Przejdź do treści
  • Kategorie
  • Ostatnie
  • Tagi
  • Popularne
  • Użytkownicy
  • Grupy
  • Szukaj
Skórki
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Domyślna (Brak skórki)
  • Brak skórki
Zwiń
zlosniki.pl
  1. Start
  2. DAEWOO TICO - forum KlubTico
  3. Sposób na rdzę

Sposób na rdzę

Zaplanowany Przypięty Zablokowany Przeniesiony DAEWOO TICO - forum KlubTico
40 Posty 15 Uczestników 440 Wyświetlenia
  • Najpierw najstarsze
  • Najpierw najnowsze
  • Najwięcej głosów
Odpowiedz
  • Odpowiedz, zakładając nowy temat
Zaloguj się, aby odpowiedzieć
Ten temat został usunięty. Mogą go zobaczyć tylko użytkownicy upoważnieni do zarządzania tematami.
  • D Niedostępny
    D Niedostępny
    dawidczaju
    Użytkownik archiwalny
    napisał ostatnio edytowany przez dawidczaju
    #8

    Dręczy mnie jedna myśl. Jak pomalować miejsce które jest np. na środku drzwi? Załóżmy, że juz mamy wyczyszczone z rdzy i mamy dać podkład. I tu moje pytanie: Czy ten podkład dajemy nachodząc na lakier (ten wokół wyczyszczonego miejsca)? I potem szlifujemy na mokro ten podkład i część lakieru wokół, żeby zatarła się granica?

    1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
    0
    • paciorP Niedostępny
      paciorP Niedostępny
      pacior
      Moderator
      napisał ostatnio edytowany przez pacior
      #9

      Dręczy mnie jedna myśl. Jak
      pomalować miejsce które jest np. na środku drzwi? Załóżmy, że juz mamy wyczyszczone z rdzy i
      mamy dać podkład. I tu moje pytanie: Czy ten podkład dajemy nachodząc na lakier (ten wokół
      wyczyszczonego miejsca)? I potem szlifujemy na mokro ten podkład i część lakieru wokół, żeby
      zatarła się granica?

      Hmm zaprawek centralnie po środku drzwi nigdy nie robiłem ale chyba dobrze myślisz,
      pamiętaj by dobrze zmatować miejsca wokół by podkład się dobrze trzymał,
      wieczorem może będe widział się z kolegą lakiernikiem to postaram się jeszcze podpytać

      1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
      0
      • A Niedostępny
        A Niedostępny
        adamuspolakus
        Użytkownik archiwalny
        napisał ostatnio edytowany przez adamuspolakus
        #10

        wszystko zalezy jak chcesz malowac. jak rdza weszla gleboko i po wyczyszczeniu jest wglebienie to radzilbym ograniczyc sie do ubytku a pozniej reszte zaciagnac farba tak,zeby zgubic slad oparow a pozniej to wypolerowac. jak nie ma wglebienia to delikatnie na lakier mozesz wejsc i wtedy zamalowac elegancko. zakladam,ze lakier masz dobrze dobrany, wtedy nie powinno byc sladu.

        1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
        0
        • Z Niedostępny
          Z Niedostępny
          zibi_j1
          Użytkownik archiwalny
          napisał ostatnio edytowany przez zibi_j1
          #11

          Latem ubiegłego roku i ja walczyłem z rudą. Słupek, krawędź maski, okolice anteny, tylna klapa ... Zrobiłem to najlepiej jak sie dało.. zdarłem wszystko do golutkiej blaszki. na to szpachla podkład baza lakier... we WSZYSTKICH miejscach a było ich w sumie około 10 znów są bąble. ruda to walka z wiatrakami:/

          1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
          0
          • D Niedostępny
            D Niedostępny
            dawidczaju
            Użytkownik archiwalny
            napisał ostatnio edytowany przez dawidczaju
            #12

            Domyślam się, że to walka z wiatrakami Jednak na mojej białej strzale po myciu nie za ładnie to wygląda...idą cieplejsze dni więc trzeba się dobrze przygotować do lekcji i pozbyć się rudej

            1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
            0
            • C Niedostępny
              C Niedostępny
              clavish
              napisał ostatnio edytowany przez clavish
              #13

              Latem ubiegłego roku i ja
              walczyłem z rudą. Słupek, krawędź maski, okolice anteny, tylna klapa ... Zrobiłem to najlepiej
              jak sie dało.. zdarłem wszystko do golutkiej blaszki. na to szpachla podkład baza lakier... we
              WSZYSTKICH miejscach a było ich w sumie około 10 znów są bąble. ruda to walka z wiatrakami:/

              Rudą przy antenie ponoć blacharze "załatwiają" za 50zł, ale o szczegóły trzeba Larsa spytać... Prawdopodobnie wycinają i wspawują nowy kawałek blachy...

              1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
              0
              • Z Niedostępny
                Z Niedostępny
                zibi_j1
                Użytkownik archiwalny
                napisał ostatnio edytowany przez zibi_j1
                #14

                wszyscy nieustannie porównują fiaty CC do Tico... i tiktak wypada pod kazdym względem lepiej z jednym wyjątkiem... gdyby tak jak cinki był cynkowany... nie dało by mu sie nic zarzucić... a tak jest jak jest.

                1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                0
                • miechomiechoM Niedostępny
                  miechomiechoM Niedostępny
                  miechomiecho
                  napisał ostatnio edytowany przez miechomiecho
                  #15

                  wszyscy nieustannie porównują
                  fiaty CC do Tico... i tiktak wypada pod kazdym względem lepiej z jednym wyjątkiem... gdyby tak
                  jak cinki był cynkowany... nie dało by mu sie nic zarzucić... a tak jest jak jest.

                  Cc ma tez grubsza blache. No ale co z tego ocynku, jak auto bylo bite i robione? Przeciez ruda i tak zaraz wyjdzie.. Ale w przypadku grubszej blachy ewentualna naprawa powinna dluzej wytrzymac (pomijam jakosc robot). Tak wiec dla samej blachy nie warto brac cc

                  1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                  0
                  • C Niedostępny
                    C Niedostępny
                    clavish
                    napisał ostatnio edytowany przez clavish
                    #16

                    Cc ma tez grubsza blache. No
                    ale co z tego ocynku, jak auto bylo bite i robione? Przeciez ruda i tak zaraz wyjdzie.. Ale w
                    przypadku grubszej blachy ewentualna naprawa powinna dluzej wytrzymac (pomijam jakosc robot).
                    Tak wiec dla samej blachy nie warto brac cc

                    CC akurat nie jeździłem, lecz SC i na plus dla tego modelu fiata dodałbym jeszcze zawieszenie

                    1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                    0
                    • leoL Niedostępny
                      leoL Niedostępny
                      leo
                      Admin
                      napisał ostatnio edytowany przez leo
                      #17

                      wszyscy nieustannie porównują
                      fiaty CC do Tico... i tiktak wypada pod kazdym względem lepiej z jednym wyjątkiem... gdyby tak
                      jak cinki był cynkowany... nie dało by mu sie nic zarzucić... a tak jest jak jest.

                      Hmmm... Jeśli uda mi się trafić na pewne CC na parkingu, spróbuję cyknąć fotkę i pokazać, co rdza może zrobić z tego autka.

                      Myślenie ma przyszłość... choć nieprzyzwyczajonym szkodzi. ;-)

                      1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                      0
                      • C Niedostępny
                        C Niedostępny
                        clavish
                        napisał ostatnio edytowany przez clavish
                        #18

                        Hmmm... Jeśli uda mi się
                        trafić na pewne CC na parkingu, spróbuję cyknąć fotkę i pokazać, co rdza może zrobić z tego
                        autka.

                        W takim wypadku albo trefna seria, albo autko powypadkowe

                        1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                        0
                        • miechomiechoM Niedostępny
                          miechomiechoM Niedostępny
                          miechomiecho
                          napisał ostatnio edytowany przez miechomiecho
                          #19

                          CC akurat nie jeździłem, lecz
                          SC i na plus dla tego modelu fiata dodałbym jeszcze zawieszenie

                          Jezdzilem cc i sc i pamietam tez, ze cc hamulce mial o wiele lepsze od tico.

                          1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                          0
                          • miechomiechoM Niedostępny
                            miechomiechoM Niedostępny
                            miechomiecho
                            napisał ostatnio edytowany przez miechomiecho
                            #20

                            W takim wypadku albo trefna
                            seria, albo autko powypadkowe

                            Nie oszukujmy sie, te samochody sa juz wiekowe... Do tego nalezy doliczyc brak dbalosci wlascicieli + ewentualnie slabe punkty blacharki, w ktorych czesto powstaje korozja.

                            1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                            0
                            • D Niedostępny
                              D Niedostępny
                              DAHAKA
                              Użytkownik archiwalny
                              napisał ostatnio edytowany przez DAHAKA
                              #21

                              Jezdzilem cc i sc i pamietam tez, ze cc hamulce mial o wiele lepsze od tico.

                              To widocznie zależy od dbałości właścicieli o auto.
                              Też jeździłem CC i SC i na przykład w moim TICO hamulce mam o wiele lepsze, od tego CC, którym jeździłem.

                              Natomiast SC dla mnie jest, jakieś takie za ciasne, te pedały takie małe, ale za to osiągi super (akurat jeździłem egzemplarzem z silnikiem 1.1 więc pewnie dlatego)

                              Co do rdzy (co jest akurat tematem postu) to tyle samo widzę na drogach zeżartych Tikaczy co CC, jakoś nie rzuca się w oczy o wiele lepszy stan ich blacharki.
                              Jednak statystyk nie prowadziłem

                              1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                              0
                              • L Niedostępny
                                L Niedostępny
                                Lars
                                Użytkownik archiwalny
                                napisał ostatnio edytowany przez Lars
                                #22

                                Rudą przy antenie ponoć
                                blacharze "załatwiają" za 50zł, ale o szczegóły trzeba Larsa spytać... Prawdopodobnie wycinają
                                i wspawują nowy kawałek blachy...

                                Ten co to robił to blacharz-emeryt(zwolennik pożądnej roboty).Po robocie i zaszlifowaniu nie było śladu po wstawce tego kawałka pod anteną.I powiedział mi jeszcze jedną rzecz.Mianowicie jeżeli chodzi o progi to najlepiej wstawić reparaturki(są po 56 zł w IC).Taka wymiana zapewnia długą trwałość i odpowiednią jakość. Łatanie zardzewiałych progów to dziadowska robota(załatane w jednym miejscu w krótkim czasie wychodzą nowe ogniska rdzy).Przy tej okazji można wypiaskować i zakonserwować części wewnętrzne progów.Za antene płaciłem 50 zł. a za progi stawka wynosi 100 zł/szt.
                                od progu (oczywiście + koszt reparaturek).

                                1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                                0
                                • M Niedostępny
                                  M Niedostępny
                                  mariooo_87
                                  Użytkownik archiwalny
                                  napisał ostatnio edytowany przez mariooo_87
                                  #23

                                  Poczytałem jeszcze trochę i wydaje mi się, że przepis poniżej nie wymaga już poprawek;) Uprzedzam, że chodzi o miejsca gdzie blacha nie ma dziur.

                                  1. Wyczyścić miejsca do gołej blachy (kątówką, krążkiem papieru na wiertarce lub ręcznie). Zmatować papierem. Odtłuścić zmywaczem do lakierów.
                                  2. Pomalować Brunoxem, zostawić na cała dobę, następnie zmyć wodą.
                                  3. Zaszpachlować szpachlą Novol wykończeniową. Poczekać 45 minut aż dobrze wyschnie, a następnie szlifować na gładko (P180-240, P240-320). Odtłuścić zmywaczem do lakierów.
                                  4. Pomalować podkładem akrylowym. 2-3 cienkie warstwy w odstępie ok 15 minut, tak aby kłaść mokre na mokre.
                                  5. Zmatować, odtłuścić. Pomalować bazą. 2-3 warstwy w odstępach ok 20 minut, tak aby kłaść mokre na mokre.
                                  6. Pomalować klarem. Również kilka warstw.
                                  7. Po ok. 14dniach polerka papierem wodnym 2000 i 2500 oraz szmatką do polerki na wiertarce i pasta polerska.

                                  1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                                  0
                                  • A Niedostępny
                                    A Niedostępny
                                    adamuspolakus
                                    Użytkownik archiwalny
                                    napisał ostatnio edytowany przez adamuspolakus
                                    #24

                                    Natomiast SC dla mnie jest,
                                    jakieś takie za ciasne, te pedały takie małe, ale za to osiągi super (akurat jeździłem
                                    egzemplarzem z silnikiem 1.1 więc pewnie dlatego)

                                    mi sc i cc wogole nie lezy. niewygodne i wiecznie rozwalam kolana o ta wredna konsole,ze o lapaniu telefonu z magicznej wneki nie wspomne. co do osiagow w tej klasie polecam przejechac sie starlet p8 1.0,komfort i osiagi kosmos w porownaniu z cc/sc,tyle,ze to juz toyota.

                                    1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                                    0
                                    • P Niedostępny
                                      P Niedostępny
                                      pirx
                                      Użytkownik archiwalny
                                      napisał ostatnio edytowany przez pirx
                                      #25

                                      2. Pomalować Brunoxem,
                                      zostawić na cała dobę, następnie zmyć wodą.

                                      Pomalować Cortaninem F, zostawić na cała dobę, następnie zmyć wodą.

                                      Co Ty z tym myciem? Brunoxa nie znam(inni którzy stosowali, nic nie wspominali o myciu), ale Cortanin stosowałem i nigdy nie myłem wodą, tylko od razu po wyschnięciu podkład.

                                      1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                                      0
                                      • D Niedostępny
                                        D Niedostępny
                                        dawidczaju
                                        Użytkownik archiwalny
                                        napisał ostatnio edytowany przez dawidczaju
                                        #26

                                        A ten cały Brunox nie ma wiązać się z rdzą tylko? Z tego co wiem (nie wiem czy dobrze) to najpierw się go nakłada a potem ściera bo Brunox nie trzyma się blachy. A tam gdzie się nie dochodzi papierem w zagłębieniach lub wżerach od rdzy Brunox zostanie związany z rdzą. I potem dopiero podkład na blachę.

                                        1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                                        0
                                        • T Niedostępny
                                          T Niedostępny
                                          TSRules
                                          Użytkownik archiwalny
                                          napisał ostatnio edytowany przez TSRules
                                          #27

                                          Ja robiłem Cortaninem, parę razy pokrywałem nim miejsca pordzewiałe i zeszlifowywałem, takie preparaty trzymają się tylko rdzy, na czystą blachę nie ma sensu kłaść, co do "magicznej" szpachli, moim zdaniem ładnie to się w teorii pisze, szpachla, zeszlifować, podkład, baza, bezbarwny, lecz w mojej sytuacji gdy nie mam dostępu do garażu to było od cholery brudnej roboty, robiłem ranty w trzech drzwiach i maskę, po tej ostrej zimie stwierdzam że:

                                          Tam gdzie robiłem szpachlą, lipa bo purchle wracają, szczególnie na masce, gdzie wiadomo od otwierania i trzaskania przy zamknięciu są drgania i już sie sypie.

                                          Robiłem też poważne "ubytki" klejem dwuskładnikowym "Dragon" (20pln) trzyma jak skała, lepiej i mocniej niż prawdziwa blacha a miałem dziurę 4x5 cm, nie widać rudej i zmian na lakierze, w tym roku jeśli zdarzę zrobić poprawki to tylko tym klejem, łatwiejszy w obróbce niż szpachla, dodam że kleiłem nim także pęknięty zawias w futrynie drzwi w domu, gdzie przeciążenia są olbrzymie i trzyma do dziś

                                          1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                                          0
                                          Odpowiedz
                                          • Odpowiedz, zakładając nowy temat
                                          Zaloguj się, aby odpowiedzieć
                                          • Najpierw najstarsze
                                          • Najpierw najnowsze
                                          • Najwięcej głosów


                                          • 1
                                          • 2
                                          • Zaloguj się

                                          • Nie masz konta? Zarejestruj się

                                          • Aby wyszukiwać zaloguj się lub zarejestruj.
                                          • Pierwszy post
                                            Ostatni post
                                          0
                                          • Kategorie
                                          • Ostatnie
                                          • Tagi
                                          • Popularne
                                          • Użytkownicy
                                          • Grupy
                                          • Szukaj