza w związku z wymianą belki stabilizatora. Przy okazji będzie robiona zbieżność, obiecał rzucić okiem czy coś w okolicach nie stuka. Jeżeli będzie stukało nadal to zamienię koło na zapasówkę i sprawdzę czy to nie to.


  • Moderator

    Belka stabilizatora wymieniona, wygląda na to że za stukanie odpowiada wahacz. Wymieniam w tym tygodniu i dam znać.



  • Belka stabilizatora
    wymieniona, wygląda na to że za stukanie odpowiada wahacz. Wymieniam w tym tygodniu
    i dam znać.

    Mowisz o belce pod chlodnica, do ktorej zamontowany jest stabilizator? Kupowales nowa czy uzywke?


  • Moderator

    Mowisz o belce pod
    chlodnica, do ktorej zamontowany jest stabilizator? Kupowales nowa czy uzywke?

    Tak, to ta belka. Poprzednia u mnie prawie całkiem przerdzewiała. Kupiłem nową.



  • Tak, to ta belka.
    Poprzednia u mnie prawie całkiem przerdzewiała. Kupiłem nową.

    Gdzie kupowales? Ile placiles? Przymierzam sie do wymiany u siebie


  • Moderator

    Gdzie kupowales?
    Ile placiles? Przymierzam sie do wymiany u siebie

    W Szik Rzeszów, ok. 190 zł. Belka oryginalna GM. Dokładnej kwoty nie znam, bo kupował blacharz. W Fox Rzeszów byłaby tańsza, ale mieliby ja dopiero za dwa tygodnie, a ja potrzebowałem na już.



  • W Szik Rzeszów, ok.
    190 zł. Belka oryginalna GM. Dokładnej kwoty nie znam, bo kupował blacharz. W Fox
    Rzeszów byłaby tańsza, ale mieliby ja dopiero za dwa tygodnie, a ja potrzebowałem na
    już.

    No to mnie zmartwiles Niepotrzebnie zwlekam z zakupem, nawet na alledrogo podrozaly te belki. Kiedys byly po ~120 zl, teraz srednio po 160zl. Drozeja czesci do naszego malego autka



  • Pierwsze Tico wróciło od blacharza po lekkiej stłuczce i mogłem się w końcu zabrać za
    wymianę urwanego lewego przedniego chlapacza. Podczas jazdy z urwanym chlapaczem
    słyszałem wyraźne postukiwanie od strony tego koła, pojawiające się już przy 10 km/h i
    zwiększające częstotliwość wraz ze wzrostem prędkości. Byłem pewny że przyczyną jest
    nadkole rytmicznie uderzające o urwany chlapacz, ale po wymianie i dociśnięciu wszystkich
    wkrętów mocujących nadkole dalej coś stuka. Macie pomysł co to może być? niewiem

    Wydaje mi się, że najłatwiej będzie podnieść samochód do góry z tej strony i obracając koło rękoma starać się zlokalizować źródło podejrzanych dźwięków.


  • Moderator

    Wahacz wymieniony - ale to nie on był źródłem tych stuków (choć i tak musiałem go wymienić bo miał luzy). Stukała metalowa opaska mocująca gumę przegubu o zwrotnicę Dobrze że to tylko taki drobiazg, ale co się tego naszukałem to moje


Log in to reply